آزادی ۳۵ زندانی نیازمند با کمک خیرین زنجان

  • کد خبر : 251268
  • 13 آبان 1399 - 5:35

به گزارش نیوز، زندانیان جرائم غیرعمد گروهی از زندانیان هستند که ناخواسته و بدون ارتکاب عمدی جرائم روانه زندان می‌شوند.

اینها افرادی هستند که حتی برایشان حکم مجازات حبس صادر نمی‌شود، اما چون توانایی پرداخت بدهی و یا خسارت را ندارند پشت میله‌های زندان روزگار می‌گذرانند.

اغلب زندانیان جرائم غیرعمد شامل محکومان مالی هستند، البته برخی نیز در نتیجه حوادث کارگاهی، تصادفات رانندگی و… راهی زندان می‌شوند.

امروز هم در آستانه فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد(ع) و امام جعفر صادق(ع) ۳۵ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان زنجان آزاد شدند.

دادستان استان زنجان درباره این عمل خیر گفت: کاری که خیرین در ارتباط با آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد انجام دادند، متناسب با شان و منزلت برگزیده شدن پیامبر رحمت و مهربانی است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی ضمن اشاره به روایتی درباره کمک به مردم و گره‌گشایی از امور مردم حتی در روزهای پایانی عمر اضافه کرد: این امر نشان از اهمیت کمک به دیگران دارد.

وی با اشاره به اینکه آزادی زندانیان سبب خرسندی خود، خانواده و بستگان می‌شود و بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: خوشبختانه خیرین زنجانی در کمک به نیازمندان پیشتاز بوده و امروز نیز شاهد یکی از این پیشگامی‌ها هستیم.

دادستان استان زنجان با اشاره به کمک ۳ میلیارد تومانی ستاد دیه و سایر نهادها افزود: تاثیر این کمک ۱۰ برابر بوده زیرا در مجموع ۲۴ میلیارد تومان برای تامین بدهی زندانیان از محل‌های مختلف فراهم شده است.

وی تصریح کرد: گذشت شاکیان، تامین از صندوق‌های بیمه و تامین خسارت‌های بدنی، نهادهای حمایتی، اعطای تسهیلات و پذیرش با اعسار از سوی دادگاه، اثرات و برکات این اقدام بوده است.

در ادامه نیز مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۴ زندانی در زنجان با کمک خیرین آزاد شده‌اند، اضافه کرد: چهار نفر از این زندانیان زن و بقیه آقا هستند.

محمد جوادی مجموع بدهی این زندانیان را ۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجموع کمک‌های مددکاری و گذشت شاکیان حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ۱۵۷ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد با مجموع ۶۷ میلیارد تومان بدهی در انتظار آزادی هستند، گفت: انتظار داریم خیرین و مردم شریف زنجان در آزادی این زندانیان نیز ستاد دیه را کمک کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=251268

ثبت نظر

-