تصاویر ازدواج خواهر ملکه بوتان با برادر پادشاه

  • کد خبر : 254837
  • 14 آبان 1399 - 23:40
تصاویر ازدواج خواهر ملکه بوتان با برادر پادشاه

به گزارش بخش ترجمه نیوز: گفته می شود که بعد از موافقت پادشاه، تمامی اعضای خانواده سلطنتی بوتان همگی در مراسم ازدواج پرنسس یوفلما و داشو شرکت کرده اند. ازدواج مخفیانه این دو در پادشاهی کوچکی که در کوه های هیمالیا واقع شده پس از ازدواج ملکه بئاتریس ۳۲ ساله و ادواردو ماپلی موزی ۳۶ ساله در ماه جولای در کاخ ویندسور رخ داد. مشخص نیست که آیا این مراسم عروسی به خاطر شیوع ویروس کرونا مخفیانه برگزار شده یا خیر اما بوتان تنها با ۳۴۶ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در میان جمعیت ۷۵۴,۳۹۴ نفری و بدون هیچ مورد مرگی، یکی از معدود کشورهایی است که توانسته کرونا را به سرعت کنترل کند. بوتان شهرهای بزرگ را به روی گردشگران خارجی بسته و سفر در داخل کشور را نیز محدود ساخته است، علاوه بر اینکه قرنطینه و بستن مدارس در سطح ملی را نیز به کلی اعمال نموده است.

 

پادشاه جیگمه خسار و ملکه جتسون پما همراه با دو پسرشان

پادشاه جیگمه خسار و ملکه جتسون پما همراه با دو پسرشان

 

ملکه بوتان ، جتسون پما، با خواهرش یتسو لامو و شوهرش شاهزاده جیگمه دورجی وانگچوک که برادر کوچکتر پادشاه است

ملکه بوتان ، جتسون پما، با خواهرش یتسو لامو و شوهرش شاهزاده جیگمه دورجی وانگچوک که برادر کوچکتر پادشاه است

 

پرنسس یوفلما فارغ التحصیل دانشگاه جرج تاون و سفیر ورزشی کشورش به شمار می آید، در حالی که شوهرش از خلبانان خطوط هوایی ملی دراک ایر به شمار می آید و پا جای پای پدرش، دوندوپ گیالتشی قرار داده است. مراسم ازدواج این دو در قصر دچنچولینگ در تیمفو برگزار شده است. گفته می شود که این زوج مدتی نامزد بوده و مشخص نیست که شیوه آشنایی آن ها چگونه بوده است.

پادشاه بوتان و ملکه

بوتان یکی از رازآلودترین خاندان های سلطنتی در جهان را دارد اما پادشاه جیگمه خسار یک پادشاه با افکار مدرن است که سنت های سختگیرانه زیادی را نادیده گرفته و قصد دارد درهای کشورش را به روی جامعه جهانی باز کند.

او از سال ۲۰۰۶ و پس از کناره گیری پدرش، شاه جیگمه سینگی وانگچوک، قدرت را در دست گرفت. پدرش قدرت مطلق را در این کشور آسیایی در دست داشت و با کناره گیری خود راه را برای ورود دموکراسی و پادشاهی بر اساس یک قانون اساسی متمدنانه فراهم ساخت.

پرنسس یوفلما 27 ساله که خواهر ناتنی پادشاه بوتان است، دیروز در یک مراسم مخفیانه با داشو تینلای نوربو 28 ساله که خلبان و برادر کوچکتر ملکه است ازدواج کرد.

 

چندهمسری در بوتان قانونی است و پادشاه ۴ زن دارد که همگی خواهر هستند اما تنها جتسون پما همسر واقعی و رسمی وی و البته ملکه شناخته می شود.

کشور بوتان حدود ۴۰ سال پیش درهای خود را به روی خارجی ها باز کرد و به شدت از میراث و سنت های قدیمی مردمان خود محافظت می کند. برای دیدار از مناطق خاصی از این کشور به مجوزهای دولتی نیاز است.

بوتان تنها کشور در جهان است که خرید و فروش تنباکو در آن غیرقانونی است. با این وجود می توان حداکثر ۲۰۰ نخ سیگار را با پرداخت مالیاتی به میزان ۲۰۰ درصد وارد کشور کرد.

بوتان

مجوز گمرک بوتان

در صورت نداشتن مجوز گمرک بوتان برای وارد کردن سیگار به منظور مصرف شخصی، ممکن است تا ۳ سال زندان در انتظار شما باشد. بی احترامی به خاندان سلطنتی کفر محسوب شده زیرا خاندان سلطنتی تجسم زمینی خدایان انگاشته می شوند.

بوتانی ها پیرو خوانشی سختگیرانه از بوداییسم ماهایانایی هستند و از کشتن و قصابی حیوانات خودداری می کنند. در ایام خاصی از سال خوردن گوشت در کشور ممنوع بوده و به همین دلیل خشک کردن گوشت در این کشور بسیار مرسوم است.

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=254837

ثبت نظر

-