گلوگاه‌های رانت را به تدریج حذف خواهیم کرد

  • کد خبر : 257248
  • 16 آبان 1399 - 13:06
گلوگاه‌های رانت را به تدریج حذف خواهیم کرد

گلوگاه‌های رانت را به تدریج حذف خواهیم کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات، کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مردم از این بابت نباید نگرانی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، تصریح کرد: مشابه همین الگو را برای شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در دست مطالعه و اجرا داریم.

وی با بیان اینکه در شرق کشور مسئله آب دارای اهمیت فراوان می باشد، افزود: امنیت شرق کشور به آب وابسته است و اجرای این پروژه با مشارکت شرکتهای بزرگ معدنی تاثیر بسزایی را در توسعه آن منطقه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی پروژه های استان کرمان بیان کرد: در خصوص پتروشیمی جلسه‌ای را با سهامدار اصلی شرکت برگزار می کنیم و در صورت به نتیجه نرسیدن، با برگزاری مزایده، سهامدار و کارفرمای جدید را پای کار می‌آوریم.

رزم حسینی همچنین بیان کرد: تمامی معادن غیرفعال سه ماه فرصت دارند که فعال بشوند در غیر این صورت پروانه و مجوزهای آنها لغو و کارفرمای جدید با برگزاری مزایده انتخاب می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال حذف امضاهای طلایی هستیم، گفت: گلوگاه‌های ایجاد رانت را شناسایی کردیم و به تدریج حذف می کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه معیشت مردم اولویت اول مجلس و دولت و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، افزود: خوشبختانه علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و شرایطی که کرونا به وجود آورده است اما موجودی کالاها در کشور کافیست و مردم نباید نگرانی داشته باشد.

وی با اشاره به آزادسازی واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضی گفت: با اجرای این طرح‌ها یقیناً به سمت فراوانی کالاها خواهیم رفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=257248

ثبت نظر

-