مقایسه دو خودروی جذاب لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان+ تصاویر و مشخصات فنی

  • کد خبر : 253278
  • 14 آبان 1399 - 10:52
مقایسه دو خودروی جذاب لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان+ تصاویر و مشخصات فنی

 

 

به گزارش نیوز :  به مقایسه لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان می‌پردازیم. در‌ابتدا، دو خودروی لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم و پس از آن، از ‌نظر طراحی داخلی و خارجی، شرایط فنی، آپشن‌ها، ایمنی و سایر موارد، دو خودرو را با‌ هم مقایسه می‌کنیم.

معرفی لکسوس RX200

قبل از شروع به مقایسه لکسوس RX200‌ و فولکس واگن تیگوان، این دو خودرو را معرفی می‌کنیم. خودروی لکسوس RX200 را می‌توان به‌نوعی، نسل بعدی خودروی آشنای RX350 خودروساز ژاپنی در کشورمان دانست. با توجه به موفقیت‌های فوق‌العاده RX350 در ایران، RX200 کار سختی را در پاسخ‌گویی به انتظارات مصرف‌کنندگان ایرانی دارد. این کراس‌اوور لوکس با طراحی بدنه‌ای با‌ آیرودینامیک بالا و ظاهری اسپرت‌تر نسبت به نسل قبلی RX، توانسته در‌مجموع خودرویی جذاب‌تر باشد. لازم به ذکر است که طراحی جلویی این خودرو را پیش از این در  لکسوس‌های سری NX هم دیده بودیم. در کنار این جذابیت ظاهری، RX200 با موتور توربوی ۲ لیتری و سال تولید ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ وارد بازار ایران شده است که این امر، کمی برای دارندگان مدل قدیمی این خودرو که درصدد تغییر خودروی خود هستند، مأیوس‌کننده است.

معرفی فولکس تیگوان

فولکس واگن تیگوان، از‌جمله سه خودرویی است که شرکت ماموت خودرو به‌عنوان واردکننده محصولات کمپانی فولکس واگن در ایران، در سال‌های اخیر به بازار ارائه کرده است. این خودرو، به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت و لوکس با مدل ۲۰۱۸ به بازارهای ایران عرضه شده و توانسته است تا‌حدودی با اقبال مثبت خریداران روبه‌رو شود.

مقایسه لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی

لکسوس

فولکس واگن تیگوان، در طراحی خارجی خود، چراغ‌های تکنولوژی فول LED با روشنایی روز، رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی با آلیاژی خاص، کاپوت کشیده و جلوپنجره مستطیلی کوچک، توانسته است حس‌و‌حال همیشگی فولکس واگن را به‌خوبی به مخاطبان القا کند. هم‌زمانی حس آرامش و قدرت در این مدل، آن را به خودرویی مطابق سلیقه افراد با سن بالاتر تبدیل کرده است.

در مقابل، لکسوس RX200 با دارا بودن خطوط تیز و شکسته روی بدنه که از درب‌ها تا امتداد چرخ‌ها ادامه دارد، در کنار سقفی که در ‌انتهای خودرو به سمت پایین کشیده شده است، نمایان‌گر یک طراحی آینده‌نگرانه در خودروی ژاپنی است. چراغ‌ها و جلوپنجره خودرو نیز دقیقاً همین ریتم را دنبال کرده‌اند.

طراحی داخلی

فضای داخلی فولکس تیگوان، بسیار ساده طراحی شده است؛ به‌طوری که تمام ابزار‌ها و مواردی که راننده حین رانندگی به آن نیاز پیدا می‌کند، با متریال بسیار مرغوب در‌اختیار وی قرار دارد. در کابین این خودرو، دریچه تهویه هوا با طراحی نامتقارن، در بخش میانی داشبورد قرار دارد و زیر آن، صفحه نمایش لمسی بزرگی جای گرفته است. همچنین یک صفحه نمایش تمام رنگی و بزرگ نیز کلیه اطلاعات داخلی موتور و سیستم ناوبری آن را در‌معرض دید راننده قرار می‌دهد. صندلی‌های این خودرو، با پوششی چرمی، کیفیتی قابل قبول دارد و راحتی سرنشینان را حاصل می‌کند. از امکانات دیگر طراحی داخلی تیگوان، امکان اضافه کردن ردیف سوم و صندلی مناسب برای کودکان است که آسایش و ایمنی را به‌همراه دارد.

