پاتک پلیس خراسان شمالی به تک کرونا 

  • کد خبر : 256476
  • 15 آبان 1399 - 21:09
پاتک پلیس خراسان شمالی به تک کرونا 

شیوع کرونا نه تنها سبب کاهش فعالیت های پلیس و بویژه در پلیس راه نشده است، بلکه در این مدت، نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ قرار گرفته است.

همکاری نیروی انتظامی در عرصه های مختلف، همواره جهادی بوده است، با شیوع کرونا، جهادی دیگر برای حفظ و صیانت از سلامت مردم، پلیس را به میدان آورده است.  سبزپوشانی که سنگرشان نه بیمارستان و مراکز درمانی بلکه مسیر جاده ها است و پا به پای پزشکان و پرستاران، برای به زنجیر کشاندن کووید ۱۹ آرام و قرار ندارند.

در طرحی که از روز دوشنبه هفته جاری در بجنورد اجرایی شده، هر شبانه روز، ۱۵۰ نفر از نیروهای انتظامی در ایستگاه های مختلف حضور دارند تا کرونایی که این روزها دوباره بال و پر گرفته و جولان می دهد، فروکش کند.

ماموران پلیس راه این روزها وظیفه دارند مراقب باشند که مبادا رانندگان قانون را دور بزنند، مبادا یکی از این رانندگان حلقه ای برای اتصال زنجیره کرونا باشد.

هرچند در میان هیاهوی کرونا و تلاش پلیس، عده ای ناخواسته می خواهند حلقه ای از زنجیر ویروس باشند اما بر اساس اعلام پلیس، تعدادشان اندک است و شمار زیادی از مردم در این طرح نیروی انتظامی را همراهی می کنند.

در این طرح ورود خودروها با پلاک غیربومی به بجنورد و خروج پلاک های بومی از این شهر تا ساعت ۲۴ روز جمعه ممنوع شده است.  در این میان، حضور برخی رانندگان در جاده و اصرار برای خروج از شهر بجنورد سبب گلایه ماموران پلیس شده است.

رضایت مردم از طرح 

در این میان، شهروندان خراسان شمالی حتی آنان که به جاده زده بودند و در خروج از بجنورد با برخوردهای پلیس روبه رو شده بودند از این طرح ابراز رضایت کردند، آنان هم که در ورود به بجنورد با برخورد پلیس روبه رو شدند، خم به ابرو نیاورده و به شهر خود بازگشتند زیرا این اقدام را مرهمی بر جولان کرونا می بینند.  

یکی از شهروندان بجنورد که امروز قصد رفتن به باغ خود در روستای مهنان را داشته و با سد پلیس مواجه شده بود، در این باره به خبرنگار نیوز گفت: از اجرای این طرح بی اطلاع بودم، زمانی که به دوراهی ارکان رسیدیم از خروج ما جلوگیری شد و برگشتیم.

علی مهنانی اظهار داشت: برای سرزدن به باغم عازم روستا بودم، هر چند که بازگشت به بجنورد برای ما سبب دلخوری شد اما در نهایت باید بگویم که زحمات پلیس قابل تقدیر است.

وی گفت: من از اجرای طرح اطلاعی نداشتم، البته که حضور پلیس، برای کنترل سفرها و پیشگیری از شیوع کرونا است، اکنون کرونا حلقه محاصره خود را تنگ تر کرده و شمار فوتی ها افزایش یافته است.

وی گفت: طرح محدودیت ترافیک هم به ناچار و برای حفاظت از سلامت اجرایی شده است، من برای همراهی با طرح، به بجنورد برگشتم و از مردم هم انتظار دارم چند روز، سفرهای خود را مدیریت کرده و به جاده نزنند.

یکی دیگر از شهروندان هم در این باره گفت: اجرای محدودیت های ترافیکی، اقدامی ارزشمند است که بیشترین زحمت آن بر دوش پلیس افتاده است.

عبدالله یاوری اظهار داشت: شمار مبتلایان کرونا روز به روز افزایش یافته است و در این شرایط پزشکان و پرستاران هم دچار زحمت شده اند، ۱۰، ۱۱ ماه تلاش و درگیری با آثار کرونا شوخی نیست، این وضعیت پرستاران و پزشکان را فرسوده کرده است مردم باید برای کمک به کاهش زحمات کادر درمان، پروتکل ها را رعایت کنند و از سفرها و اجتماع ها خودداری کنند.

