با ۲ میلیارد کدام قسمت تهران می توان مسکن تهیه کرد؟

  • کد خبر : 252862
  • 14 آبان 1399 - 4:47
با ۲ میلیارد کدام قسمت تهران می توان مسکن تهیه کرد؟
به گزارش نیوز،

،بر اساس جدیدترین آمار متوسط قیمت مسکن در تهران به ۲۶میلیون و ۷۲۰هزار تومان رسیده است. در ادامه این گزارش به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که با مبلغ دو میلیارد تومان در کدام محله‌های تهران و با چه متراژی امکان خرید مسکن وجود دارد و همچنین در کدام مناطق واحدهایی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن معامله شده است.

اگر قصد خرید مسکن با بودجه دو میلیارد تومانی را دارید، متراژ، محله، سن بنا و… از جمله عوامل مهم برای انتخاب واحد مناسب تلقی می‌شود. برای مثال در برخی محله‌هایی که قیمت مسکن در آن پایین‌تر است، امکان خرید واحدهای بزرگ‌تر وجود دارد و یا در محله‌هایی که قیمت مسکن در آن در بازه متوسطی قرار دارد، می‌توان واحدهایی کوچک‌تر با سال ساخت بیشتر خریداری کرد و در مناطقی مانند منطقه یک و سه که قیمت مسکن در آن بالاست، یافتن واحدی با این بودجه بسیار سخت است.

آپارتمان‌های دو میلیاردی و بالای ۸۰ متر

اگر متراژ واحد برای شما اهمیت دارد و قصد خرید واحدی با متراژ بالاتر دارید، برای خرید واحد دو میلیاردی و بالای ۸۰متر مربع، برای هر متر مربع باید مبلغی کمتر از متوسط قیمت مسکن یعنی ۲۶میلیون و ۷۲۰هزار تومان پرداخت کرد؛ پس با این بودجه برای خرید مسکن باید به محله‌هایی مراجعه کرد که آپارتمان‌هایی با قیمت پایین‌تر از متری ۲۶میلیون تومان در آن وجود دارد. یک واحد آپارتمان ۱۳۰متری و نوساز در تهران نو متری ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان و در مجموع یک میلیارد و ۸۸۵میلیون تومان معامله شد. همچنین یک واحد ۱۱۴متری و ۴سال ساخت در محله اوقاف (منطقه۴) متری ۱۷میلیون و ۵۱۱هزار تومان و در مجموع دو میلیارد تومان معامله شد.

جوادیه یکی دیگر از محله‌هایی است که با دو میلیارد تومان واحد بالای ۸۰متر در آن معامله شده است. یک واحد ۱۰۶متری و یک سال ساخت در این محله جنوبی تهران متری ۱۴میلیون و ۹۹۱هزار تومان به فروش رفت. همچنین قیمت مسکن برای واحدی ۸۸متری و نوساز در استاد معین متری ۲۲میلیون و ۸۹۷هزار تومان و برای واحدی ۱۰۰متری و ۱۳سال ساخت در دروازه شمیران متری ۲۰میلیون تومان بوده است. آپارتمانی ۸۴متری و ۴۹سال ساخت در بریانک متری ۲۴میلیون و ۲۸۵هزار تومان و واحدی ۸۳متری که ۱۹سال از ساخت آن می‌گذرد، در محله پیروزی متری ۲۰میلیون و ۹۴۳هزار تومان معامله شد.

واحدهای دو میلیاردی با متراژ پایین

اگر متراژ واحد برایتان اهمیت چندانی ندارد، محدودیت کمتری در انتخاب محله، برای خرید مسکن با این بودجه خواهید داشت. یک واحد ۶۵متری و ۱۱سال ساخت در محله مجیدیه تهران متری ۳۱میلیون و ۹۵۷هزار تومان  و واحدی ۶۰متری و ۴سال ساخت در جنت‌آباد متری ۳۲میلیون و ۳۵۳هزار تومان معامله شد. همچنین یک واحد آپارتمان ۶۵متری و ۲۲سال ساخت در صادقیه تهران، متری ۲۷میلیون تومان و خانه‌ای ۵۱متری و ۱۷سال ساخت در باغ فیض متری ۳۶میلیون و ۱۲۰هزار تومان خریداری شد.

سازمان برنامه یکی از محله‌هایی است که امکان خرید مسکن با بودجه دو میلیارد تومان در آن وجود دارد. یک آپارتمان ۵۷متری و ۲۰سال ساخت در این محله متری ۳۰میلیون و ۴۳۴هزار تومان معامله شد. واحدی ۶۹متری و ۱۴سال ساخت در پونک نیز متری ۲۹میلیون و ۱۳۰هزار تومان به فروش رفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=252862

ثبت نظر

-