علت آتش‌سوزی جنگل ” توسکستان ” مشخص شد/ اعزام ۱۴۰ نیرو برای اطفاء حریق

  • کد خبر : 259698
  • 18 آبان 1399 - 0:08
علت آتش‌سوزی جنگل ” توسکستان ” مشخص شد/ اعزام ۱۴۰ نیرو برای اطفاء حریق

ابوطالب قزل‌سفلو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های “توسکستان” در استان گلستان اظهار کرد: از ۴ مسیر ورودی جنگل، آتش‌سوزی در ۳ مسیر آن مهار شده اما آتش‌سوزی در مسیر غربی هنوز فعال است که مشغول اطفای آن هستیم.

وی ادامه داد: با حضور مسئولان استان در منطقه حضور داریم و تاکنون نیز جلسات مکرری در منطقه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه اداره محیط زیست داشته‌ایم؛ ۱۰ گروه ۱۴ نفره را دسته‌بندی کردیم که این گروه‌ها، مرکب از نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، کوهنوردان، ارتش، هلال احمر و نیروهای مردمی هستند که این گروه‌ها را برای انجام اقداماتی در جهت اطفاء حریق در این جنگل را به منطقه اعزام کرده‌ایم البته قرار شده دو بالگرد نیز این گروه‌ها را پشتیبانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه امروز شرایط جوی برای به پرواز درآمدن بالگردها جهت خاموش کردن آتش مهیا نیست، گفت: مه‌آلود بودن هوا موجب شده تا نیروها را زمینی اعزام کنیم، از طرف دیگر، منطقه هم امروز مه و دود دارد و هوا به سمت ابری شدن در حال پیش رفتن است اما تلاش می‌کنیم، مسیر آتش‌سوزی را مهار کنیم.

قزل‌سفلو تصریح کرد: به‌دلیل اینکه دید کامل در منطقه در حال حریق وجود ندارد، مختصات منطقه آتش‌سوزی را، پس از اطفاء از طریق نقشه‌گذاری مشخص می‌کنیم، هنوز میزان خسارات وارده و نیز وسعت آتش‌سوزی به‌طور دقیق مشخص نیست.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود برای مهار آتش‌سوزی در جنگل ” توسکستان” افزود: در حال حاضر، دو بالگرد در منطقه برای مهار آتش موجود است و از شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیز نیروهای مردمی نیز کمک می‌گیریم، جلساتی نیز مرتب با استاندار داریم که از ظرفیت دستگاه‌های مختلف نیز استفاده کنیم.

قزل‌سفلو با تأکید بر اینکه پیش‌بینی بارش‌ها شده که امیدواریم امشب شاهد بارش‌ها باشیم که کمک به‌سزایی در مهار آتش خواهد کرد، گفت: امروز ۱۴۰ نیرو برای اطفاء حریق اعزام کرده‌ایم و این تلاش‌ها تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اشاره به علت وقوع آتش‌سوزی در جنگل “توسکستان” خاطرنشان کرد: وزش بادهای فصلی به دلیل تراکم گیاهی و انبوه درختان هیرکانی در جنگل توسکستان موجب بروز این حادثه آتش‌سوزی شده که امیدواریم در سریع‌ترین زمان و با جلب امکانات بیشتر این آتش را مهار کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259698

ثبت نظر

-