در بخش داخلی لکسوس RX200، اولین موضوعی که نظر بیننده را به خود جلب می‌کند، داشبود بزرگ و بوی مطبوع چرم طبیعی به‌کاررفته درون آن است. نکته قابل توجه دیگر، استفاده از یک ساعت عقربه‌ای به‌سبک خودروهای مرسدس بنز در مرکز داشبورد است. همچنین، روی داشبورد، یک نمایش‌گر بزرگ لمسی برای مشاهده اطلاعات خودرو و سیستم ناوبری آن تعبیه شده است. صندلی‌های این مدل از لکسوس نیز مانند سایر خودروهای لکسوس، کاملاً راحت طراحی شده و طبق معمول، انواع تجهیزات راحتی و ایمنی در آن فراهم است.

مقایسه فنی لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان

در مقایسه فنی لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان، باید گفت فولکس تیگوان، به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر همراه با توربوشارژ مجهز است. قدرت موتور این خودرو، ۱۸۰ اسب بخار، با گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر و شتاب صفر تا صد آن، ۷٫۷ ثانیه است. تیگوان، با دارا بودن گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه، استاندارد آلایندگی یورو۶ را دریافت کرده است. این خودرو، دارای سیستم چهار چرخ متحرک است. مصرف ترکیبی فولکس تیگوان در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷٫۷ لیتر است.

در مقابل، لکسوس RX200 هم مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است که در مدل NX200t نیز وجود داشت. این موتور، قدرت ۲۳۸ اسب بخار را همراه با گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در اختیار شما قرار می‌دهد. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ دنده اتوماتیک است.

مقایسه فنی لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان را از نظر فنی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

 

مدل خودرو

 

 

لکسوس RX200

 

 

فولکس واگن تیگوان

 

 

پیشرانه

 

 

۴ سیلندر

 

 

۴ سیلندر

 

 

حجم موتور

 

 

۲ لیتر

 

 

۲ لیتر

 

 

حداکثر قدرت

 

 

۲۳۸ اسب بخار

 

 

۱۸۰ اسب بخار

 

 

حداکثر گشتاور

 

 

۳۵۰ نیوتن‌متر

 

 

۳۲۰ نیوتن‌متر

 

 

جعبه‌دنده

 

 

اتوماتیک

 

 

اتوماتیک دوال کلاچ

 

 

شتاب صفر تا صد

 

 

۹.۵ ثانیه

 

 

۷.۷ ثانیه

 

 

مصرف سوخت (ترکیبی)

 

 

۷٫۹ در ۱۰۰ کیلومتر

 

 

۷٫۷ در ۱۰۰ کیلومتر

 

 

حداکثر سرعت

 

 

۲۰۰ کیلومتر در ساعت

 

 

۲۰۸ کیلومتر در ساعت

 

مقایسه لکسوس RX200 با  فولکس واگن تیگوان از نظر آپشن‌ها و امکانات رفاهی

لکسوس

این بخش از مقایسه لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان، به امکانات رفاهی و آپشن‌های دو خودرو اختصاص دارد. با توجه به کلاسی که این دو خودرو در آن قرار گرفته‌اند، هر‌دو از امکانات و آپشن‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند. مهم‌ترین آپشن‌های ارائه شده در خودروی لکسوس RX200، ۴ حالت رانندگی ویژه، تعلیق هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، رادار تابلوخوان، رادار تصادف جلو و عقب، دی‌لایت و اتولایت، نوربالای خودکار، ارتفاع نور خودکار، چراغ چرخشی و … هستند.

در سوی دیگر، خودروی آلمانی نیز از نظر آپشن و امکانات، دست‌کمی از لکسوس ندارد و حتی در برخی موارد، بهتر از لکسوس عمل کرده است. برخی از آپشن‌های ویژه در تیگوان, عبارت از سیستم تهویه آنتی‌آلرژی، خروجی برق ۱۲ ولتی، پدل شیفتر، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده و … هستند.

 

خودرو

 

 

لکسوس RX200

 

 

فولکس واگن تیگوان

 

 

سیستم روشنایی

 

 

چراغ LED به‌همراه روشنایی روز با تنظیم اتوماتیک ارتفاع و چرخش چراغ‌های جلو در پیچ‌ها، مه‌شکن جلو و عقب، زنون جلو

 

 

چراغ‌های جلو LED، سیستم روشنایی در روز (Day Light)، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED

 

 

سیستم‌های مولتی‌مدیا

 

 

سیستم پخش Mark Levinson، هندزفری، مسیریاب، ۱۵ بلندگو، بلوتوث، USB، iPod، AUX

 

 

هشت عدد بلندگو، ورودی‌های AUX و USB، CD/DVD، Bluetooth

 

 

صفحه نمایش

 

 

