تامین ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار تن کود یارانه‌ای در سال جاری

  • کد خبر : 249578
  • 12 آبان 1399 - 7:04
تامین ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار تن کود یارانه‌ای در سال جاری

 

 

تامین ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار تن کود یارانه‌ای در سال جاری

به گزارش نیوز : مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن سهمیه کود اوره که برای سال جاری تعیین شده، تاکنون حدود یک میلیون و ۱۷۵ هزارتن تامین و تدارک شده است.

به گزارش نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، اظهار کرد: توزیع کود اوره به صورت منظم در سراسر کشور در جریان است و در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی از نظر کودهای فسفاته و پتاسه در کشور نداریم.

وی گفت: از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن سهمیه  کود اوره که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری تعیین و جهت اجرا به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ شده است، تاکنون حدود یک میلیون و ۱۷۵ هزار تن – معادل ۶۵ درصد – تامین شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به میانگین ده ساله ۴۳ درصد  افزایش داشته است.

هیچ‌گونه نگرانی از بابت ذخیره انواع کود و توزیع آن در استان‌ها وجود ندارد

رسولی ادامه داد: از یک میلیون و ۱۷۵ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای تدارک شده از ابتدای سال ۹۹، مقدار یک میلیون و ۲۹۵ هزار تن جهت توزیع به استان‌های سراسر کشور تحویل‌شده است؛ بنابراین با توجه به اقدامات به‌عمل‌آمده، هیچ‌گونه نگرانی از بابت ذخیره انواع کود و توزیع آن در استان‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص وضعیت توزیع کودهای فسفاته و پتاسه نیز گفت: مطابق برنامه هم اکنون مقدار ۴۰ هزار تن کود فسفاته در کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسرکشور موجود و جهت خرید در دسترس کشاورزان قرار دارد و مقدار ۹۱ هزار تن کود فسفاته نیز در بنادر موجود است.

رسولی گفت: در خصوص کودهای پتاسه وضعیت مناسبی داریم و هم اکنون مقدار ۴۸ هزارتن کودهای پتاسه در استان‌ها در دسترس کشاورزان است.

>>>بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=249578

ثبت نظر

-