دستگیری ۱۳۷ زمین خوار در آذربایجان غربی طی نیمه نخست سال جاری

  • کد خبر : 250782
  • 12 آبان 1399 - 21:41
دستگیری ۱۳۷ زمین خوار در آذربایجان غربی طی نیمه نخست سال جاری

به گزارش نیوز ،  سرهنگ بهمن رستمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفت ماه نخست امسال پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان توانسته کالاهایی به ارزش۱۵۷ میلیارد ریال کشف کند که عمده کالای احتکاری کشف شده شامل ۱۲۰ تن برنج، ۱۶۴ تن شکر، ۱۴۳ تن عسل، ۵ هزار و ۳۰۰ لیتر روغن نباتی، ۱۴ تن کود بود.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۱۰ انبار احتکار پلمب شده اند، تصریح کرد: در این راستا ۵۶ خودرو سواری توقیف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد: کشف ۱۵ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک بهداشتی، ۱۱ هزار و ۷۵۰ عدد شوینده قاچاق در این مدت از دیگر کالاهای احتکاری کشف شده نیروی انتظامی استان طی امسال بود.

این مقام مسوول با اشاره به رسیدگی به اخلال در نظام بازار ارز، ادامه داد: در این راستا ۳۴ نفر دستگیر شدندکه میزان ارزش ریالی ارز غیرقانونی۲ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال است.

رستمی با بیان اینکه در این زمینه ۱۵ صرافی غیرمجاز پلمب شده اند، گفت: عملکرد صرافی های دارای مجوز نیز در کنار صرافی های فاقد مجوز مورد رصد قرار می گیرد.

وی با اشاره به پرونده های زمین خواری شناسایی شده در استان طی امسال، اظهار داشت: در بحث زمین خواری ۱۳۴ پرونده در استان مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا ۱۳۷ متهم دستگیر شده است که نتیجه این اقدامات منجر به بازپس گیری ۲۸۱ هکتار اراضی دولتی و مراتع است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی آذربایجان غربی ارزش ریالی اراضی باز پس گیری شده را ۸۰۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سردشت بیشترین زمین خواری را در استان به خود اختصاص داده است.

رستمی با اشاره به آمار قاچاق مکشوفه، اظهار داشت: امسال یک هزار و ۶۶۰ فقره عملیات منجر به کشف کالای قاچاق در استان انجام گرفته است که ارزش کالاهای مکشوفه ۱۱۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به دستگیری یک هزار و ۸۶۷ نفر قاچاقچی، تصریح کرد: در این راستا ۸۸۳ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.

این مقام مسوول ادامه داد: بخشی از کالاهای مکشوفه شامل ۳۰۸ تن کود شیمیایی، ۱۷۶ تن گندم، ۱۳۹ تن آرد، ۱۲۲ تن برنج، ۷٫۵ تن چای، ۳۴ تن شکر، یک و نیم میلیون قلم لوازم بهداشتی، ۴۶۳ هزار لیتر فرآورده های نفتی و ۱۲ هزار پاکت سیگار است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250782

ثبت نظر

-