فرماندار ایالت پنسیلوانیا اظهارات ترامپ را رد کرد

  • کد خبر : 254768
  • 14 آبان 1399 - 22:35
فرماندار ایالت پنسیلوانیا اظهارات ترامپ را رد کرد
به گزارش نیوز،

 «تام ولف» فرماندار ایالت پنسیلوانیا روز چهارشنبه اعلام کرد، حدود یک میلیون رأی پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ولف در واکنش به اعلام پیروزی زودهنگام «دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا او را به «حمله حزبی» متهم کرد.

این فرماندار دموکرات گفت: « بگذارید واضح بگویم، این یک حمله حزبی علیه انتخابات پنسیلوانیا، رأی ما و دموکراسی است».

ولف افزود: «مناطق مختلف ایالت ما به شکلی خستگی‌ناپذیر در تلاش هستند شمارش آراء را با بیشترین دقت و سرعت ممکن انجام دهند. پنسیلوانیا انتخاباتی عادلانه خواهد داشت و ما تک تک آراء را خواهیم شمرد».

ترامپ امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی همزمان با شمارش آراء گفت: راستش را بخواهید ما انتخابات را بردیم. هدف ما هم اکنون تضمین خیر و صلاح ملت است. تقلب بزرگی در حال انجام شدن است. ما می‌خواهیم قانون به شکل درستی اجرا شود. به دیوان عالی خواهیم رفت. تا جایی که می‌دانم ما در انتخابات پیروز شدیم».

ترامپ همچنین از دیوان عالی آمریکا درخواست کرد با صدور حکمی مانع از ادامه دریافت و شمارش آراء در چند ایالت باقی‌مانده شود.

در حال حاضر ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان، جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا پیشتاز است اما شمارش آراء هنوز به اتمام نرسیده است.

از آنجا که بیشتر شرکت‌کنندگان در انتخابات پستی، طرفداران حزب دموکرات هستند، شمارش بیش از یک میلیون رأی پستی باقی‌مانده در ایالت حساس و کلیدی پنسیلوانیا که ترامپ در حال حاضر با حدود هفتصد هزار رأی در آن پیشتاز است، می‌تواند در رقم زدن نتیجه نهایی انتخابات تأثیر بالایی داشته باشد.

این در حالی است که به نوشته پایگاه خبری «هیل»، در منطقه «الگنی» ایالت پنسیلوانیا که دومین منطقه پرجمعیت آن محسوب می‌شود، از حوالی یک بامداد امروز به وقت محلی شمارش آراء متوقف شده و قرار است از ساعت ده صبح به وقت محلی از سر گرفته شود. در مورد علت توقف شمارش آرای این منطقه توضیحی ارائه نشده است.

از سوی دیگر، مقامات محلی ایالت جوجیا نیز اعلام کرده‌اند در شمارش آرای پستی این ایالت با «مشکل نرم‌افزاری» مواجه شده است و ابراز امیدواری شده که ادامه شمارش آراء، امروز ادامه پیدا کند.

پیش از شروع انتخابات آمریکا کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کرده بودند اختلاف آرای دو نامزد بسیار اندک خواهد بود و کار به اقدام حقوقی خواهد کشید. همچنین بسیاری درخصوص بروز درگیری میان حامیان دو حزب در شهرهای مختلف آمریکا هشدار داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=254768

ثبت نظر

-