نشست کارگروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کمیسیون آموزش قرآن برگزار شد

  • کد خبر : 263243
  • 19 آبان 1399 - 20:20
نشست کارگروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کمیسیون آموزش قرآن برگزار شد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ – ۰۸:۲۷

55

تهران (پانا) – نشست کارگروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در ابتدای این نشست حسن ملکی رئیس کارگروه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروه به طرح صلاحیت های حرفه ای معلم قرآن به عنوان یک طرح مهم اشاره کرد و افزود: آنچه مسلما تهیه برنامه درسی این کار به عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است که باید با وحدت، یکپارچگی و رعایت اخلاق؛ انجام رسالت دوگانه پژوهش و برنامه ریزی را به خوبی انجام دهیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اهمیت این کارگروه و اشاره به این بیت «آب در کوزه و ما تشنه لب می گردیم» افزود: در این کارگروه باید براساس پژوهش های صورت گرفته و نتایج آنها اقداماتی صورت گیرد. به طور مثال وقتی سوالی در این جلسات مطرح می شود و شما به دنبال پاسخ آن می گردید، پژوهش صورت می گیرد.هرجا هم احساس شد که نیاز است، باید کاری پژوهشی در ابعاد بزرگتر اجرا شود؛ در این زمینه هم منعی وجود ندارد. یکی از وظایف این کارگروه کار پژوهشی است چرا که پژوهش مبنای برنامه ریزی است .برنامه ریزی آموزشی و درسی بدون پژوهش معنا پیدا نمی کند.

مهدی جلالی دبیر این کارگروه نیز گزارشی را از تلاش های معاونت ابتدایی در خصوص تهیه محتوای قرآنی حوزه پیش دبستان، طرح ارتقای صلاحیت های حرفه ای و توانمندسازی معلمان قرآن دوره ابتدایی و فعالیت های صورت گرفته ارائه کرد.

سپس هر یک از حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.در این نشست نمایندگانی از معاونت ابتدایی، معاونت پرورشی، مرکز فناوری اطلاعات، معاونت برنامه ریزی، بخش های مختلف حوزه ستادی و نمایندگان سازمان پژوهش حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=263243

ثبت نظر

-