سازه خانه پیش ساخته LSF ساختمان دوست دار محیط زیست

  • کد خبر : 263457
  • 19 آبان 1399 - 23:01
سازه خانه پیش ساخته LSF ساختمان دوست دار محیط زیست

سازه خانه پیش ساخته LSF ساختمان دوست دار محیط زیست

استفاده از روش های صنعتی ساختمان سازی و به طور مشخص، به کار گیری روش ال اس اف، برای حفاظت از محیط زیست، بسیار مهم و موثر است. این مسئله دلایل فنی و کارشناسی فراوانی دارد.

خانه پیش ساخته امروزه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت خانه و ویلا به حساب می آیند ، که در کنار ضد زلزله بودن دوست دار محیط زیست هم می باشند.


کاهش مصرف فولاد و بتن


استفاده هوشمندانه از مواد و مصالح مصرفی و کاهش قابل توجه مصرف بتن و فولاد.


کاهش گازهای گلخانه ای


برای تولید ساختمان LSF نصف انرژی مورد نیاز برای تولید ساختمان بتنی و فلزی، انرژی مصرف می شود. این یعنی تولید کمتر گازهای گلخانه ای.


کاهش آلودگی هوا


LSF و سایر مصالح به کار رفته در ساختمان هایی که به این سبک ساخته می شوند سبک هستند و انرژی لازم برای حمل ونقل آنها بسیار کمتر از مصالح سنتی است. این یعنی آلودگی کمتر هوا. یعنی حفظ منابع انرژی جهان برای نسل های بعد.


ﺣﻔﻆ ﻣﻨﺎﺑﻊ ارزﺷﻤﻨﺪ


ﻣﺻﺎﻟﺢ ارزﺷﻣﻧد ﻣﺎﻧﻧد ﺧﺎک رس  ﮐﻪ در کشاورزی و صنعت نقشی حیاتی دارد و در آﺟر و سیمان  با صرف انرژی زیاد ﻣﺻرف ﻣﯽ ﺷود، ﺣذف ﺷده و سازه ال اس اف قابل بازیافت ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ آن ﻣﯽ ﮔﺮدد.


امکان بازیافت مصالح و محیط زیست پاک تر


قطعات و مصالح به کار رفته در این ساختمان ها بعد از پایان عمر مفید ساختمان و انهدام آن، قابل بازیافت و بازگشت به طبیعت هستند در حالی که مصالح سنتی نظیر آجر و بتن بدلیل تغییر ماهیت در هنگام تولید، یا هیچ وقت دیگر به طبیعت بر نمی گردند و یا اینکه بعد از میلیون ها سال امکان بازگشت به طبیعت را خواهند داشت.


کاهش نخاله


درمقایسه با ساختمان های سنتی، مصالح ساختمانی خیلی کمتر تبدیل به نخاله می شوند. نخاله های ساختمانی حاصل از ساخت وسازهای سنتی، یکی از آلوده کننده ترین عوامل محیط زیست در شهرهای کوچک و بزرگ هستند.


مصرف بهینه انرژی


 دیوارها، سقف و کف، در قیاس با ساختمان های سنتی، سرما و گرما را کمتر از دست می دهند و مصرف انرژی کاهش می یابد.


سازه LSF ساختمان دنیای آینده


سازه LSF بی تردید روز به روز جایگاه مناسبتری را در بازار ساخت و ساز کسب خواهد کرد چرا که این نوع از ساختمان در مقایسه با سایر ساختمان های  استاندارد، از قیمت تمام شده مناسبتری برخوردار است.


در مجموع با توجه به شرایط نوین شکل گرفته در جهان و با لحاظ کلیه ملاحظات زیست محیطی ، توجیهات اقتصادی ، شرایط گوناگون و تنوع اقلیمی ، مسأله انرژِی ، نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای پروژه های ساختمانی و بالاخره موضوع بهره برداری از ساختمان ، روش LSF به عنوان یکی از مناسبترین روشهای ساختمان سازی در شرایط فعلی جهان شناخته می شود . این فاکتورها رقابت پذیری این سیستم ساختمانی را با سایر سیستمهای ساختمانی به وضوح نشان می دهد به نحوی که میزان استقبال از این روش ، با رشدی نزدیک به  صد در صد ، در صدر روشهای گوناگون ساخت و ساز در جهان قرار دارد. 


عمده ترین دلیلی که ساختمانهای LSF به شدت با استقبال جهانی مواجه شده است ، استحکام این نوع از ساختمان و مقاومتی است که در برابر زلزله از خود نشان می دهد.


این ساختمانها به دلیل یکپارچگی اجزای تشکیل دهنده و سبکی وزن ، مناسبترین رفتار را در برابر نیروهای وارده ناشی از زلزله از خود نشان می دهند.


شرکت هوشمندسازه با تولید این سازه ها به روش کد کم و CNC با آخرین تکنولوژی روز دنیا بر اساس مجوز مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران براساس آیین نامه AISI وIBC آمریکا و همچنین مقررات ملی ساختمان ایران، مباحث ششم(۲۸۰۰)، نوزدهم و هجدهم برای بارگذاری، مصرف انرژی و آکوستیک صوت بااستفاده از نرم افزار تحت لیسانس BricsCAD، گواهی نامه ثبت اختراع تولید سازه، ثبت استاندارد کارخانه ای( علامت استاندارد ایران) کمک بسزایی در ترویج این نوع از ساخت کرده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سازه های پیش ساخته برای ویلا و خانه و خانه های ضد زلزله می توانید به آدرس اینترنتی هوشمند سازه https://hooshmandsazeh.com/ مراجعه نمایید.


ساختمان را سبک بسازیم تا زلزله، بارهای مرده مانند سنگ، آجر، سیمان و بلوک جان عزیزانمان را نگیرند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=263457

ثبت نظر

-