جلوی رانت و امضاهای طلایی در وزارت صمت را بگیرید

  • کد خبر : 256642
  • 16 آبان 1399 - 0:09
جلوی رانت و امضاهای طلایی در وزارت صمت را بگیرید
به گزارش نیوز،

محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در نشست علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار داشت: محدودیت آب چالش اصلی در استان کرمان بود و امروز فاز اول پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان انجام شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: امیدواریم هرچه سریع‌تر آغاز فاز دوم خط خلیج فارس به استان کرمان اعلام شود و دو سال دیگر هم فاز سوم این پروژه کلید بخورد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری در چرخه فولاد باید از ابتدا شروع شود، افزود: معادنی در زرند داریم که در حال تعطیلی هستند زیرا قمیت‌گذاری در آنجا سنخیتی با قیمت فولاد در انتهای چرخه ندارد و قیمت فولاد استان کرمان و کشور ۱۵ درصد گرانتر از خلیج فارس است و این امر به شرایط کشور و مردم صدمه می‌زند.

پورابراهیمی اظهار داشت: وزیر صمت به بحث صادرات ورود کند و نیاز داریم بسته پیشنهادی صادراتی ارائه شود و سندیکای صادرکنندگان خوشنام را در کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: سندیکای صادرکنندگان خوشنام را برای تشکیل بانک اطلاعاتی در قالب مجموعه‌ای دنبال می‌کنیم که بتوانیم از آنها حمایت کنیم و صادرکنندگان از مشوق و مزیت‌هایی برخوردار شوند.

پورابراهیمی اضافه کرد: این نوید را به مردم کرمان بدهم، در شرایطی که تراز تجاری کشور منفی بوده که البته در حال کاهش است و تا پایان سال مثبت می‌شود، در این شرایط امروز تراز تجاری استان کرمان نسبت به هفت ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

جلوی رانت و امضاهای طلایی در وزارت صمت را بگیرید

شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس هم اظهار داشت: از رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم جلوی رانت و امضاهای طلایی را در وزارت صمت بگیرد.

وی بیان داشت: وقتی به عنوان نماینده مردم به وزارت صمت مراجعه می‌کنم، یک سال و نیم زمان می‌برد تا مجوزی را بگیرم آن هم با حرف و حدیث و خودتحریمی به یک فرهنگ تبدیل شده است و همه گناه‌ها را بر سر تحریم نیندازیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعل ما می‌توانیم را در بحث پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان شاهد هستیم و روزی که بحث انتقال آب را مطرح کردیم، بعضی از آقایانی که امروز گزارش می‌دادند و این پروژه را به نام خود به ثبت می‌رساندند، مخالف بودند.

حسن‌پور از پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رزم‌حسینی استاندار وقت کرمان برای اجرای طرح پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان تقدیر کرد و اظهار داشت: پورابراهیمی با تشکیل کنسرسیوم بانک‌ها از این پروژه حمایت کرد.

وی تصریح کرد: چند صد میلیارد پول در بانک ملی سیرجان هست، اختیار ۷۵ میلیون تومان در دست رئیس شعبه است در صورتی که در یک بانک خیابان پاسداران تهران چند صد میلیارد وام می‌دهند.

حسن‌پور خواستار تفویض اختیار از سوی دولت به استانداران شد و ادامه داد: مجوز یک کیلو صادرات میلگرد را به سیرجان نمی‌دهند در حالی که ما به این مجوزها نیاز داریم و در سیرجان دو کارخانه میلگرد و شمش زیادی داریم اما می‌گویند بروید در بورس ولی آنهایی که صاحب امضای طلایی هستند قبل از ما در بورس هستند و ما با مشکل مواجه می‌شویم.

همچنین عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رزم‌حسینی وزیر صمت، سرمایه‌گذاری ارزشی در کشور داشته است و امیدواریم حالا که سکان‌دار کشتی صنعت، معدن تجارت و اقتصاد در کشور است بتواند با تعهد و تخصص خود این کشتی را به ساحل نجات برساند.

وی ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی در کشور داریم که دشمنان برای این جنگ برنامه‌ریزی کرده‌اند اما به نتیجه نمی‌رسند و ظرفیت‌های بارز و نهفته کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی‌کوهبنانی تصریح کرد: مسائل اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده است و امیدواریم وزیر صمت با تدبیر و درایت ارائه طریقی برای رفع این مشکلات را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که مردم اقتدار خود را حفظ کنند و مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان کرمان همراه و همگام با وزیر صمت هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=256642

ثبت نظر

-