۱۲٫۳ اینچی

 

 

۹٫۲ اینچی

 

 

آینه

 

 

آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشوی برقی، گرم‌کن آینه، حافظه آینه

 

 

قابلیت تاشوندگی آینه‌های کناری، حافظه و گرم‌کن آینه‌ها

 

 

تهویه مطبوع

 

 

اتومات دوگانه، دریچه تهویه عقب، کنترل کیفیت هوا

 

 

تهویه هوای سه‌گانه با فیلتر ضد‌حساسیت

 

 

صندلی

 

 

۱۰ حالته برقی، تنظیم برقی ۴ حالته گودی کمر، مموری برای صندلی راننده و جلو، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو

 

 

تنظیم برقی صندلی‌های جلو در ۱۲ حالت، صندلی‌های عقب متحرک و تاشو، گرم‌کن

 

 

شیشه

 

 

بالابر برقی شیشه‌ها، سانروف، شیشه دودی عقب

 

 

بالابر برقی شیشه‌ها، سانروف، سقف پانوراما، شیشه‌های سولار و دودی

 

 

سایر آپشن‌ها

 

 

فرمان برقی با قابلیت حافظه یکپارچه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ مشایعت، سنسور نمایش‌گر باد لاستیک، کروز کنترل، پارک اتوماتیک، تریم چوب، شارژر وایرلس، ساعت آنالوگ هوشمند داشبورد، خروجی ۱۲ ولت، هدآپ و …

 

 

امکان تعویض دنده از پشت فرمان، گرمکن اتوماتیک آبپاش شیشه جلو، چراغ مشایعت، سنسور نمایشگر باد لاستیک، دوربین ۳۶۰ درجه، پارک اتوماتیک، پدل شیفتر، خروجی برق ۱۲ ولتی، سیستم پارک کمکی ورود و استارت بدون کلید، هدآپ و …

 

مقایسه لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان از نظر ایمنی

در این بخش از مقایسه لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان، موضوع ایمنی دو خودرو و امتیاز آنان از موسسه معتبر یورو NCAP را با هم بررسی می‌کنیم. هر دو خودرو، از نظر ایمنی، در کلاس خود به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروها به‌حساب می‌آیند و هر دو توانسته‌اند امتیاز کامل ایمنی موسسه یورو NCAP را به‌دست آورند. مهم‌ترین تجهیزات ایمنی لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان در جدول زیر با هم مقایسه شده است

 

خودرو

 

 

لکسوس RX200

 

 

فولکس واگن تیگوان

 

 

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

 

 

پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدود‌کننده، سنسور جلو و عقب، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تغییر لاین، رادار نقطه کور

 

 

سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور نقاط کور، سنسور نمایش‌گر باد لاستیک، کروز‌کنترل هوشمند، سیستم هشدار خستگی راننده

 

 

کیسه‌هوا

 

 

مجموعا ۹ کیسه‌هوا

 

 

مجموعا ۹ کیسه‌هوا

 

 

سیستم ترمز

 

 

سیستم ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری

 

 

سیستم ترمز ABS و EBD، کنترل سرعت در سرازیری، اتوپارک، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد

 

مقایسه تجربه رانندگی لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان

در بخش تجربه رانندگی، با وجود اینکه هر دو خودرو از موتور مشابه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند، اما لکسوس RX200 با ۲۳۸ اسب بخار در‌مقایسه با تیگوان با ۱۸۰ اسب بخار، به ‌نظر برتری قابل توجهی دارد، اما نکته‌ای که کفه ترازو را به نفع تیگوان سنگین می‌کند، سبک‌تر بودن بیش از ۵۰۰ کیلویی تیگوان نسبت به لکسوس است. این عامل، باعث شده که تیگوان کمی چالاک‌تر و سریع‌تر به نظر بیاید. اما در‌مجموع، باید گفت هر دو خودرو، به عنوان شاسی‌بلند متوسط و لوکس، تجربه مناسبی به خریدار ارائه می‌کنند.

 

جمع‌بندی مقایسه لکسوس RX200 با فولکس واگن تیگوان

 

در مرحله جمع‌بندی مقایسه لکسوس RX200 و فولکس واگن تیگوان، می‌توان هر دو خودرو را به‌عنوان شاسی‌بلندهای لوکس بازار در نظر گرفت، اما لکسوس، خودرویی جوان‌پسندتر و با طراحی جسورانه‌تر است. در‌عین‌حال، فولکس تیگوان با طراحی محافظه‌کارانه، گزینه‌ای مطلوب برای افراد مسن‌تر به‌حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=253278

ثبت نظر

-