معرفی تنگه زیبا و دیدنی رغز در استان فارس

  • کد خبر : 25773
  • 28 تیر 1400 - 14:00
معرفی تنگه زیبا و دیدنی رغز در استان فارس

نیوز: رغز نام تنگه ای در جنوب شرقی استان فارس می باشد. برای رسیدن به تنگه رغز، ابتدا باید خود را به شهر داراب برسانید. سپس از طریق جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه رفته و بعد از آن وارد مسیری خاکی شوید تا به منطقه حسن آباد برسید. تنگه رغز در منطقه حسن آباد قرار گرفته است.این تنگه بکر و پرآب حدود ۴ کیلومتر درازا داشته و با دیوارهای بلندی محصور شده است. در دل این تنگه، ۶۴ آبشار و حدود صد حوضچه طبیعی قرار گرفته است. بیشتر این آبشارها ارتفاع کمی دارند و با پریدن در آب قابل گذر هستند. ۱۲ آبشار نیز، ارتفاعی بین ۶ تا ۶۵ متر داشته و تنها با طناب قابل فرود هستند.

معروف ترین آبشارهای تنگه رغز

آبشار وداع یکی از معروف ترین آبشارهای تنگه‌رغز می باشد. این آبشار حدود ۴۶ متر ارتفاع داشته و به حوضچه ای به عمق ۱۰ متر می ریزد. آبشار ۱۶ متری نگین، آبشار ۶۵ متری آذرخش، آبشار ۲۵ متری کبوتر، آبشار ۷ متری بوم رنگ، آبشار جام، آبشار حکمت، آبشار حوضچه، آبشار فتح و آبشار مسعود از دیگر آبشارهای معروف تنگه رغز می باشند.

آبشار  تنگه رغز

زمان مناسب دره نوردی در تنگه رغز

فصل تابستان بهترین زمان بازید و شنا در تنگه رغز می باشد. البته در تابستان هم ممکن است، آب بعضی حوضچه ها که در معرض نور مستقیم خورشید نیستند، سرد باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

تنگه گمبیل؛ فارس سرزمین بهشتی کم ندارد+ عکس

وسایل مورد نیاز برای تفریح در تنگه‌رغز

کوله ضدآب، عینک آفتابی، چراغ قوه، غذای سبک، کرم ضدآفتاب، لباس غواصی، جلیقه نجات، لوازم فنی دره نوردی، یک دست لباس اضافه، کفش مناسب، جعبه کمک های اولیه و …

 تنگه رغز

اقامت در تنگه رغز

در تنگه‌رغز مکان اقامتی وجود ندارد و شما می توانید چادر زده و یا کمپی به پا کنید و شب را در دل طبیعت بگذرانید. البته می توانید به هتل سه ستاره شاپور در شهر داراب رفته و آن جا ساکن شوید.

بهترین راه سفر به تنگه‌رغز

با توجه به ساختار خاص و مسیرهای سخت تنگه‌رغز به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود که تنهایی به این مقصد سفر کنید. برای تجربه سفر به این تنگه خاص پیشنهاد ما این است که حتما از تور تنگه‌رغز ماهبان گشت آسمان همراه با مربی های مجرب و راهنمایان محلی ای که کامل با این مسیر آشنا هستند، استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=25773

ثبت نظر

-