قیمت خودرو یک روز بعد از پیروزی بایدن + جدول

  • کد خبر : 260957
  • 18 آبان 1399 - 17:12
قیمت خودرو یک روز بعد از پیروزی بایدن + جدول

 

 

نیوز:

رصد بازار خودرو از افت ۹ تا ۱۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در اولین روز مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا نسبت به هفته قبل در بازار حکایت دارد.

به گزارش نیوز؛ ریزش قیمت خودرو از روزهای گذشته در بازار آغاز شد، اما امروز در میان خودروهای داخلی پرتیراژ شاهد افت قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بودیم و در بازار مونتاژی ها نیز این افت به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رسید، اما در خصوص خودروهای وارداتی افت قیمت از مرز ۴۰۰ میلیون تومان عبور کرد؛ بطوریکه وارداتی ها افت ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را تجربه کردند.

قیمت‌های جدید خودروهای فروش فوق العاده اعلام شد

رصد بازار خودرو های داخلی

به اعتقاد فعالان بازار خودرو با توجه به شرایط کنونی این امکان وجود دارد که قیمت خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی در کوتاه‌مدت دوره زمانی (دو تا سه ماه) سیر نزولی را ثبت کند، اما برای دوره میان‌مدت و بلندمدت باید منتظر تعیین سیاست‌های پولی و مالی و مناسبات سیاسی بود.

از سوی دیگر در خصوص خودروهای وارداتی باید منتظر بود تا این نکته مشخص شود که آیا دولت در لایحه بودجه سال آینده سهمی برای آزاد شدن واردات خودرو در نظر گرفته است یا نه؟

چرا که به اعتقاد فعالان بازار خودرو با باز شدن ثبت سفارش واردات خودرو شاهد تداوم تعدیل قیمت در خودروهای داخلی خواهیم بود و به این طریق بازار خودرو به ثبات خواهد رسید.

وضعیت بازار خودروهای داخلی

وضعیت بازار خودروهای پرتیراژ داخلی نشان دهنده آن است که سه خودرو «پراید ۱۱۱»، «پژو ۲۰۶ تیپ دو» و «تیبا صندوقدار» که همواره مشتری برای آنها وجود دارد، امروز افت قیمت قابل توجهی داشته اند.

براساس ارزیابی بازار قیمت پراید که در دومین هفته آبان ماه به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده بود با ریزش ۲۰ میلیون تومانی به ۱۳۰ میلیون تومان رسید و به این طریق افتی ۱۳ درصدی را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز با افت ۱۵٫۸ درصدی نسبت به هفته قبل قیمت آن در بازار به ۲۰۲ میلیون تومان رسید، هفته گذشته پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

تیبا صندوقدار نیز امروز با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و افتی ۱۲٫۶ درصدی را تجربه کرد، تیبا صندوقدار هفته گذشته در بازار با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان در بازار داد و ستد شد.

رصد بازار خودرو


>>>بیشتر بدانید:

بهترین خودروهای شاسی بلند اروپایی


قیمت مونتاژی ها در بازار

ارزایابی بازار در خصوص خودروهای مونتاژی که تولید غالب آنها به دلیل از سرگیری تحریم ها متوقف شده بود و این امر رشد چند ده میلیونی قیمت این خودروها در بازار را به همراه داشت نشان دهنده آن است که رشد قیمت این خودروها نیز سیر نزولی به خود گرفته است.

در میان خودروهای مونتاژی طی هفته های اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت در خودروهای «مزدا ۳»، «پژو ۲۰۰۸» و «MVM X22» بودیم که این رشد طی روزهای اخیر شکل نزولی به خود گرفت و قیمت این خودروها امروز در بازار افتی ۹ تا ۱۴ درصدی را تجربه کردند.

براساس ارزیابی بازار خودرو قیمت مزدا ۳ که تولید آن در سال ۹۸ متوقف شد، امروز با افتی ۱۴ درصدی در بازار به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید، این خودرو هفته گذشته در بازار یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در بازار معامله شده بود.

مشخصات و قیمت پژو 2008 اتوماتیک 1396-1399 | خودرو

رصد بازار خودرو های پرطرفدار

پژو ۲۰۰۸ را می توان یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار در بازار دانست که با قیمت اولیه حدود ۱۱۰ میلیون تومان وارد بازار شد، اما قیمت آن در هفته گذشته از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان گذشت؛ اما این خودرو امروز در بازار افتی ۹ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به مرز یک میلیارد تومان رسید.

اما در میان مونتاژی ها می توان  اشاره ای هم به بازار خودروهای چینی کرد؛ خودروهای که قرار بود با قیمت پایین خود بازار را تحت تاثیر قرار دهند، اما توقف تولید بیشتر خودروهای ومونتاژی اروپایی و آسیایی موجب شد تا این خودروها نیز از قیمت زیر ۱۰۰ میلیون خارج شوند و افزایش چشمگیری را تجربه کنند.

براساس رصد بازار خودرو MVM X22 یکی از خودروهای پرطرفدار در میان خودروهای شاسی بلند ارازن قیمت است، این خودرو که هفته گذشته با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان در بازار معامله شد امروز با افت ۱۱ درصدی، قیمت آن به ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

رصد بازار خودرو

رصد بازار خودرو و قیمت برخی خودروهای وارداتی

رصد بازار همچنین از افت قیمت در بازار وارداتی ها حکایت دارد، هرچند هنوز اتفاقی در خصوص باز شدن سایت ثبت سفارش صورت نگرفته و عرضه در این بازار همچنان در اختیار عده محدودی است، اما رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که وارداتی ها نیز از هیجان انتخابات آمریکا دور نماندند و روند نزولی شدن قیمت را پیش گرفتند. براساس ارزیابی های صورت گرفته بازار وارداتی ها افتی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در بازار تجربه کردند؛‌ بطوریکه قیمت سانتافه ۲۰۱۷ که هفته گذشته به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده بود امروز در بازار با قیمت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون   معامله شد.

النترا ۲۰۱۷ یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار در بازار وارداتی ها نیز در بازار امروز افتی ۲۰۰ میلیون تومانی را ثبت کرد و قیمت آن از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته گذشته به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون رسید.

روند نزولی قیمت به سورنتو  ۲۰۱۷ نیز رسید و این خودرو با افت قیمت ۴۵۰ میلیون تومانی در بازار با قیمت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون خرید و فروش شد.

پویشگر: خبرپو
منبع: ایسنا

 

>>>خبر مرتبط:

قیمت خودرو‌های داخلی در ۱۸ آبان ۹۹

قیمت خودرو یک روز بعد از پیروزی بایدن

صف طویل ثبت‌نام خودرو با کارت ملی اجاره‌ای!/دردی دوا نشد

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=260957

ثبت نظر

-