دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد

  • کد خبر : 256526
  • 15 آبان 1399 - 22:12
دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری، اظهار کرد: با توضیحاتی که وزیر نیرو دادند یک چنین پروژه‌ای در صورتی می‌تواند عملیاتی و به صرفه باشد که یک صنعت مهم در این مناطق داشته باشیم بنابراین مصرف چنین آبی در ابتدا باید مصرف صنعت باشد، البته در حاشیه آن می‌توان مصرف دیگری نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: پروژه‌ای به این بزرگی که در آن بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین سازی و به مناطق مرکزی منتقل می‌شود، در تاریخ ایران بی‌سابقه است و برای اولین بار است که چنین کاری انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور با دستور برای بهره برداری از فاز اول سایت شیرین ساز طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، گفت: جا دارد که به مردم استان هرمزگان، بندر عباس و بندر خمیر تبریک بگوئیم. اینکه نیمی از آب مورد نیاز مردم از طریق آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود خبر بسیار خوبی است. این به معنای تامین آب مورد نیاز مردم از منابع پایدار است. هرسال که بارش‌ها کم بود این مسئله برای ما مطرح بود که سدهای استان آب ندارد و چگونه آب مورد نیاز در تابستان تامین شود اما این طرح منابع آب پایدار را برای مردم تامین می‌کند.

روحانی در ادامه ضمن دستور برای افتتاح طرح تامین برق و انرژی ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن تعادلی و ضربه گیر و آبرسانی بندر خمیر، گفت: این پروژه آنقدر عظیم و بزرگ است که توصیف آن نیز سخت است. یادم هست در روزهای آغازین که این طرح مطرح شد خیلی‌ها آن را امکان پذیر نمی‌دانستند اما صنایع معدنی ما بانی این طرح عظیم بودند و نه تنها در این خصوص بلکه در حوزه آب، راه و راه‌آهن و بسیاری از پروژه‌های عظیم به میدان آمدند و طرح دیگری نیز در این حوزه در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای ما جای خوشحالی دارد که در شش ماه اول سال، صنایع معدنی، آلومینیوم، فولاد و مس دارای رشد قابل ملاحظه بوده و در واقع این بخش از صنعت جهش تولید را به خوبی اجرا کرده و توانسته به نتیجه برساند.

روحانی در ادامه ضمن دستور برای آغاز بهره برداری از مخزن ۴۵ هزار مترمکعبی و سامانه بهره برداری از آب صنایع معدنی گلگهر سیرجان، گفت: این طرح بزرگ افتخار ملی ماست. در گذشته آباء و اجداد ما برای اینکه آب را به کویر برسانند قنات‌هایی را حفر کردند و هنوز هم این دستاورد وجود دارد و امروز مشابه آن کار، ما آب دریا را شیرین و به فلات مرکزی کشور انتقال می‌دهیم تا استان‌های متعدد بتوانند شاهد یک تحول بزرگ باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: صنایع کشور با انتقال آب خلیج فارس می‌توانند کاملاً مطمئن باشند. این سوال اوایل مطرح بود که ما آیا آب را به معادن نزدیک کنیم یا مواد معدنی را به نزدیکی آب ببریم. مطالعات نشان می‌دهد که بهترین روش این است که آب را کنار معادن ببریم زیرا به صرفه تر است و با اجرای این طرح، این کار عظیم انجام می‌شود.

وی افزود: امروز توانستیم یکی از طرح‌های بسیار بزرگ و برای عده‌ای غیرقابل باور را افتتاح کنیم. البته امسال پروژه‌های بسیار مهمی را تا پایان سال و اوایل سال آینده افتتاح خواهیم کرد. پروژه‌ای که امروز افتتاح شد یک پروژه باورناکردنی بود که در دولت تدبیر و امید اجرایی شد.

روحانی خط انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران را خط انتقال امید دانست و تأکید کرد: با این خط لوله انتقال، آب تنها به فلات ایران نمی‌رسد بلکه امید به آنجا می‌رسد. تمام کشاورزان، صنعت گران و مردم به داشتن یک آب پایدار امیدوار می‌شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: طرح‌های بزرگی را تاکنون افتتاح کرده‌ایم و طرح‌های مهمی در آینده افتتاح می‌شود که یکی از مهمترین آنها احیای دریاچه ارومیه است. همچنین پروژه عظیمی که نفت را از گوره به جاسک انتقال خواهیم داد و اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه به کوری چشم آنهایی است که فکر می‌کردند با تحریم ملت ایران و با فشار بر ما می‌توانند ملت ایران و یا طرح‌های توسعه‌ای این ملت عظیم را متوقف کنند اما ما با وجود فشار و تحریم و اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده است، توانستیم این قدم‌های بسیار بزرگ را برداریم. این هفته سی و یکمین هفته‌ای بود که ما در سال ۹۹، طرح‌های بزرگی را افتتاح می‌کنیم. این طرح‌ها برای ملت ایران، مدیران، مهندسان و کارگران است.

