طرز تهیه پنیر با سرکه بسیار لذیذ و خوشمزه

  • کد خبر : 249640
  • 30 تیر 1400 - 12:40
طرز تهیه پنیر با سرکه بسیار لذیذ و خوشمزه

به گزارش نیوز: پنیر یکی از گونه‌های لبنیات است و از شیر تهیه می‌شود پر طرفدار برای وعده صبحانه و میان وعده ها است. پنیر های خانگی و محلی بسیار لذیذ و خوشمزه هستند و کمتر کسی را می توانید بیابید که طعم پنیر خانگی را دوست نداشته باشد . در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد که پنیرهای مورد استفاده در ایران به چند نوع پنیر مانند پنیر لیقوان ، پنیر موتزارلا، پنیر فتا یا دانمارکی ختم شودامروز قصد داریم طرز تهیه پنیر خانگی با  سرکه را به شما آموزش دهیم. پنیر درست کردن در منزل کار سختی نیست و با رعایت نکات و ترفند‌هایی که ما به شما آموزش می‌دهیم  تنها کمی حوصله لازم خواهد بود.

برخلاف تصور شما، آماده کردن یک قالب پنیر در خانه نه سخت است و نه به تجهیزات خاصی نیاز دارد. برای تهیه پنیر خانگی با سرکه فقط به شیر و سرکه احتیاج دارید؛ سریع دست به کار شوید و یک پنیر خانگی درست کنید. 

طرز تهیه پنیر با سرکه

>>>بیشتر بخوانید:

پنیر ریکوتا خانگی روشی کاملا آسان؛ نرم، لطیف و ساده!

مواد لازم برای تهیه پنیر با سرکه:

سرکه: سه قاشق غذاخوری
شیر: یک لیتر

طرز تهیه پنیر با سرکه

طرز تهیه و دستور پخت پنیر با سرکه:

۱. برای تهیه پنیر با استفاده از سرکه ابتدا لازم است شیر را بجوشانید. بعد از به جوش آمدن شیر، آن را از روی حرارت بردارید و ۳ قاشق سرکه به آن اضافه کنید. سپس آن را خوب هم بزنید تا شیر ببرد.

۲. بعد از آن مخلوط شیر و سرکه را در توری بریزید و آن را آویزان کنید تا آب اضافه آن جدا شود. دوباره توری را روی سطحی گذاشته و جسم سنگینی روی آن بگذارید تا باز هم آب آن کامل خارج شود. بعد از گذشت چند ساعت، پنیر آماده است. امیدواریم بتوانید با استفاده از این طرز تهیه پنیر خانگی خوشمزه‌ای تهیه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=249640

ثبت نظر

-