رفیعی: هدف از اجرای طرح کوچ مقابله با کم تحرکی و پرخوری دانش آموزان است

  • کد خبر : 262923
  • 19 آبان 1399 - 17:17
رفیعی: هدف از اجرای طرح کوچ مقابله با کم تحرکی و پرخوری دانش آموزان است

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ – ۰۸:۰۰

آموزش و پرورش منطقه ۱۳

تهران(پانا)- کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۳، ناظر و مدرس داوری فدراسیون فوتبال در رابطه با ورزش دانش آموزان و اجرای طرح کوچ در مدارس منطقه در شرایط کرونایی سخن گفت.

محمود رفیعی با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس منطقه به پانا گفت: این طرح به عنوان اولویت اصلی برنامه های حوزه تربیت بدنی از بهترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش جهت کنترل وزن و چاقی با توجه به BMl” شاخص توده بدنی” و شرایط جسمی دانش آموزان در سراسر کشور است و اجرای آن با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای و مقابله با کم تحرکی و پرخوری دانش آموزان از ۲۶ مهر ماه همزمان با هفته تربیت بدنی شروع شده و تا پایان سال در سه مرحله اجرا می شود.
او گفت؛ در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا و با وجود مهیا بودن ساز و کار قد و وزن، متاسفانه به علت عدم دسترسی به دانش آموزان، مشکلات بسیار زیادی در مسیر انجام این کار برای دانش آموزان، اولیا، مدیران و دبیران وجود دارد.
وی افزود: مطمئناً تمامی همکاران ما در سراسر کشور با کمک اولیا و دانش آموزان تمام تلاش خود را در جهت اجرای این طرح خواهند کرد؛ در این راستا ما باید بستر کلی کار را مهیا کنیم تا بعد از گرفتن قد و وزن و ارائه رژیم غذایی مناسب توسط پزشک متخصص و برنامه تمرینی خوب توسط مربی متخصص، این طرح را اجرایی کنیم.
رفیعی اظهار کرد: در زمان ارائه این طرح در وزارت آموزش و پرورش خبری از بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن نبوده است و در حال حاضر دانش آموزان از هیچ گونه فعالیتی در ورزشگاهها و کانونهای آکادمیک برخوردار نیستند؛ در نتیجه ضمن توجیه و آگاه سازی اولیا نسبت به وضعیت وزنی فرزندشان، آنها باید در این شرایط برنامه هایی مانند پیاده روی، کوهپیمایی، جنگل، ورزش در منزل و.. با رعایت پروتکل بهداشتی جهت کاهش وزن برای فرزندشان در نظر بگیرند.
وی در ادامه با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان گفت: خواب صبح، استفاده از گوشی موبایل و نرم افزار اینترنتی، بی تحرکی جهت کلاس های مجازی و تغذیه نامناسب از دلایل چاقی دانش آموزان است. همچنین علاوه بر مشکلات چاقی، گوشی های هوشمند یک خطر جدی برای چشمان دانش آموزان به حساب می آیند و این موضوع زمانی جدی تر می شود و می تواند باعث آسیب به بینایی آن ها شود که به صورت ناصحیح یعنی بازی های رایانه ای بعد از کلاس درس از آن استفاده کنند در این زمینه علاوه بر کنترل والدین، متخصصین بینایی می توانند برای سلامت دانش آموزان راهکارها و توصیه هایی جهت جلوگیری از آسیب های چشمی اتخاذ کنند.
رفیعی با اشاره به عملکرد دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت، گفت: مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی نقشی اساسی در حفظ سلامت دانش‌آموزان در مدارس ایفا می‌کنند و بایستی با افزایش مطالعه و آگاهی‌های خود، به عنوان مشاور در صورت نیاز، دانش‌آموزان را به پزشکان متخصص ارجاع دهند. هدف ما از اجرای طرح کوچ تغییر سبک زندگی غیر فعال و تغذیه نادرست دانش‌آموزان به سبک زندگی فعال و تعذیه سالم آن ها است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=262923

ثبت نظر

-