روحانی ادامه داد: طراحی و اجرای این طرح و تأمین مالی آن همه از داخل کشور بوده و شرکت‌های خصوصی و صندوق توسعه برای اجرایی شدن این طرح‌ها، به میدان آمدند و این پروژه عظیم به ثمر نشست. امیدواریم بقیه فازهای این طرح عظیم نیز به همین شکل ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طول طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بیش از ۸۰۰ کیلومتر است که امروز فاز اول آن به طول ۳۰۰ کیلومتر افتتاح شد و این مسیر تا مس سرچشمه و یزد ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند صنایع ما را متحول کند.

وی ادامه داد: صدها چاهی که آب صنایع را تا به امروز تأمین می‌کردند از این به بعد برای مصارف دیگری استفاده می‌شوند و یا اینکه آنهایی که ضرورت ندارند، بسته می‌شوند. پس این طرح علاوه بر اینکه صنعت ما را متحول و به مردم امید می‌دهد، سلامت محیط زیست را نیز تضمین می‌کند.

روحانی تأکید کرد: این طرح کاملاً محیط زیستی است و به صورت حساب شده اجرا می‌شود. ما در چند کیلومتری دریا آب را برداشت می‌کنیم و پساب را در چند کیلومتری وسط دریا بر می‌گردانیم که برای آبزیان مضر نباشد. این طرح در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا شده است.

رئیس جمهور گفت: آب موجب حیات است و از این طریق در کنار تأمین آب مورد نیاز صنعت، آب مصرفی مردم نیز تأمین می‌شود. در برخی مناطق کشور چاره‌ای جز شیرین کردن آب دریا نداریم و همانطور که گفتیم در آینده‌ای نزدیک ۵۰ درصد آب مورد نیاز مردم بندرعباس از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۲ تنها ۱۸ آب شیرین کن داشتیم و امروز ۷۲ دستگاه آب شیرین کن داریم که تحولی عظیم در این ۷ سال را نشان می‌دهد. ۹ ماه دیگر از عمر دولت باقی مانده و ما با تلاش و کوشش مانند روز اول پیش خواهیم رفت. من هیچ تردیدی در موفقیت دولت و ملت برای آبادانی ایران ندارم.

روحانی تصریح کرد: سال‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. مردم بدانند در این سه سال سختی‌هایی را پشت سر گذاشتیم. سختی‌ها و فشاری که در تاریخ ایران نظیرش را سراغ ندارم. البته همیشه فشار و تحریم وجود داشته اما جنگ اقتصادی و آن هم در شرایط کرونا و شرایطی که مردم نیازمند دارو و تجهیزات پزشکی بودند. فردی که مسئولیت در کاخ سفید داشت بی رحمانه حتی در دوران کرونا تحریم‌ها را تشدید کرد. اینها به هیچ اصولی پایبند نبودند. اینها هیچ گونه پایبندی به اصول حقوق بشر و قوانین آن نداشتند.

رئیس جمهور اظهار داشت: من مطمئنم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود. ممکن است نتایج انتخابات آمریکا تا امشب مشخص و معلوم می‌شود که قدرت دست چه کسی خواهد بود اما برای ما مهم نیست. قدرت دست هر کسی باشد بی تردید دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد و راهی جز این ندارند که در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی، صبر و مقاومت ملت بزرگ ایران کوتاه بیایند.

وی ادامه داد: ملت ما در ۸ ماه گذشته هم کرونا و مشکلات پیش آمده در پی شیوع آن را تحمل کردند و هم با تحریم‌ها و سختی‌ها مقابله کردند و توانستند در برابر این فشارها بایستدند و در نهایت ما می‌توانیم موفق باشیم. افتتاح این پروژه‌ها دلیل روشن و واضحی است که ملت ایران از حرکت باز نمی‌ایستد و در برابر فشارها کمر خم نمی‌کند.

روحانی گفت: ما می‌توانیم دشمنان را مجبور کنیم که مجدداً به قانون و مقررات پایبند باشند و پیمان‌ها را اجرا کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=256526

ثبت نظر

-