بایدن پیروز انتخابات آمریکا ؛ ترامپ از کاخ سفید خارج می‌شود؟

  • کد خبر : 257653
  • 16 آبان 1399 - 18:36
بایدن پیروز انتخابات آمریکا ؛ ترامپ از کاخ سفید خارج می‌شود؟

 

 

نیوز:

بایدن پیروز انتخابات آمریکا و تیر خلاص برای ترامپ ….

بر اساس اعلام decisiondesk یکی از منابع معتبر آمریکایی برای اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بایدن با پیروزی در پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال این ایالت را به خود اختصاص داد و با ۲۷۳ رای الکترال پیروز انتخابات ریاست جمهور آمریکا شد، بایدن در نوادا، جورجیا و آریزونا نیز از ترامپ پیش افتاده است.

 

 

این رقابت میلیمتری بین کاندیداهای ریاست جمهوری در تاریخ انتخابات آمریکا کم سابقه هست. با توجه به‌ رفتار شناسی ترامپ و حواشی روز های گذشته و همچنین نزدیک بودن آرا، ممکن است وی به این آسانی هاحاضر به ترک کاخ سفید نشود و به دیوان عالی شکایت کند. موضوعی که این روزها ترامپ بارها آن را تکرار کرده است.

 


>>>بیشتر بدانید …

شورای هماهنگی در حال جمع‌بندی نهایی «مانیفست اصلاحات» است/ هنوز هیچ گزینه‌ انتخاباتی در شورا مطرح نشده است

 


بایدن پیروز انتخابات آمریکا؛ ترامپ حاضر به ترک کاخ سفید می شود؟

 

بر اساس قانون انتخابات آمریکا نامزد بازنده باید به نامزد پیروز تبریک گفته و از همه مهمتر اگر رئیس جمهور فعلی این کشور بازنده باشد باید خودش کاخ سفید رو ترک کند. در صورت امتناع ترامپ برای واگذاری کرسی ریاست جمهوری وی باید با رای دادگاه از کاخ سفید خارج شود.

 

بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد

از همان روزهای آغازین فرآیند رقابت های انتخابات آمریکا مشهود بود که این انتخابات  از پرحاشیه ترین انتخابات تاریخ آمریکا می شود، هنوز ساعات  آغاز شمارش آرا  بود که ترامپ در برابر دوربین حاضر شد و به طور صریح خود را پیروز انتخابات اعلام کرد، این در حالی بود که بسیاری از آرای پستی در برخی از ایالت ها هنوز شمارش نشده بود

اما با گذشت زمان در برخی از ایالت های کلیدی آرای بایدن از رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفت. و سرانجام با اعلام آرای جورجیا که رقابت شانه به شانه ای در آن ایالت در جریان بود معلوم گردید که بایدن دموکرات برنده انتخابات است.

البته ممکن است این پایان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نباشد و ترامپ شکایت از نتایج آرال الکترال را به دیوان عالی آمریکا ببرد امری که بارها به آن اشاره داشته است

شایان ذکر است که دیوان عالی کشور آمریکا ۹ قاضی عالی رتبه دارد که ۶ عضو آن نزدیک به جمهوری خواهان هستند.

پویشگر: خبرپو
منبع: آخرین خبر

 

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=257653

ثبت نظر

-