درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس قوه قضاییه برای نظارت بر افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان‌‌سازی

  • کد خبر : 259144
  • 17 آبان 1399 - 17:19
درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس قوه قضاییه برای نظارت بر افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان‌‌سازی

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس قوه قضاییه برای نظارت بر افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان‌‌سازی

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواهان نظارت این دستگاه بر اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در جهت افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که رونوشتی از آن برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ارسال شده، آمده است: 


بسمه تعالی


به نام ا… پاسدار حرمت خون شهیدان


ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت ا… رئیسی 


موضوع: تظلم خواهی بازنشستگان تامین اجتماعی


با عرض سلام 


احتراما؛ 


ما قاطبه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، مراتب اعتراض و نارضایتی خود را در خصوص اجرای ناعادلانه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اعلام می‌داریم. 


جناب آقای رئیسی مستحضر هستید که اکثرقریب به اتفاق بازنشستگانی (رزمنده –جانباز) که خادم به جبهه و جنگ در دوران ۸ سال دفاع مقدس بوده‌اند و همچنین وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند.


در این تبعیضات مشهود، در معرض مخاطره شدید روحی و روانی و در تنگناهای مالی فراوان قرار گرفته‌اند و این اقدامات غیرمنصفانه و ظالمانه، موجب ضرر و زیان مالی هنگفتی بر پیکر نحیف این قشر زحمت کشیده که جوانی خود را صرف خدمت به کشور و انقلاب نموده‌اند، وارد کرده است. 


حال با عنایت به بیان این مقدمه شکواییه خود را به شرح زیر تقدیم حضور مبارک ریاست محترم قوه قضائیه می‌نماییم، باشد که شاهد احقاق حق قانونی پایمال شده بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی به دست توانا و حق‌جوی آن عالم ظلم‌ستیز کشور، باشیم. 


انشاالله


جناب آقای رئیسی استحضار دارید که در اجرای همسان‌سازی انجام شده اخیر، تبعیض آشکاری بین دو کارمند که همزمان و در یک بازه زمانی، به مدت ۳۰ سال در بخش‌های دولتی فعالیت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی از دو صندوق متفاوت کشوری و صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، تفاوت چشمگیر و فاحشی وجود دارد. 


لذا در خصوص تبعیض آشکار دولت محترم، در پرداخت حقوق میان بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری از محضر آن مقام محترم، رسیدگی به موارد مطروحه در ذیل را تقاضا می‌نماییم. 


الف ) _دولت باید حقوق بازنشستگان کارگری و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به اندازه بازنشستگان کشوری افزایش دهد و تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگی میان این اقشار را از بین ببرد. 


به استحضار می‌رساند سازمان تامین اجتماعی در اجرای همسان‌سازی بین کارمندان اداراتی که تابع صندوق تامین اجتماعی می‌باشند نیز تبعیض قائل شده است بطوریکه در مقایسه بین کارمندان شاغل تامین اجتماعی با کارمندان سایر ادارات که به لحاظ حقوقی تابع صندوق تامین اجتماعی می‌باشند تفاوت فاحشی بین حقوق آن‌ها وجود دارد، که در این رابطه عدالت اجتماعی حکم می‌کند اگر تامین اجتماعی محترم می‌خواهد همسان‌سازی را به معنای واقعی عملی نمایند، نسبت به سایر بازنشستگان نیز همانند بازنشستگان خود تامین اجتماعی اقدام نمایند. 


ب )جناب آقای رئیسی همانگونه که مستحضر هستید یکی از مشکلات تامین اجتماعی در تامین حق و حقوق بازنشستگان، عدم پرداخت بدهی دولت محترم به آن سازمان (تامین اجتماعی) می‌باشد؛ لذا تقاضا داریم با وساطت و کمک قوه قضاییه و مساعدت حضرتعالی، دولت محترم بدهی خود را از محل فروش اموال و املاک مازاد بپردازد، تا این صندوق‌ها مشکلی برای پرداخت حق و حقوق به موقع بازنشستگان نداشته باشد. 


ج)جناب آقای رئیسی ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه هستیم که با توجه به نظر کارشناسان، تا پایان شهریور ماه ۷/۵ میلیون تومان برآورد شده است. جناب آقای رئیسی ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای ماده ۱۱۱ و۴۱ با تکیه به قانون کار در خصوص افزایش مزایای حق مسکن و کمک هزینه معیشتی و حق اولاد مطابق با کارگران شاغل می‌باشیم. 


د)جناب آقای رئیسی، عدم اجرای بند ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، یعنی پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان، مطابق شاغلین درمناطق جنگی (بازنشستگان استان کرمانشاه و سایر استان‌های منطقه جنگی) از جمله اجحافی است که بر بازنشستگان مناطق جنگی وارد آمده است لذا ازآن مقام محترم تقاضای توجه به این مهم را خواستاریم. 


در پایان از توجه حضرتعالی کمال تشکر را ابراز می‌داریم، امید است با عنایاتی که مبذول خواهید فرمود، در حل مشکلات یاد شده بازنشستگان تابع سازمان تامین اجتماعی اقدام عاجل عنایت بفرمایید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259144

ثبت نظر

-