کارگران شیر وارنا خواستار بازگشایی محل کار خود شدند/ وضعیت معیشتی خوبی نداریم

  • کد خبر : 258920
  • 17 آبان 1399 - 14:10
کارگران شیر وارنا خواستار بازگشایی محل کار خود شدند/ وضعیت معیشتی خوبی نداریم

کارگران شیر وارنا خواستار بازگشایی محل کار خود شدند/ وضعیت معیشتی خوبی نداریم

در آستانه سه‌ساله شدن تعطیلی کارخانه شیر «وارنا» در ورامین در استان تهران، کارگران این واحد صنعتی خواستار بازگشایی محل کار سابق خود شدند.

منابع کارگری در کارخانه شیر «وارنا» ورامین به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه وارنا که بعد از اعلام تعطیلی کارخانه در شرایط بد معیشتی قرار گرفته‌اند، در انتظار بازگشایی محل کار سابق خود هستند.


کارگران بیکار شده این کارخانه تولید محصولات لبنی که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید نداریم اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه که یکی از بهترین‌های صنعت لبنیات در استان است، حمایت کند، ما می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم.


کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی به دلایل مختلفی همانند افزایش بدهی‌های مالی و تامین نشدن مواد اولیه شکر خام و زرد از اواخر سال ۹۷ تعطیل اعلام شد و پیش از تعطیلی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشت، در ادامه افزودند: پیش از این نیز خطوط تولیدی این کارخانه چندین بار به صورت موقت تعطیل اعلام شده بود که با حمایت مسئولان مجددا به چرخه تولید بازگشت.


آن‌ها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان ورامین و استان تهران مراجعه کرده‌ایم اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.


کارگران وارنای ورامین همچنین درمورد مطالبات معوقه خود گفتند: مطالبات مزدی و سنواتی کارگران پرداخت شده و فقط تعداد کمی از همکاران مدعی‌اند بخشی از مطالبات خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.


این کارگران که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان و اینکه شرکت شیر وارنا تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۰۰کارگر به‌صورت مستقیم است، از  مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنند.


کارخانه تهران شهداد که اکثر افراد آن را به نام کارخانه شیروارنا می‌شناسند، در سال ۸۶ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور وقت فعالیت خود را درابتدای شهرستان ورامین آغاز کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=258920

ثبت نظر

-