شناسایی عامل کلاهبرداری ۲۰ میلیون تومانی در فضای مجازی / در خراسان جنوبی فاش شد

  • کد خبر : 251184
  • 13 آبان 1399 - 4:01
شناسایی عامل کلاهبرداری ۲۰ میلیون تومانی در فضای مجازی / در خراسان جنوبی فاش شد

به گزارش نیوز ، سرهنگ محمدپور، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان طبس مبنی شناسایی عامل کلاهبرداری ۲۰ میلیون تومانی در فضای مجازی بر برداشت ۲۰میلیون تومان از حساب وی توسط فردی ناشناس و بصورت غیر مجاز، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان طبس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که شاکی اطلاعات بانکی خود را در درگاه اینترنتی جعلی ثبت نام سجام وارد کرده است که پس از آن کلاهبردار، در یکی از استان‌های شمالی کشور اقدام به برداشت مبلغ ۲۰میلیون تومان از حساب وی به صورت غیرمجاز کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی هویت فرد برداشت کننده حساب را شناسایى و ضمن عودت مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی با دستور مقام قضایی پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

سرهنگ محمدپور به کاربران توصیه کرد به لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی در خصوص ثبت نام در سامانه‌های مختلف اعتماد نکنند، قبل از وارد کردن هرگونه اطلاعات از صحت آدرس سامانه از طریق مراجع مربوطه اطمینان حاصل کنند، در صورتی که به اشتباه وارد سامانه‌ای شدند و اطلاعات بانکی خود را وارد کردند، بلافاصله رمز‌های کارت خود را تغییر دهند یا کارت را مسدود کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=251184

ثبت نظر

-