رییس پلیس تهران بزرگ: ۲۳۴ واحد صنفی متخلف در تهران پلمب شد

  • کد خبر : 250480
  • 12 آبان 1399 - 17:43
رییس پلیس تهران بزرگ: ۲۳۴ واحد صنفی متخلف در تهران پلمب شد

به گزارش نیوز بر اساس اعلام پلیس تهران، سردار “حسین رحیمی ” روز دوشنبه در این باره گفت: نظارت های ما هم در بازار بزرگ و هم در مال ها و پاساژها و هم در سایر صنوف بر اساس دسته بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین کرده است، در حال انجام نظارت ها هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از بحث هایی که همکاران من در حال پیگیری هستند، بحث کنترل اصناف و رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی توسط متصدیان واحدهای صنفی است، بیان داشت: ما در بخش اصناف پاساژها و مال ها و کلیه واحدهای صنفی را مدنظر قرار دادیم و بیش از ۵۰ واحد گشتی را فعال کردیم که بخشی از این گشت ها به صورت مشترک با وزارت بهداشت و درمان، اتاق اصناف و تعزیرات انجام شد که در این رابطه یک تلاش همه جانبه ای را آغاز کردیم تا بتوانیم کنترل های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصناف و متصدیان پاساژها و مال ها را جهت ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی، فراخواندیم، افزود: موضوع کنترل واحدهای صنفی در سطح شهر تهران به صورت جدی در حال کنترل است، تا این لحظه بالغ بر ۲۳۹ هزار ۵۱ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته است که بیش از ۲۵ هزار از این واحدها که ضوابط را رعایت نکرده بودند، مورد تذکر قرار گرفتند.

وی در خصوص محدودیت های تردد در محورهای مواصلاتی به پایتخت گفت: شهروندان تهرانی که از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۲۴ بامداد جمعه هفته جاری قصد خروج و ورود به پایتخت را دارند، توجه داشته باشند که از ابتدای زمان اعلام شده همکاران من در پلیس راه تهران بزرگ؛ در مبادی ورودی و خروجی تهران مستقر شدند و در این رابطه هیچ خودروی دارای پلاک تهرانی قادر به خروج از پایتخت نخواهد بود.

 رحیمی ادامه داد: تمام مبادی خروجی از تهران چه به سمت شمال و چه به سمت قم و سایر محورها از خروج خودروها جلوگیری خواهد شد، از شهروندان خواهش می کنم که در این زمینه با پلیس همکاری داشته باشند؛ همکاران من با تعداد نفرات زیادی در مبادی خروجی پایتخت مستقر هستند. 

وی افزود: به عنوان مثال در مسیر تهران به قم در محور نعل‌بندان همکاران من از قبل از ساعت ۱۲ امروز در محدوده مستقر هستند و این مسیر مسدود است و در این رابطه حتی خودروهای دارای پلاک غیر تهران هم اجازه ورود به پایتخت را ندارند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در قسمت جاده شمال و در اتوبان تازه احداث شده این منطقه، در ابتدای عوارضی از ورود و خروج خودروها جلوگیری خواهد شد و تمام خودروهایی که صد تردد در این محورها را داشته باشند، بازگردانده خواهند شد و در مسیر فیروزکوه هم اقدامات به همین منوال است.

وی بیان داشت: تمام کنترل های محورهای منتهی به پایتخت به طور کامل و ۲۴ ساعته در حال انجام است و در صوت عدم توجه سرنشینان خودروها به مقررات و ضوابط بهداشتی، افراد متخلف با جریمه سنگین نیم میلیون تومانی جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره نحوه شناسایی افرادی که در داخل خودروها اقدام به استفاده از ماسک نمی کنند؛ چگونه است، اظهار کرد: در خصوص افرادی که با خودروهای شخصی در سطح شهر تردد و مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند، جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای راننده و جریمه ۲۰ هزار تومانی برای سایر سرنشینان را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: استفاده از ماسک آن هم از درب منازل و به هنگام خروج از خانه هایشان، برای همه هموطنان اجباری است، طی ۱۰ روز گذشته ۵ هزار و ۷ نفر از رانندگان و ۹ هزار ۶۱ نفر از سرنشینانی که قوانین و مقررات را رعایت نکردند را اعمال قانون کردیم.

رحیمی ادامه داد: اتوبوس های شرکت واحد هم در این زمینه تحت رصد پلیس راهنمایی و رانندگی هستند و به دلیل اینکه تعداد قابل توجهی از شهروندان در حال استفاده از این ناوگان هستند، متوقف می شوند و تذکرات به افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند داده می شود و جدای از بحث جریمه و اعمال قانون، اقدام های ایجابی مانند توزیع ماسک و دادن تذکر به افراد را هم داریم.

وی ادامه: رانندگانی که خودشان به تنهایی در حال تردد هستند و از ماسک استفاده نمی کنند را متوقف نخواهیم کرد، لذا سرنشینان خودروهایی که تعدادشان از یک نفر به بالا هستند را متوقف و مطابق قانون با آنها برخورد خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=250480

ثبت نظر

-