افزایش ۳۶ درصدی آمار مرگ و میر در استان اردبیل

  • کد خبر : 259446
  • 17 آبان 1399 - 21:16

به گزارش نیوز، شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در این مدت میزان ولادت در استان هشت درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.

او افزود: افزایش آمار مرگ و میر همراه با کاهش میزان ولادت ،همچنین افزایش میانگین سنی جمعیت در استان خطر مواجهه با نیروی جوان کاری جمعیت را در آینده رقم خواهد زد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در زمینه صدور کارت ملی نیز اظهارداشت: با گذشت زمان و افزایش محدودیت‌های قانونی ناشی از بی‌توجهی به دریافت کارت ملی هوشمند از سوی افراد فاقد این کارت، افراد فاقد کارت ملی هوشمند از دریافت خدمات دولتی و عمومی محروم می‌شوند.

رسولی گفت: تاکنون برای ۹۱ درصد جمعیت استان کارت ملی صادر شده و آمار دریافت کارت ملی هوشمند از ۹۳۰ هزار نفر در این استان فراتر رفته است.

آمار مرگ و میر در استان اردبیل

او با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال تمام کارت‌های ملی هوشمند افرادی که در دفتر پیشخوان اقدام به ثبت‌نام این کارت کرده‌اند، صادر شد اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده در دفاتر پیش خوان دولت در مناطق مختلف استان منتظر مراجعه برای دریافت از سوی صاحبان این کارت‌ها هستند .

رسولی با بیان اینکه جامعه هدف استان برای دریافت کارت ملی هوشمند یک میلیون و ۳۲۱ هزار نفر است، افزود: انتظار از افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند، اقدام به دریافت کارت پس از دریافت پیامک از اداره ثبت احوال ،دفاتر پیشخوان و سامانه‌های ذی‌ربط است.

مدیرکل ثبت اداره کل ثبت احوال استان اردبیل همچنین تصریح کرد: از پارسال وقفه کاری در دریافت کارت هوشمند ملی در استان در تمامی شهرستان‌های استان به وجود آمد که این مشکل از سامانه‌های صدور کارت هوشمند ملی در کشور بود و با رفع مشکل از ۲ ماه گذشته، کارت‌های هوشمند ملی به سرعت صادر می‌شود.

او افزود: در سطح استان اردبیل اکنون ۷۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند ندارند و انتظار می‌رود برای تعویض کارت خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

رسولی بیان کرد: هزینه‌های مربوط به دریافت کارت ملی هوشمند برای خانواده‌های بی‌بضاعت از سوی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی تامین می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259446

ثبت نظر

-