معاونت اجتماعی زبان گویای پلیس پیشگیری است

  • کد خبر : 256145
  • 15 آبان 1399 - 17:07
معاونت اجتماعی زبان گویای پلیس پیشگیری است

به گزارش نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ سردار “مهدی معصوم بیگی” روز پنجشنبه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی و برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و ثمره خون مطهر هزاران شهید است، بنابراین وجاهت جایگاه پلیس در چنین نظامی در خدمتگزاری به مردم است.

 وی راه اندازی معاونت اجتماعی را از مهمترین اقدامات ناجا ذکر کرد و گفت: از رویکردهای مهم ناجا جامعه محور بودن است در واقع پلیس توانسته است با تشکیل و راه اندازی معاونت اجتماعی، مسائل و آسیب‌های اجتماعی را تحلیل، پیش بینی و با پیشگیری از بروز و ظهور آنها منزلت پلیس در جامعه را افزایش دهد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اهمیت مسائل اجتماعی در کارکرد پلیس تصریح کرد: نیروی انتظامی با طیف وسیعی از مسائل اجتماعی سروکار دارد که حل چالش‌های آن نیازمند ارتقای اشراف اجتماعی پلیس بر تحولات و رویدادهای جامعه است و این مهم به سبب فعالیت رده‌های اجتماعی در نیروی انتظامی به مرحله رشد و بلوغ رسیده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نقش محوری رده های اجتماعی در تحرک و تحول اساسی در سازمان نیروی انتظامی افزود: برای تحقق نظم و امنیت و پایدارسازی انضباط اجتماعی در جامعه نیازمند پلیس مقتدر و اجتماع پسند هستیم که همزمان با عملکرد موفق عملیاتی و انتظامی بتواند با رویکرد اجتماعی، مشارکت مردم را در حوزه امنیت و انضباط افزایش دهد.

سردار معصوم بیگی “تحول گرایی” را از ضرورت‌های انکار ناپذیر در تمام بخش‌های نیروی انتظامی ارزیابی و عنوان کرد: بخشی از تحول آفرینی در سازمان نیروی انتظامی در گرو فعالیت‎های اجتماعی است لذا سرآمد بودن در این حوزه نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه از امور اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت معاونت اجتماعی پلیس پیشگیری در راستای تحقق اهداف کلان این پلیس بیان کرد: معاونت اجتماعی زبان گویای پلیس پیشگیری است و در خط مقدم ایجاد و ارتباط دو سویه بین مردم و کلانتری‌ها قرار دارد، لذا با تقویت این مجموعه گام‌های اساسی در اجرای موفق ماموریت‌ها بر خواهیم داشت.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این زبان گویا پلی بین مردم و رده های متعدد پلیس پیشگیری است که وظیفه آن آگاه سازی مردم از فعالیت‌های پر شمار و متنوع، توانمندی و مهارت‌های حرفه‌ای و بسترسازی برای همفکری و همگامی شهروندان با پلیس پیشگیری است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت کاری این پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی عامل اصلی وقوع جرایم هستند که بسیاری از این آسیب‌ها را می‌توان با آموزش  و آگاه سازی پیشگیری کرد. البته در این زمینه معاونت اجتماعی در اجرای این راهبرد نقش ویژه ای ایفا می‌کند.

وی یکی دیگر از وظایف مهم رده‌های اجتماعی را بالا بردن احساس امنیت در جامعه و کاهش فاصله احساس امنیت با خود امنیت اعلام کرد و گفت: با ارتقاء احساس امنیت در بین مردم است که سایر محورهای مرتبط با امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی نیز در جامعه افزایش می‌یابد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به انتصاب جدید معاون اجتماعی در پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت : ما در این حوزه نیازمند نیروها و مدیرانی علاقمند به حوزه اجتماعی و همچنین ولایی، تحول گرا، پرتلاش و لایق، آینده نگر و متخصص هستیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=256145

ثبت نظر

-