اعلام آمادگی ایران‌خودرو برای تولید اتوبوس‌های برقی/ رشد ۵۶ درصدی تولید خودروهای سواری در سال جاری

  • کد خبر : 250673
  • 12 آبان 1399 - 20:06
اعلام آمادگی ایران‌خودرو برای تولید اتوبوس‌های برقی/ رشد ۵۶ درصدی تولید خودروهای سواری در سال جاری

اعلام آمادگی ایران‌خودرو برای تولید اتوبوس‌های برقی/ رشد ۵۶ درصدی تولید خودروهای سواری در سال جاری

مدیرعامل ایران‌خودرو از آمادگی این شرکت برای تولید اتوبوس‌های برقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آئین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. 


فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران‌خودرو در این مراسم گفت: ایران خودرو در سال ۹۹ که سال جهش تولید است توانسته در حوزه سواری ۵۶ درصد و در حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین ۴۲ درصد رشد تولید داشته باشد. در حوزه سواری سال گذشته ۸۷ هزار تولید و در سال جاری بیش از ۲۹۱ هزار خودرو سواری تولید شده است و این یکی از دستاوردهای حاصل از اعتماد داخلی است. 


او ادامه داد: جهش تولید را با فرمان رهبری اجرا کردیم. رضایت مردم با اقدامی که شهرداری انجام می‌دهد به همراه دارد و بعد از ۹ سال خط تولید اتوبوس در گروه صنعتی ایران خودرو احیا شد


مقیمی با اشاره به برنامه‌های ایران‌خودرو در زمینه تولید اتوبوس گفت: در دو ماه آینده هر ماه ۴۰ دستگاه در بهمن و اسفند، هر ماه ۶۰ دستگاه و در فروردین و اردیبهشت سال آینده به ۷۰ دستگاه ماهانه جهش تولید خواهیم رسید. 


او ادامه داد: مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو دیزل توانستند ساخت اتوبوس را با سطح داخلی‌سازی ۲۹ درصد به ۳۸ درصد در امروز و تا پایان سال به ۴۶ درصد برسانند. 


مدیرعامل ایران خودرو با بیان دو درخواست از شهردار و شورای شهر گفت: استمرار و اعتماد به تولید داخلی و انعقاد قرارداد بعدی دو درخواست ما از مدیران شهری است. برای اینکه بتوانیم در شبکه تامین، شبکه را امیدوار کنیم باید آن‌ها را به سطحی از تقاضا مطمئن کنیم و درخواست می‌کنم قرارداد بعدی را منعقد کنیم. 


او همچنین از اعلام آمادگی ایران خودرو برای تولید اتوبوس‌های برقی خبر داد و گفت: اعلام آمادگی کامل برای تجهیز کردن ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به اتوبوس‌های برقی را با سطح داخلی‌سازی مشخص اعلام می‌کنم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250673

برچسب ها

ثبت نظر

-