وی گفت: این روزها کمتر شهروندی پیدا می شود که در میان اقوام و آشنایان، افراد مبتلا به کرونا را ندیده و یا از آن چیزی نشنیده باشد، هر روز به تعداد جان باختگان افزوده می شود، کمترین کمک به بهبودی این شرایط خودداری از حضور در اجتماع ها و اجتناب از سفرها است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح محدودیت های ترافیکی هم راهکاری است که در این شرایط بحرانی برای کاهش شیوع در حال انجام است، و در این زمینه زحمات مسوولان ارزشمند است.  

بهانه هایی که دستاویز شیوع کرونا می شود 

یکی از ماموران پلیس با گلایه  از بهانه های مردم برای زیر پا گذاشتن محدودیت های تردد گفت: سفرها، شیوع کرونا را بیشتر می کند و این طرح هم برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر اجرایی شده است اما برخی از مردم اصرار دارند که خلاف محدودیت ها رفتار کنند.

وی افزود: البته شمار این افراد کم است و بیشتر رانندگان با تذکر پلیس متقاعد شده و اصراری به ادامه مسیر ندارند، اما انتظار می رود که بحران شیوع کرونا را درک کنند.

رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: طرح ممنوعیت تردد به شهر بجنورد، از ساعت ۱۲ روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه دارد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: برای اینکه مشکلات مردم در ترددها، به حداقل برسد، تلاش شده تا سفرها و ترددها از مبدا، مدیریت شود، در این زمینه همکاران نیروی انتظامی در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه سملقان تذکرهای لازم را به رانندگان می دهند تا از بروز مشکل در سفرها، جلوگیری شود.

وی اافزود: تلاش داریم تا ورود رانندگان با پلاک غیربومی، از مبدا مدیریت و جلوگیری شود، در این زمینه و با اطلاع رسانی های انجام شده، مردم همکاری خوبی با پلیس داشته اند.

رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: البته برخی از رانندگان هم در اجرای این طرح همراهی نکرده و بر تردد اصرار داشته اند که به ناگزیر پلیس مجبور به جریمه رانندگان خاطی شده است.

بومی ها بیشترین متقاضی تردد 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم گفت: خوشبختانه مردم همراهی خوبی در اجرای طرح محدودیت های ورود و خروج به شهرستان بجنورد، داشته اند اما تعدادی هم در این زمینه تخلف داشته اند.

سردار علیرضا مظاهری اظهار داشت: بیشترین مشکل ما تقاضای ورود به شهر بجنورد و خروج از آن است که توسط بومی ها صورت می گیرد که به بهانه رفتن به روستا، سرزدن به باغ و زمین کشاورزی و یا رفتن به شهرستان های مجاور، خواستار تردد هستند.

وی افزود: در این طرح، در هر شبانه روز ۱۵۰ نفر نیروی انتظامی به کار گرفته شده است.

 فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از آغاز اجرای طرح محدودیت تردد در مرکز استان تا کنون ۱۲ هزار و ۵۵۰ راننده ناقض محدودیت ها، تذکر گرفته و ۱۰۴ راننده نیز مشمول جریمه شده‌اند.

سردار مظاهری اظهار داشت: ۱۶ گروه در حوزه انتظامی و ۱۲ گروه در پلیس راهور خراسان شمالی تشکیل شده تا اجرای محدودیت های کرونایی به بهترین شکل ممکن اعمال شود.

وی افزود: از روز دوشنبه و با آغاز اجرای طرح محدودیت ورود و خروج به استان، ۴۸ هزار و ۹۰۵ خودرو در استان تردد کردند و ۵۰ هزار و ۳۴۳ خودرو نیز به خارج از استان هدایت شدند و ۲ هزار و ۵۵۸ خودرو پلاک استان نیز وارد استان شده اند.

وی گفت: در روز آغازین این طرح، یعنی دوازدهم آبان ماه، درصد ورود و خروج خودروها به استان ۱۷ درصد افزایش یافت و در دومین روز طرح درصد خروج به ۲۷ و ورود به ۲۱ درصد رسید که در روز سوم نیز خروج خودروها به ۳۹ درصد و ورود خودروها به ۲۲ درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه امروز ورود و خروج به بجنورد کاهش محسوسی یافته است، اظهار داشت: اقدامات و اطلاع رسانی موجب شد تا ترددها کاهش یابد و در ۲ روز باقیمانده از اجرای این طرح (پنجشنبه و جمعه) دیگر بهانه ای برای تخلف مردم از مصوبه ستاد کرونا وجود نخواهد داشت.

بر اساس مصوبه کمیته امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت های تردد برای مراکز ۲۵ استان کشور، از جمله بجنورد منظور شده است و از ساعت ۱۲ روز دوشنبه هفته جاری، ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی از مرکز استان اعمال شده و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ادامه خواهد داشت.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه با وضعیت قرمز کرونایی دست به گریبان است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=256476

ثبت نظر

-