غذاهای گیاهی ترکیه؛ بی مثال ترین غذاهای دنیا

  • کد خبر : 26084
  • 15 تیر 1400 - 10:11
غذاهای گیاهی ترکیه؛ بی مثال ترین غذاهای دنیا
به گزارش نیوز:  گیاه خواری یک نوع سبک زندگی که بعض از افراد آن سبک را پیش رو می گیرند و غذا های گیاهی زیادی و جود دارد که ما در اینجا غذاهای گیاهی ترکیه را به شما معرفی می کنیم. کشور ترکیه، بی مثال ترین غذاهای دنیا را دارد.
اگر به این کشور سفر کنید، تنوع بالایی از غذاها را خواهید دید که در طعم و رنگ های گوناگون و با کیفیتی بسیار عالی برای مشتریان سرو می شود. نکته ای که در منوی غذایی رستوران های این کشور بیشتر به چشم می آید، مصرف انواع گوشت هست، اما این به این معنی نیست که غذاهای گیاهی در این کشور وجود ندارند.

بورک (Burek)

اگر اهل خوردن غذاهای بین المللی باشید، نام بورک را حتما شنیده اید. بورک یکی از بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخواران بوده که به راحتی سرو می گردد. گاهی اوقات نیز در کنار غذایی دیگر در وعده های ناهار و شام بر روی میز چیده می شود. بورک به صورت لقمه هایی کوچک آماده می شود، درون آن از موادی چون گوشت گاو، گوسفند، مرغ، ماهی و میگو به همراه سبزیجات و ادویه جات پر شده و در انتها در روغن سرخ می شود.

یکی از بهترین غذاهای ترکیه برای گیاهخواران

نوع بورک با توجه به مواد استفاده شده در آن متفاوت است. برای آماده سازی بورک گیاهی از انواع سبزیجات استفاده می شود که بی مثال ترین آن بورک بادمجان و اسفناج هست. بورک تخم مرغ و پنیر فتا نیز به گیاهخواران پیشنهاد می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

نکاتی که حتما باید در آشپزی گیاهی رعایت کنید!

چوبان سالاتاسی (coban salatasi)

چوبان سالاتاسی نوعی غذای اصیل ترکی است. این غذا آنگونه که از اسمش هویداست، غذایی ساده مخصوص چوپان ها بود. چوبان سالاتاسی در واقع یک سالاد ترکی بوده که معمولا در کنار غذای اصلی سرو می شود.

چوبان سالاتاسی نوعی غذای اصیل ترکی است.

خیار، گوجه، پیاز، لیمو، جعفری، فلفل دلمه ای، روغن زیتون و ادویه جات مخصوص ترکی، مواد سازنده این مورد از غذاهای بدون گوشت ترکیه هستند که طعمی فوق العاده بدان می دهند. برخی از رستوران های این منطقه سالاد چوبان را در کنار پنیر فتا سرو می کنند که اگر وگان نباشید، می توانید این ترکیب را سفارش داده و نوش جان کنید.

گزلمه (Gozleme)

از دیگر غذاهای گیاهی ترکیه گزلمه بوده که طرفداران خاص خود را دارد. گزلمه معمولا به عنوان یک میان وعده مورد بهره برداری قرار داشته یا در کنار غذای اصلی بر روی سفره گذاشته می شود. گزلمه غذایی سالم است که در آن از هیچ گوشتی استفاده نمی شود. گزلمه بادمجان، گزلمه سیب زمینی، گزلمه اسفناج و … انواع مختلفی از این غذا هستند که می توانید براساس دائقه و سلیقه خود یکی از آن ها را سفارش داده و نوش جان نمایید.

غذاهای گیاهی ترکیه گزلمه بوده

اگر می خواهید با این غذا بیشتر آشنا شوید، باید بدانید که گزمله نانی است که درون آن با مواد مختلف و ادویه جات پر می شود. گزلمه پنیر نیز نوعی دیگری از این غذا بوده که اگر وگان نباشید، می توانید سفارش دهید. این غذای سنتی در اغلب غذاخوری و غرفه های خیابانی ترکیه قابل دسترسی است. توصیه می گردد در سفر خود به این کشور، این غذای خوش عطر ترکی را حتما امتحان نمایید.

شاشوکا (saksuka)

شاشوکا یک غذای محلی خانگی است که در رستوران های کشور ترکیه نمی توانید آن را پیدا کنید. اما اگر یک دوست ترک دارید، می توانید از او بخواهید که این غذا را برای شما درست کند. شاشوکا یکی از غذاهای گیاهی ترکیه بوده که از ترکیب بادمجان، گوجه فرنگی و سیب زمینی تهیه می شود که با شیوه ای خاص سرو می گردد.

شاشوکا یک غذای محلی خانگی است در ترکیه

مردم ترکیه شاشوکا را به همراه نان سرو کرده و برای خوشمزه تر شدن آن نیز از لیمو ترش استفاده می کنند.

دلمه

دلمه یک نام آشنا در بین غذاهای آسیایی بوده که در کشورهای عربی، هند، ترکیه ارائه می گردد. دلمه ها انواع مختلفی دارند. دلمه های ایرانی از موادی چون گوشت چرخ شده، سبزیجات معطر، برنج، لپه و ادویه جات تهیه می شوند. سپس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای یا بادمجان دلمه ای را تخلیه و داخل آن را با این مواد پر می کنند.

دلمه یک نام آشنا در بین غذاهای آسیایی

 

دلمه برگ مو نیز از جمله دلمه های بی مثال ایرانی بوده که معمولا به عنوان پیش غذا در میهمانی ها و مجالس بر روی میز قرار می گیرد و گاهی نیز به عنوان غذای اصلی سرو می شود. دلمه های ترکی نیز با کمی تغییر در مواد مانند دلمه های ایرانی سرو می گردند. دلمه گیاهی یکی از انواع دلمه های ترکی بوده که در بسیاری از رستوران های این کشور طبخ شده و جایگاه ویژه ای در منویشان دارد. در دلمه های گیاهی هیچ نوع گوشت یا موادی که برای وگان ها منع شده، نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=26084

ثبت نظر

-