۳ سیگنال از قیمت دلار امروز

  • کد خبر : 260544
  • 18 آبان 1399 - 12:23
۳ سیگنال از قیمت دلار امروز

به گزارش نیوز، بازار ارز در حالی دومین روز هفته را شروع می‌کند که معامله گران به دنبال کف قیمت دلار می‌گردند.از روز جمعه برخی معامله گران با مانور روی یک مصاحبه که با سایت وابسته به بانک مرکزی انجام‌شده بود در حال القای کف قیمتی مشخص بودند اما یادداشت رئیس‌کل بانک مرکزی نشان داد سیاست بانک مرکزی بر مبنای مقدار نیست بلکه بر پایه تأمین هدف تورمی و ثبات در بازارها است.

این پیام همتی دو وجه داشت نخست تکذیب کف‌های اعلام‌شده از سوی معامله گران ارزی و دوم تأکید بر نحوه روش مدنظر این نهاد برای تنظیم و مدیریت نرخ متغیرها.با موضع دیروز بانک مرکزی برای ردیابی روند امروز بازار ارز می‌توان سه سیگنال را ردیابی کرد.

روند قیمت دلار در صرافی ملی

صرافی ملی از سوی معامله گران ارزی به‌عنوان عامل اجرایی بازار ساز شناخته می‌شود هرچند که بانک مرکزی اصرار دارد که این صرافی یک شخصیت مستقل از این بانک است و متناسب با سیاست‌های خود در بازار عمل می‌کند. درهرحال روند جهت‌گیری این صرافی از سوی اکثریت معامله گران به‌عنوان روند مدنظر بازار ساز شناخته می‌شود. در این چارچوپ برای ردیابی روند قیمت دلار می توان به روند اعلام نرخ از سوی صرافی ملی توجه کرد.

امروز صرافی ملی کانال ۲۳ را فاکتور گرفت و مستقیم در کانال ۲۲ اعلام قیمت کرد.  اولین قیمت دلار از سوی این صرافی ۲۲ هزار و ۸۹۰ بود که در مقایسه باقیمت بسته‌شده دیروز ۱۶۹۰ تومان کمتر است. نکته دیگر این‌که نرخ خرید دلار از سوی این صرافی کماکان صفر است. نرخ صفر علاوه بر این‌که نشان‌دهنده عدم خرید این صرافی است یک معنای دیگر هم دارد؛ بازار ساز در حال انتقال ذهنیت خود به بازار به معنی کاهش بیشتر نرخ ارز است.ادامه روند قیمت دهی صرافی ملی می‌تواند نشان دهد روند تا چه اندازه دلخواه بازار ساز ارز است.

slide1

قیمت درهم در بازار امروز

قیمت درهم برای بازار ارز یک متغیر مبنایی است هرچند که در روزهای اخیر فاصله اندکی بین قیمت کشف‌شده برای حواله با نرخ اسکناس در ایران وجود داشته است اما بازار دلار خود را با نرخ حواله معمولاً تنظیم می‌کند. در بازار حواله درهم نوسان قیمت در روز قبل شدید عنوان شد به‌طوری‌که برخی کانال‌های اعلام نرخ به جای اعلام قیمت قطعی اقدام به اعلام نرخ حدودی کرده‌اند.

در معاملات فردایی درهم قیمت تا میانه کانال ۶ هزار تومان هم پایین آمده است. نظرسنجی‌های درون‌گروهی برای قیمت درهم در روز جاری نیز حکایت از تداوم افت نرخ در روز جاری دارد.با این حساب می‌توان گفت در این بازار انتظارات کاهشی است هرچند که اولین اعلام نرخ‌ها برای بازار امروز در مقایسه باقیمت‌های بسته‌شده دیروز افزایشی است و از این نرخ‌ها قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای دلار بیرون می‌آید.

قیمت دلار در بازارهای مجاور

معمولاً معامله گران ارز در بازار نقدی و فردایی به قیمت دلار در بازارهای مجاور ازجمله هرات توجه می‌کنند. در این بازار تلاش معامله گران بر این است که قیمت دلار را از کانال ۲۳ وارد کانال ۲۴ کنند. این کوشش دقیقاً عکس رفتاری است که صرافی ملی در خیابان فردوسی به دنبال آن است. درواقع صرافی ملی در فردوسی با آمدن به کانال ۲۲ سیگنال کاهشی داده است. در مقابل معامله گران در بازار هرات دو اولین اعلام نرخ‌ها سیگنال افزایش داده‌اند تا در همان ابتدای روز راه خود را جدا کنند. پایان روز برنده این مچ اندازی را نشان می‌دهد گرچه اگر انتظار در بازار درهم در ادامه روز کماکان نزولی باشد کار برای جناح افزایشی آسان نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=260544

ثبت نظر

-