«بی‌بی‌سی» محاکمه پرسشگران هولوکاست را توجیه می‌کند!

  • کد خبر : 252499
  • 13 آبان 1399 - 22:55
«بی‌بی‌سی» محاکمه پرسشگران هولوکاست را توجیه می‌کند!

به گزارش ،«بی‌بی‌سی»(رسانه سلطنتی بریتانیا) طی مقاله‌ای که روز یکشنبه ۱۱ آبان تحت عنوان «هولوکاست چیست و چرا در بعضی کشورها انکار آن جرم است؟» انتشار داد، سعی نمود با طرح بهانه‌های مختلف، محاکمه و زندانی شدن آنهایی که درباره واقعه‌ای موسوم به هولوکاست پرسش دارند را توجیه کند.

  «بی‌بی‌سی» در حالی سانسور یک واقعه را موّجه دانسته که بدون ذکر منبع و ماخذ مشخص و معتبری، روایت و ارقام  مختلفی برای واقعه فوق ارائه می‌نماید. روایات و ارقامی‌که محققان و پژوهشگران بسیاری بر اساس اسناد و مدارک متقن و شواهد مستند، آن را زیر علامت سؤال برده‌اند. مثلا رقم قربانیان هولوکاست را(که «بی‌بی‌سی» در یکجا ۶ میلیون و در جای دیگر ۱۷ میلیون ذکر کرده!) حتی خود منابع غربی از نشریه لوموند و نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست گرفته تا فرهنگ لغات فرانسه تا نشریات یهودی «هریتیج» و «آفبائو» و تا کتاب‌های مختلف، آن را از ۸ میلیون در سال ۱۹۴۵ ابتدا به پنج و چهار و دو میلیون در سال‌های دهه ۷۰  و ۸۰ و بعد یک میلیون و خرده‌ای در دهه ۹۰ و بالاخره رقم ۱۳۵ هزار نفر در آخرین برآورد اسناد «سرویس بین‌المللی تحقیقات صلیب سرخ» و ارقام ثبت‌شده در «دفتر ثبت اموات آشویتس» رساندند!

یا «بی‌بی‌سی» رقم ادعایی ۶ میلیون یهودی قربانی هولوکاست را دو سوم جمعیت یهودیان اروپای آن روز می‌داند، در حالی که بر اساس منابع معتبر و حتی مآخذ یهودی مانند «کتاب سال یهودیان آمریکا» در سال۱۹۴۱، در سراسر اروپا، سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲ نفر یهودی وجود داشته است. چگونه از این تعداد ۶ میلیون نفر کشته شده‌اند؟!

«بی‌بی‌سی» با اعلام اینکه در ۱۶ کشور اروپایی و اسرائیل، آنچه «انکار هولوکاست» می‌خواند(البته هرگونه سؤال و ‌تردید درباره ارقام و روایات آن واقعه هم از نظر «بی‌بی‌سی»، انکار تلقی می‌شود!) ممنوعیت قانونی دارد، ذکر می‌کند که منبع حقوقی آن، یعنی اساس ممنوعیت به اصطلاح «انکار هولوکاست»، منشور دادگاه بین‌المللی نظامی است که در تاریخ ۸ اوت ۱۹۴۶ صادر شده! که هدف از آن، تعریف قوانین و رویه‌ محاکمه‌ نازی‌ها بود. در این منشور مقرر شد که سه دسته جنایت، یعنی جنایت علیه صلح، علیه بشریت و جنایت جنگی، در دادگاه نورنبرگ بررسی شود!!

یعنی به‌نظر «بی‌بی‌سی» و اعوان و انصارش، قانونی که در دوران پس از جنگ و در شرایط جنگی، (مثل دادگاه‌های نظامی) آن هم درمورد محاکمه جنایتکاران نازی وضع شده بوده، هنوز پس از گذشت ۷۵ سال (دو سوم یک قرن) همچنان درباره همه شهروندان و محققین و پژوهشگران برقرار بوده و هریک از این شهروندان عادی(که قطعا دلبستگی و علاقه‌ای هم به نازی‌ها و هیتلر ندارند) در صورت سؤال درباره هولوکاست، بایستی مانند جنایتکاران جنگی آلمان نازی که دنیا را به جنگ و خاک و خون کشانده بودند، در دادگاه نورنبرگ محاکمه و مجازات شوند!!

اگر این‌چنین است و واقعاً بر اساس منشور دادگاه بین‌المللی نظامی نورنبرگ، سه دسته جنایت علیه صلح و علیه بشریت و جنایت جنگی همچنان قابل پیگرد است، چرا جنایت‌های جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی‌های آمریکا در هیروشیما و توکیو(که خود ژنرال مک نامارا آن را جنایت جنگی خواند) و ویتنام و… و البته منکران آن جنایات، قابل پیگرد نیستند؟ چرا جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۷۰ سال وجود نکبت آمیزش از جمله در جریان جنگ ۳۳ روزه که از سوی سازمان ملل و اسناد کمیته وینوگراد، جنایت جنگی لقب گرفت و انکارکنندگان آن قابل تعقیب منشور فوق نیستند؟ چرا جنایات جنگی آل‌سعود در یمن و علیه بشریت که حتی از سوی مجامع حقوق‌بشری سازمان ملل، جنایت جنگی نامیده شد و آنها که این جنایات را منکر می‌شوند، محاکمه و به زندان نمی‌افتند که از قضا بسیار بیشتر به آن جنایتکاران نازی شباهت دارند؟ چرا عاملان و انکارکنندگان هولوکاست ایرانیان در طی قحطی بزرگ سال‌های ۱۹۱۷-۱۹۱۹ که نیمی ‌از جمعیت ایران را به نابودی کشاند، به پای میز محاکمه کشیده نمی‌شوند؟ طرفه آنکه در چنین مواردی، خود همین «بی‌بی‌سی»، مجرم ردیف اول است که علاوه ‌بر همکاری در همه جنایات و نسل‌کشی‌های فوق، آنها را انکار کرده و می‌کند!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=252499

برچسب ها

ثبت نظر

-