توصیه استاد دانشگاه روس به مردم ایران درباره کرونا

  • کد خبر : 26232
  • 27 اسفند 1398 - 4:04
توصیه استاد دانشگاه روس به مردم ایران درباره کرونا

کد خبر: ۱۴۶۷۴۷

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ – ۲۳:۲۱

الکساندر پالیشوک استاد دانشگاه دولتی زبانشناسی روسیه به مردم ایران توصیه کرد تا از سفرها و نیز خروج غیرضروری از خانه برای مقابله با کرونا بپرهیزند.

به گزارش نیوز، پالیشوک که رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه است روز دوشنبه گفت: در این شرایط حساس، همه باید دست در دست همدیگر از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

به گفته این استاد دانشگاه روس، افرادی که بدون توجه به هشدارهای مسئولان به شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر سفر می‌کنند، خطر افراد دیگر در جامعه را در شرایط شیوع این بیماری خطرناک به خطر می اندازند.

وی خطاب به مردم ایران گفت: همه اصول و تصمیم های بهداشتی گرفته شده از سوی مسئولان را جدی بگیرید زیرا بیماری کرونا بسیار خطرناک است و دست کم گرفتن آن نه فقط به قیمت جان فرد بلکه بیمار شدن نزدیکان و همه افرادی تمام می شود که با وی تماس می گیرند.

پالیشوک بر این باور است که دولت ایران می تواند در این شرایط از واحدهای نظامی و امنیتی برای جلوگیری از تردد بیمورد مردم در سطح شهرها و خالی کردن اماکن عمومی به عنوان یک تدبیر بسیار مهم استفاده کند.

استاد دانشگاه روس خاطرنشان کرد: اگر اصول بهداشتی در کشورهای مختلف جدی گرفته می شد و افراد بیمار بموقع قرنطینه می شدند این وضعیت کنونی که کرونا بیماری همه گیر شده است بروز نمی کرد.

پالیشوک مهم ترین اصل را تقویت ایمنی بدن انسان  خواند و افزود: تجربه نشان داده است که کرونا معمولا بر افرادی که از سلامتی خوبی برخوردارند غلبه نمی کند و به همین دلیل باید اولا با استفاده از آب و لیمو و عسل و نیز استفاده از سیر ایمنی بدن را تقویت کرد و ثانیا از داروهایی با تجویز پزشک استفاده کرد.

این استاد دانشگاه روس که بارها به ایران سفر کرده و با شمار زیادی از کارشناسان و اساتید و پزشکان ایرانی ارتباط دارد، معتقد است که سیستم بهداشت و درمان ایران در وضع خوبی قرار دارد و تجربیات پزشکان و کادر درمانی حتما در مهار کرونا موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=26232

ثبت نظر

-