عکاسی صنعتی از جواهرات

  • کد خبر : 259525
  • 17 آبان 1399 - 22:05
عکاسی صنعتی از جواهرات

عکاسی صنعتی از جواهرات

با پیشرفت‌های صورت گرفته در حرفه عکاسی، امروزه شاخه جدیدی به نام عکاسی صنعتی به وجود آمده است که بیشتر در حوزه تبلیغات کاربرد دارد، این شاخته جدید با توجه به سوژه مورد نظر به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شود که یکی از مهم ترین آنها عکاسی صنعتی از جواهرات است به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصول و همچنین نکات مهم این دسته از عکاسی صنعتی آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتری بتوانید از مزایای آن بهره ببرید و به کسب و کار خود رونق دهید پس با ما همراه باشید.


222222222222222


اصول مهم در عکاسی صنعتی از جواهرات


اصول مهم در عکاسی صنعتی از جواهرات


برای آن که بتوانید یک عکس صنعتی حرفه ای از جواهرات بگیرید باید همواره اصول اساسی آن را مورد توجه قرار بدهید زیرا این اصول از اهمیت زیادی برخوردارند به طوری که اگر یک مورد از آنها مورد غفلت واقع شود بر میزان کیفیت عکس شما تاثیر محسوس و مستقیمی خواهد داشد.


اصول مهم در عکاسی صنعتی از جواهرات به شرح زیر می‌باشد:


  • تجهیزات مورد نیاز: شما برای عکس برداری از جواهرات بهتر است از دوربین‌های compact و همچنین close up استفاده کنید، توجه داشته باشید برای این نوع عکاسی به تجهیزات بسیار زیادی نیاز ندارید به طوری که حتی می‌توانید به کمک یک برگه سفید ساده نیز، پیش زمینه مناسبی برای عکاسی صنعتی از جواهرات فراهم کنید.
  • انتخاب دوربین مناسب: می‌توان گفت یکی از ضروری ترین موارد در عکاسی جواهرات داشتن دوربین مناسب می‌باشد و همانطور که در بالا اشاره کردیم بهترین نوع دوربین برای این کار compact و close up است زیرا این دوربین‌ها قابلیت تنظیم به صورت دستی را دارند و می‌توان به کمک آنها میزان کیفیت نوردهی لازم را به طور چشمگیری افزایش داد.
  •  تهیه لنز ماکرو: اگر شما از چند لنز برای عکاسی صنعتی از جواهرات کمک بگیرید می‌توانید به راحتی از چند فاصله متفاوت عکاسی کنید برای این کار پیشنهاد می‌شود از لنزهای ماکرو در اندازه های ۶۰ و ۱۰۰ میلیمتر استفاده کنید زیرا لنزهای ۶۰ بیشتر برای عکاسی از سوژه‌های کوچک به کار می رود و لنز ۱۰۰ برای سوژه‌هایی با اندازه بزرگ تر استفاده می‌شود بنابراین اگر هر دو آن را در اختیار داشته باشید با مشکلات احتمالی مواجه نخواهید شد.
  • کمک گرفتن از پایه و شاتر: پایه و شاتر در عکاسی صنعتی به عکاس این امکان را می‌دهد تا مناسب ترین کادر را انتخاب کرده و به طور ثابت بدون کوچک ترین لرزشی از سوژه مورد نظر عکاس بگیرد علاوه بر آن شاترهای بیسیم نیز به مراتب کار را راحت تر می‌کنند زیرا از راه دور نیز با فشار دادن دکمه شاتر عکس مورد نظر گرفته می‌‌شود.
  • به وجود آوردن نور مناسب: یکی از عوامل بسیار موثر در عکاسی صنعتی از جواهرات میزان نور است زیرا اگر نور مناسب به سوژه نتابد عکس گرفته شده کیفیت مطلوب را نخواهد داشت به همین خاطر باید تمامی مواردی که بر میزان نور بستگی دارد را به طور دقیق کنترل کرد برای مثال انتخاب پیش زمینه تاثیر بسیار زیادی بر روی نور خواهد داشت به این صورت که هر چه زمینه روشن تر باشد به همان میزان میزان نور نیز بیشتر خواهد شد در نتیجه عکس مورد نظر با کیفیت بالایی گرفته خواهد شد.


