خرید سنگین موشک پدافندی توسط کانادا +عکس

  • کد خبر : 259013
  • 17 آبان 1399 - 15:39
خرید سنگین موشک پدافندی توسط کانادا +عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ، کانادا اخیرا اقدامات گسترده ای را برای تقویت توان دریایی خود آغاز کرده است و در همین راستا در روزهای اخیر دست به خرید های سنگینی برای مجهز کردن این شناورها با موشک های پدافندی کرده است. کانادایی ها به صورت کلی ۱۵ فروند شناور را سفارش داده اند. این ناوها که در کانادا به اسم Canadian Surface Combatant شناخته می شوند در حقیقت بر پایه طرح ناو محافظ تایپ۲۶ ساخت انگلستان توسعه پیدا خواهند کرد. وزن این ناوها در حدود ۷۸۰۰ تن و طول آن ها نیز در حدود ۱۵۱ متر خواهد بود.


خرید سنگین موشک پدافندی توسط کانادا +عکس

شلیک موشک پدافند هوایی SM-2 Block IIIC

در دو خرید اخیر برای مسلح کردن این شناورها کانادایی ها اقدام به خرید ۱۰۰ تیر موشک پدافند هوایی از مدل SM-2 Block IIIC  از آمریکا کرده است که این خرید با موافقت آمریکا رو به رو شده و با احتساب موشک ها و قطعات یدکی و خدمات جانبی ارزش این قرارداد در حدود ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود. این موشک با برد ۱۶۷ و ارتفاع درگیری ۲۴ کیلومتر از پرتاب گرهای عمودی بر روی این ناوها پرتاب شده و در عین برخورداری از سیستم های راداری فعال و نیمه فعال برای مرحله آخر پرواز به سمت هدف از سیستم هدف گیری فروسرخ نیز بهره می برد. البته در حال حاضر این موشک هنوز در حال طی کردن مراحل توسعه بوده و هنوز برای نیروی دریایی آمریکا نیز وارد خدمت نشده است. پیش بینی می شود تحویل به نیروی دریایی آمریکا و البته کانادایی ها جایی در حدود پس از سال ۲۰۲۳ میلادی رخ بدهد.


خرید سنگین موشک پدافندی توسط کانادا +عکس
موشک Sea ceptor در جریان آزمایش های دریایی


خرید دیگر پدافندی کانادایی ها برای این ۱۵ ناو جنگی موشک های کوتاه برد سری Sea ceptor ساخت کمپانی اروپایی MBDA خواهد بود که ۲۵ کیلومتر برد داشته و از پرتاب گرهای عمودی شلیک می شود. هنوز جزییات بیشتری از قرارداد این موشک مثل تعداد موشک ها یا بهای تمام شده آنها منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=259013

ثبت نظر

-