تعطیلی دائم ۳ سینمای تهران بعد از کرونا

  • کد خبر : 258477
  • 17 آبان 1399 - 9:43

به گزارش ، مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش پیرامون تعطیلی سینماها تا پایان آبان ماه سال ۹۹ گفت: به امید خدا روز یکشنبه هفته جاری تصمیمات نهایی شورای صنفی نمایش جهت چگونگی ادامه روند اکران آثار سینمایی بعد از تعطیلات اخیر سالن‌های سینما گرفته خواهد شد.  

بیشتر بخوانید:

مردم‌داری سخت سینما و تلویزیون

وی درباره حضور نهادهای سینمایی در ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاثیر این نهادها در تصمیم گیری نهایی تعطیلات اخیر افزود: متاسفانه در ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ فرد سینمایی برای تصمیم گیری حضور ندارد، البته در ستاد کرونای سازمان سینمایی افرادی همچون «غلامرضا موسوی» حضور دارند، اما تصمیم گیری نهایی در قبال تعطیلات تنها در ستاد اصلی مبارزه کرونا صورت می‌گیرد و تنها فردی که می‌تواند در آن ستاد حضور و تاثیری داشته باشد شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تصمیم گیری نهایی توسط وی صورت می‌گیرد. 

دبیر شورای صنفی نمایش درباره شرایط اکران عموم آثاری که برای حضور در اسکار ۲۰۲۰، اکران موقت می‌شوند اظهار کرد: دو فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای حضور در اسکار ۲۰۲۰ در دو استان مرکزی و کردستان به صورت محدود به مدت یک هفته اکران شده اند.

وی در همین راستا ادامه داد: اکران محدود این آثار صرفا برای واجد شرایط شدن آن‌ها برای حضور در اسکار بوده و در اکران عمومی این آثار که سال آینده رخ می‌دهد تاثیری ندارد و این دو فیلم می‌توانند در حالت طبیعی خود همچون سایر فیلم‌ها اکران شوند. 

وی درباره روند اکران آثاری که به دلیل تعطیلات کرونایی تعطیل شده اند تاکید کرد: این آثار می‌توانند بدون اینکه به کارشان پایان دهند تا پایان سال ۹۹ به اکرانشان ادامه دهند، این کمکی بوده که شورای صنفی نمایش به چنین آثاری که ممکن است براثر تعطیلات ضربه خورده باشند ارائه شده است. 

شایسته با اشاره به تعطیلی برخی سالن‌های سینما به دلیل شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه سالن‌های سینما و سالن داران وضعیت خوبی را پشت سر نمی‌گذارند، طبق آخرین آمار ارائه شده سه سالن سینمایی شهر تهران شامل سینما مرکزی، سینما فردوسی و سینما عصر جدید به طور کامل تعطیل شده اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=258477

ثبت نظر

-