تغییرات احتمالی در «بخش حساس» وزارت ارشاد

  • کد خبر : 263632
  • 20 آبان 1399 - 1:41
تغییرات احتمالی در «بخش حساس» وزارت ارشاد

به گزارش ،  «محمدجواد مرادی‌نیا» ۱۷ دی ماه ۹۶ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کتاب) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که او از مدتی پیش استعفا کرده و قرار است به جای سیدآبادی به بخش دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی این وزارتخانه برود.

علی‌اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی هم که مدتی است در محل کار خود حاضر نشده، از مسئولیت خود کناره گرفته است. با این حساب شنیده‌ها از جابه‌جایی مرادی‌نیا به جای سیدآبادی به دفتر مطالعات و برنامه ریزی ارشاد خبر می‌دهد.

نکته قابل تامل اینکه با وجود اینکه تنها هفت ماه به پایان کار دولت باقی مانده و «دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کتاب) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» از مهم‌ترین دفاتر محسوب می‌شود چرا چنین جابه‌جایی‌های اتفاق می‌افتد؟

دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی، عهده‌دار ممیزی و صدور مجوز نشر کتاب است و به این دلیل با حساسیت‌های زیادی روبه‌روست. مدیرکل این دفتر با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب می‌شود و به نظر می‌رسد در این تغییرات باید کمی با تامل قدم برداشت تا این جابه‌جایی‌ها ضربه زننده نباشد.

این جابه‌جایی در روزهای آتی محتمل و فعلا در حد شنیده‌هاست. با این حال، مدیران بالادستی وزارت ارشاد، ممکن است با توجه به پایان دولت دوازدهم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از این کار صرف‌نظر کنند و دست به تغییرات نزنند. چرا که فرد جایگزین باید چند ماهی به فراز و فرود کار واقف شده و بعد امور ممیزی کتاب را که از حساس‌ترین بخش‌های وزارت ارشاد است، پیگیری کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=263632

ثبت نظر

-