خبرهای داغ انتخابات آمریکا؛ شکایت ترامپ رد شد

  • کد خبر : 256570
  • 15 آبان 1399 - 23:12
خبرهای داغ انتخابات آمریکا؛ شکایت ترامپ رد شد

 

 

یکی از پرحاشیه ترین انتخاب‌های تاریخ آمریکا برگزار شد اما با گذشت دو روز نتیجه انتخابات در هاله ای از ابهام قرار دارد

به گزارش نیوز : دو رقیب اصلی انتقادات صریح و پی روایی را نسبت به یکدیگر مطرح می کنند. به نحوی که ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا خواستار پایان تقلب شده است و تمام آرای بایدن را زیر سوال برده است. از سویی دیگر هواداران این دو در ایالات مختلف تجمع کرده و درگیری هایی با پلیس داشته اند.

خبرهای داغ از انتخابات آمریکا؛ ترامپ بیخیال نمی‌شود

اگر آرای قانونی را شمارش کنید، من به راحتی برنده انتخابات خواهم شد

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به نقل از شخص وی اعلام کرد: اگر آرای قانونی را شمارش کنید، من به راحتی برنده انتخابات خواهم شد! اگر آرای غیرقانونی و دیرهنگام را شمارش کنید، آنها می‌توانند انتخابات را از ما بدزدند!

همچنین پس از متوقف شدن روند شمارش آراء در شهر فیلادلفیا، بر اساس حکم دادگاه ایالت پنسیلوانیا، شماری از هواداران دونالد ترامپ و جو بایدن در مقابل یک مرکز شمارش آراء در این شهر تجمع کردند. دیلی میل هم اعلام کرد: معترضان مخالف ترامپ با نیروهای پلیس در نیویورک درگیر شدند.

پورتلند گارد ملی را فعال کرده

پورتلند گارد ملی را فعال کرده و پلیس لس انجلس نیز وضع “هشدار تاکتیکی” (اقدام هماهنگ پلیس در مواجهه با مشکل) اعلام کرده است. آسوشیتدپس روز پنجشنبه گزارش داد صدها نفر در دو شهر پورتلند و سیاتل در واکنش به ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین درخواست او برای توقف شمارش آرا در برخی از ایالت‌ها، به خیابان آمده و پرچم آمریکا را آتش زدند.

شمارش آرا را متوقف کنید

ترامپ و پسرانش عصر امروز نیز با سلسله توئیت‌هایی سعی کردند آرای بایدن را زیر سوال ببرند. رئیس جمهور فعلی ایالات متحده امریکا در پیامی کوتاه در حساب کاربری رسمی خود اعلام کرد: شمارش آرا را متوقف کنید! ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: هر رایی که پس از روز انتخابات آمده باشد شمارش نخواهد شد. همچنین توئیتر بازهم  توئیت دونالد ترامپ را درباره آرا انتخابات ریاست جمهوری این کشور از نمایش عمومی خارج کرد و باصطلاح نشان دار کرد.

اریک ترامپ پسر رئیس جمهور آمریکا هم ادعایی را درباره تقلب در انتخابات این کشور مطرح کرد و در توئیت خود نوشت: اف بی آی و وزارت دادگستری کجا هستند؟ جلوی دزدی (آراء) را بگیرید.

دونالد ترامپ در پیامی دیگر در صفحه خود به اظهارات دادستان کل سابق نوادا اشاره کرد که گفته بدون رای گیری پستی، ترامپ برنده قاطع نوادا می بود.

دونالد ترامپ جونیور، فرزند دیگر او هم در توئیتی نوشت: آیا کسی هست که واقعا باور کند جو بایدن میلیون ها رای بیشتر از اوباما در اولین دور انتخابات ریاست جمهوری اش بدست آورده باشد؟؟؟

بایدن: در مسیر پیروزی هستیم؛ ترامپ: خبر پیروزی بزرگ را اعلام می‌کنم !

ترامپ در توئیتی دیگر از پیروزی بزرگ قانونی اش در پنسیلوانیا خبر داد.

ترامپ در آخرین تلاش خود در توئیتی نوشت: همه ایالت هایی را که ادعا شده بایدن در آنها پیروز شده است به اتهام تقلب در انتخابات و تقلب انتخاباتی ایالتی بصورت قانونی به چالش می کشیم. مدارک زیادی وجود دارد ، فقط رسانه ها را چک کنند ما پیروزیم. اولویت با آمریکاست.

ترامپ در نهایت طی توئیتی نوشت: این تقلب را تمام کنید.

بایدن هم در توئیتی نوشت: همه آرا باید شمارش شود.

ستاد انتخاباتی جو بایدن پس از آن اعلام کرد انتظار می رود بایدن با اختلاف آراء قابل توجه ریاست جمهوری را بدست آورد و ما از هر رای انتخاباتی دفاع خواهیم کرد از شمرده شدن تمام آرا اطمینان حاصل خواهیم کرد.

ستاد ترامپ در ادامه اقدامات خود طی کنفرانس خبری دقایقی قبل اعلام کرد: شمارش آرا در نوادا باید متوقف شود. نتوانستیم تا این لحظه امضای رای دهندگان را تطبیق دهیم و تردیدهای زیادی در مورد شمارش آرا داریم.

وکلای کمپین انتخاباتی ترامپ در مقابل دوربین رسانه ها گفتند: حدود ۱۰ هزار رای مشکل دارند و مطمئن هستند رای ها از اشخاصی ثبت شده که فوت کرده اند و یا به لحاظ همه گیری کرونا به ایالتی دیگر رفته اند.

دقایقی پیش هم شکایت ستاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در خصوص تقلب در ایالت جورجیا به علت نداشتن مستندات رد شد.

پویشگر: خبرپو
منبع: آخرین خبر

>>>بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=256570

ثبت نظر

-