افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روسیه

  • کد خبر : 250745
  • 12 آبان 1399 - 21:07
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روسیه
به گزارش نیوز،

  ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (دوشنبه) گزارش داد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور طی یک روز گذشته، ۱۸ هزار و ۲۵۷ نفر افزایش یافته، بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده در روسیه به یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۳۸ نفر (۱۶۵۵۰۳۸) رسیده است.

 بر اساس این اطلاعات، از لحاظ نسبی، روند افزایش شیوع به ۱٫۱ درصد کاهش یافته است. کمترین نرخ رشد روزانه مانند چند روز اخیر، در جمهوری چچن، جمهوری تاتارستان و جمهوری داغستان (هر یک ۰٫۵ درصد) ثبت شد.

در عین حال، بیشترین موارد ابتلای روزانه در شهر مسکو- ۴ هزار و ۷۹۶ مورد، در سن‌پترزبورگ – ۹۲۳ مورد، در منطقه مسکو – ۵۵۶ مورد، در منطقه نیژنی نووگوراد – ۳۸۹ مورد، در منطقه آرخانگلسک – ۳۷۸ مورد و در منطقه راستوف – ۳۱۶ مورد شناسایی شده است.

این ستاد یادآور شد که سرعت رشد موارد جدید و بستری شدن در بیمارستان‌ها در مسکو به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در حال حاضر، تعداد بیماران فعال در روسیه، یعنی کسانی که همچنان تحت درمان قرار دارند، به ۳۹۰ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافته است.

ضمن اینکه، تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ درمان شده در روسیه نیز طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر افزایش یافت. بدین ترتیب، در مجموع تا به امروز یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۳ بیمار (۱۲۳۶۰۳۳)، از این عفونت بهبود یافته‌اند. نسبت کسانی که بهبود یافته‌اند به ۷۴٫۷ درصد از کل افراد آلوده کاهش یافته است.

بیشترین موارد بهبود بیماران در شهر مسکو بود، بطوری که طی یک روز گذشته، ۳ هزار و ۲۴۱ نفر دیگر درمان شدند. در مجموع، تاکنون بیش از ۳۱۸ هزار نفر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در پایتخت بهبود یافته‌اند.

علاوه بر این، ۴۴۹ بیمار در سن‌پترزبورگ، ۳۹۷ بیمار در منطقه مسکو و ۲۸۰ بیمار هم در منطقه سه‌وردلوفسک درمان شدند.

ضمن اینکه، تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه نیز ۲۳۸ نفر افزایش یافته است. بدین ترتیبت در مجموع، ۲۸ هزار و ۴۷۳ نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند. میزان مرگ و میر تقریبی این بیماری به ۱٫۷۲ درصد کاهش یافته است.

طی یک روز گذشته، ۵۳ مورد مرگ در شهر مسکو، ۱۲ مورد در منطقه نیژنی نووگوراد، ۱۱ مورد در منطقه راستوف، ۱۰ مورد در منطقه مسکو ثبت شده است و در ۳۴ منطقه روسیه نیز تعداد مرگ و میرها از ۹ مورد عبور نکرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250745

ثبت نظر

-