همکاری شورای تأمین برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر مطلوب نیست-

  • کد خبر : 254919
  • 15 آبان 1399 - 0:26
همکاری شورای تأمین برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر مطلوب نیست-

جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، شکار، عرضه و طبخ گوشت‌های پرندگان مهاجر را جرم دانست و اظهار کرد: متأسفانه با تذکرات متعدد به رستوران‌های شهرهای شمالی کشور، شاهد افزایش سِرو گوشت این نوع پرندگان وحشی و مهاجر هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از شکار و طبخ گوشت پرندگان مهاجر، نیازمند هماهنگی‌های میان‌بخشی هستیم، گفت: البته به تازگی در نامه‌‌‌‌ای به نیروی انتظامی خواستار توجه و تشدید برخورد با متخلفان در این حوزه شده‌ایم، اما این اقدامات کافی نیست و باید هماهنگی‌های بیشتری با سایر دستگاه‌ها، به‌ویژه شورای تأمین استان هستیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد:‌ در حال حاضر برای مقابله با شکار و یا فروش گوشت پرندگان مهاجر هماهنگی‌های میان‌بخشی به ویژه شورای تأمین استان مطلوب نیست که باید این هماهنگی‌‌ها در این راستا تقویت شود.

محبت‌خانی تصریح کرد: در وهله اول برای مقابله با شکار و سِرو پرندگان مهاجر نیازمند همراهی مردم و آگاه‌سازی آنها نسبت به فاجعه صورت گرفته هستیم که شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ از سراسر کشور، در صورت مشاهده تخلفات در حوزه شکار و یا سِرو گوشت پرندگان مهاجر، مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شکار و صید و یا طبخ و عرضه گوشت پرندگان مهاجر جرم بوده و تخلف محسوب می‌شود، گفت: شکار و عرضه گوشت پرندگان مهاجر جرم است، اما اقداماتی که در قبال متخلفان صورت می‌گیرد، متناسب با جرم صورت گرفته، نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=254919

ثبت نظر

-