33333333333333


 


نکات و مزایا در عکاسی صنعتی از جواهرات


نکات و مزایا در عکاسی صنعتی از جواهرات


جالب است بدانید این نوع عکاسی مزایای زیادی را برای فروشندگان جواهرات به همراه خواهد داشت همچنین علاوه بر آن آگاهی از برخی نکات عکاسی صنعتی از جواهرات نیز می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی را در کیفیت عکس ایجاد کند به همین خاطر در این قسمت به بررسی چند مورد از مزایای و نکات مهم در عکاسی از جواهرات خواهیم پرداخت تا شما نیز همانند یک حرفه ای بتوانید در حوزه عکاسی صنعتی بدرخشید.


444444444444


مزایای عکاسی صنعتی از جواهرات


از مزایای عکاسی صنعتی از جواهرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • نمایش جزییات به بهترین نحو.
  • افزایش میل به خرید در مشتری.
  • افزایش اعتبار برند سازنده.
  • بالا رفتن آمار بازدید.
  • بالا بردن میزان وفاداری مشتریان.
  • نشان دادن حرفه ای و خاص بودن جواهرات.
  • و…


55555555555


نکات عکاسی صنعتی از جواهرات


نکات قابل توجه در عکاسی صنعتی از جواهرات عبارت اند از:


  1. جواهرات را به صورت ایستاده نگهدارید: در عکاسی از جواهرات به صورت صنعتی، در برخی از مواقع جواهرات را در داخل استند و یا جعبه‌های مخصوص قرار می‌دهند اما بهتر است برای جلوه بخشیدن به عکس آنها را به صورت ایستاده نگهدارند تا مخاطب و مشتری بتواند به راحتی حالت دو بعدی آن را به خوبی ببیند، برای آن که جواهرات در حالت ایستاده باقی بمانند می‌توان از وسایل مخصوص این کار مانند موم، نخ نامرئی، گیره‌های بسیار ظریف و… کمک گرفت تا بدون آن که در عکس اثری از این وسایل مشخص باشد جواهرات را در حالت ایستاده به تصویر کشیده شود.
  2. جواهرات را با پارچه مخصوص تمیز کنید: هرگاه لکه ای بر روی جواهرات باقی بماند کیفیت عکس شما را به میزان خیلی زیادی پایین خواهد آورد بنابراین قبل از شروع به عکاسی از تمیزی آن اطمینان پیدا کنید، برای این کار بهتر است دستکش پوشیده و جواهر مورد نظر را با یک دستمال نرم به خوبی تمیز کنید.
  3. از کالرچک کمک بگیرید: در هنگام عکاسی صنعتی از جواهرات باید تمام حواستان را جمع کنید تا رنگ اجزای سوژه دقیقا با مدل اصلی تطابق داشته باشد زیرا اگر رنگ آن در عکس برخلاف واقع باشد باعث ایجاد بی‌اعتمادی در مشتری خواهد شد پس بهتر است از کالرچک و فرمت RAW استفاده کنید.


برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه این مقاله به صفحه عکاسی صنعتی از جواهرات مراجعه کنید.


 


حال که با اصول و نکات مهم عکاسی صنعتی از جواهرات آشنا شده اید باید بدانید برای آن که بتوانید مانند یک حرفه ای عکاسی کنید باید تکرار و تمرین مداوم داشته باشید به همین خاطر هرگاه بدون دانش کافی و تمرین مناسب به این کار مشغول شوید نتیجه مناسبی را به دست نخواهید آورد.


بنابراین اگر قصد دارید از مزایای این نوع عکاسی بهره مند شوید، بهترین راه این است که به مجموعه‌عکاسی معتبر و حرفه ای که از تمام تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی برخوردار است و در این زمینه دارای سابقه درخشانی می‌باشد مانند مجموعه حرفه ای مدرن طرح به صورت اینترنتی مراجعه کنید تا بعد از دیدن نمونه کارها به راحتی سفارش خود را ثبت کرده و در مدت زمان کوتاهی نمونه عکس های صنعتی یا تبلیغاتی خود را دریافت کنید.همچنین شما عزیزان میتوانید با مراجعه به صفحه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نمونه ها را مشاهده نمایید.


در نظر داشته باشید آژانس تبلیغاتی مدرن طرح انواع خدمات دیگر از جمله طراحی و چاپ کاتالوگ ، لیبل ، بروشور ، جعبه، ساخت انواع فیلم و تیزر تبلیغاتی و صنعتی ، طراحی سایت و صدها خدمات دیگر را انجام میدهد برای اطلاعات بیشتر به آدرس moderntarh.com مراجعه نمایید.


 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259525

ثبت نظر

-