تحقیق کمیته قضایی سنای آمریکا درباره تخلفات انتخاباتی

  • کد خبر : 261495
  • 18 آبان 1399 - 23:44
تحقیق کمیته قضایی سنای آمریکا درباره تخلفات انتخاباتی
به گزارش نیوز،

یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه که پیشتر از مواضع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره بروز تقلب در انتخابات حمایت کرده بود، اعلام کرد که کمیته امور قضایی مجلس سنا درباره سوء رفتار مجریان انتخاباتی و اقدامات مغایر قانون در این انتخابات تحقیق می‌کند.

بنا بر گزارش هیل، « لیندسی گراهام » رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که این کمیته درباره همه اتهام‌های وارد شده درباره رفتارهای مغایر با قانون در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تحقیق می‌کند.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی که توانست در انتخابات اخیر بار دیگر کرسی خود در مجلس سنا را حفظ کند، همچنین خبر داد، از یکی از کانیوزن اداره پُست ایالت پنسیلوانیا استشهادنامه ای دریافت  کرده که در آن مقام‌های این ایالت را به برنامه ریزی برای چیدن طرحی به منظور تغییر تاریخ آرای پُستی و عقب بردن زمان آنها متهم کرد.

گراهام در حالی از تحقیقات کمیته امور قضایی سنای آمریکا درباره اختلال‌ها و اقدامات مغایر با قانون در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به ویژه از طریق اتخاذ آرای پُستی صحبت کرده که رسانه‌های مختلف این کشور شامل آسوشیتدپرس، سی‌ان‌ان و حتی فاکس نیوز جمهوری‌خواه، جو بایدن و کامالا هریس را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و مایک پنس معاونش را بازنده آن خواندند.

به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسما خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.

لیندسی گراهام در یک بیانیه اعلام کرد، ستاد انتخاباتی ترامپ به او یک استشهاد محلی از سوی «ریچارد هاپکینز» کارمند اداره پُست شهر «اِری» در پنسیلوانیا داده است.

هاپکینز در این استشهاد ادعا کرده که مسئول اداره پُست این شهر به کانیوزنش گفته بود، تاریخ برگه های رای پُستی را به عقب بکشند تا وانمود شود این برگه ها قبل از سوم نوامبر (موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) جمع آوری شده‌اند در حالی که تاریخ جمع آوری بسیاری از این برگه ها چهارم نوامبر (روز بعد از انتخابات) یا حتی بعد از آن بوده است.

رئیس جمهوری‌خواه کمیته امر قضایی مجلس سنای آمریکا در بیانیه منتشر شده خود تصریح کرد، ضروری است که درباره همه این موضوعات و سوءرفتار مجریان برگزاری انتخابات به ویژه انتخابات از طریق پُست تحقیقات شود تا صحت انتخابات تضمین شود.

وی افزود: «انتخابات ریاست جمهوری در چند ایالت بسیار نزدیک به هم بوده و به عنوان رئیس کمیته قضایی سنا این را می گویم که همه اتهامهای معتبر در خصوص بی نظمی ها در رای دادن و سوءرفتارها جدی گرفته خواهند شد و من اجازه نخواهم داد این اتهام‌ها لاپوشانی شود».

گراهام همچنین از وزارت دادگستری آمریکا خواست به ادعاها و اتهام‌های مطرح شده در خصوص انتخابات تحقیق کند.

این سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد، با مدیر کل اداره پُست آمریکا در خصوص اتهام های مطرح شده علیه اداره پست شهر اِری ایالت پنسیلوانیا تماس می گیرد و درخواست حضور هاپکینز در جلسه استماع کمیته قضایی سنا را خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=261495

ثبت نظر

-