مصادیق “تعارض منافع” در سازمان نوسازی مدارس وجود دارد

  • کد خبر : 251453
  • 13 آبان 1399 - 8:28
مصادیق “تعارض منافع” در سازمان نوسازی مدارس وجود دارد

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تعارض منافع در سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: اینگونه نیست که در سازمان نوسازی مدارس تعارض منافع نداشته باشیم، آنچه در بحث تعارض منافع ابلاغ کردیم در حوزه‌های مختلف است و یکی از موضوعات اساسی و مهمی که باید بررسی شود و به آن اشاره شد بحث نوسازی مدارس است.

وی افزود: درباره سازمان نوسازی مدارس اعلام کردیم، انعقاد هرگونه قرارداد همکاری با مهندسان مشاور که وظیفه حاکمیتی در سازمان نوسازی مدارس و واحدهای تابعه را برعهده دارند و اعمال نظارت بر سازمان نوسازی و واحدهای تابعه استانی آن را عهده‌دار هستند مانند صدور تأییدیه‌ها، رعایت جوانب فنی و ایمنی ساختمان یا استحکام بنا، تهیه، نظارت و انطباق نقشه‌ها با نقشه‌های ارائه شده همانند یا هر نوع اظهارنظر فنی مورد نیاز در حدود آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی ممنوع است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: افراد مشمول موظفند از تاریخ ابلاغ بخشنامه از تصدی پست اجرایی خود استعفا دهند یا از هرگونه اظهارنظر فنی و کارشناسی در مقام مهندس مشاور خودداری کنند؛ مسئولیت اجرای بخشنامه تعارض منافع برعهده معاونت حقوقی است به همین دلیل با دقت جلو می‌‌رویم و تلاش می‌کنیم تا شفاف عمل شود.

به گزارش تسنیم، پیش از این مهر‌اله رخشانی‌مهر؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره مصادیق تعارض منافع در این سازمان گفته بود: در این سازمان تعارض منافع نداریم! وقتی با یک پیمانکار قرارداد میبندیم باید شرایط عمومی بخش خصوصی پیمان را ضمیمه قرارداد کنیم و تمام صفحات قرارداد به امضای سازمان نوسازی مدارس و پیمانکار می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزوده بود: یکی از بندهای قرارداد که به امضای هر دو طرف می‌رسد، قانون منع مداخله کانیوزن دولت در معاملات دولتی است که تأکید دارد هیچ کدام از اعضای شرکت پیمانکاری نباید از همکاران سازمان نوسازی مدارس باشند؛ هیچ کدام از اعضای درجه یک کارمندان سازمان نوسازی مدارس نیز نمی‌توانند در قرارداد با سازمان حضور داشته باشند و مراقبت کامل برای اجرای قانون داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=251453

برچسب ها

ثبت نظر

-