کارگاه صنایع چوبی و یراق در آتش سوخت

  • کد خبر : 255495
  • 15 آبان 1399 - 9:27
کارگاه صنایع چوبی و یراق در آتش سوخت
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ ساعت ۰۱:۰۵ دقیقه، کارگران یک مجموعه کارگاهی پس از مشاهده دود غلیظ در داخل یکی از کارگاه‌های صنایع چوبی واقع درآزادراه تهران قم به سمت قم، ابتدای میدان جهاد، سراسیمه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و وقوع این آتش سوزی را خبر دادند.
کارگاه صنایع چوبی و یراق در آتش سوخت
ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران هم آتش نشانان ایستگاه‌های ۳۵، ۵۰، ۸۱، ۸۲، ۱۳۲ و گروه امداد و نجات ۶ را به همراه چند دستگاه خودروی پشتیبانی به محل حادثه روانه کرد.
امیر حسین ورمزیار افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: در یک مجموعه کارگاهی به وسعت دو هکتار، یکی از کارگاه‌های صنایع چوبی و یراق آلات به وسعت ۵۰۰ مترمربع دچار آتش سوزی شده بود.
وی با اشاره به این که شعله‌های آتش از پنجره‌های این کارگاه به بیرون زبانه می‌کشید، افزود: خوشبختانه بنا بر اعلام نگهبان کارگاه و پس از بازدید و بررسی اولیه مشخص شد هیچ یک از کارگران در داخل کارگاه نبودند.
ورمزیار ادامه داد: شعله‌های آتش به اندازه‌ای غیر قابل کنترل بود که در همان دقایق ابتدایی قسمت انتهایی کارگاه دچار ریزش سقف و دیواره شد و همچنین شعله‌های آتش از قسمت جنوبی در حال سرایت به انبار کناف و مصالح ساختمانی و از ضلع شمالی این کارگاه در حال گسترش به انبار لوستر‌های کریستالی بود.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و قطع جریان برق این مجموعه کارگاهی، در ابتدا با استفاده از چندین رشته لوله آبده از روی پشت بام کارگاه‌های مجاور و از قسمت ورودی این کارگاه‌ها وارد عمل و مانع از سرایت آتش به دیگر کارگاه‌ها شدند.
وی اضافه کرد: با توجه به حجم زیاد مواد سوختنی موجود در محل آتش سوزی و همچنین وجود تعداد زیادی سیلندر‌های گاز مایع ۱۱ کیلویی در داخل کارگاه، عملیات آتش نشانان خیلی حساس و نیز ورود به داخل این کارگاه بسیار خطرناک بود.
آتش نشانان برغم خطرات بسیار و نیز احتمال وقوع انفجار سیلندرها، با جسارت و تلاش بسیار توانستند دل به آتش زده و سیلندر‌های گاز را خارج کنند.
ورمزیارخاطر نشان کرد: نیرو‌های آتش نشانی پس از خارج کردن سیلندر‌های گاز، با چندین رشته لوله آبده موفق شدند شعله‌های آتش را مهار و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=255495

برچسب ها

ثبت نظر

-