اسطوره استقلال علیه استراماچونی و حامی تمام قد محمود فکری

  • کد خبر : 249184
  • 12 آبان 1399 - 1:21
اسطوره استقلال علیه استراماچونی و حامی تمام قد محمود فکری
عبدالعلی چنگیز ؛ استقلال

پیشکسوت آبی‌پوشان گفت: من حتم دارم اگر هواداران استقلال همچون آندره ‌آ استراماچونی از محمود فکری حمایت کنند، این تیم می‌تواند در پایان فصل به جایگاهی شایسته برسد.

خبرگزاری فوتبال ایران نیوز دات کام :

عبدالعلی چنگیز یک نام خاطره‌انگیز برای استقلالی‌ها محسوب می‌شود، بازیکنی که سال‌ها پیش از این در خط حمله آبی‌پوشان به میدان می‌رفت و گل‌های حساسی را به ثمر رساند. او در گفت و گویی درباره شرایط استقلال حرف‌های جالبی را بر زبان آورد.

آینده استقلال را با محمود فکری چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

همه چیز خوب و ایده‌آل است، البته این شنیده‌های من از تیم استقلال است که در مطبوعات و سایت‌های خبری آن را رصد می‌کنم.

اینکه محمود فکری سرمربی شد، انتخاب خوبی بود؟

استقلال در شرایطی قرار داشت که گزینه‌ای زیادی برای مربیگری نداشت و برای همین محمود فکری بهترین گزینه بود. فکری یک استقلالی است که سال‌ها در این بازی کرده و کاپیتان آبی‌پوشان بوده است. او از تمام سال‌هایی که پیراهن آبی‌پوشان را بر تن کرده، تجربیات با ارزشی را به ارمغان آورده است و به طور حتم این تجربیات کمک زیای به او خواهد کرد. من به آینده این تیم امیدوار هستم.

این امیدواری در قهرمانی هم وجود دارد؟

استقلال تیمی است که امسال توقعات زیادی از آن وجود دارد و همه توقعشان‌ موفقیت و قهرمانی آبی‌ها است.تیم این شانس را دارد که در این فصل با همدلی، اتحاد و تلاش بازیکنان و تدابیر کادر فنی به سال‌ها قهرمان نشدن در لیگ برتر خاتمه داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

کادر فنی او را چطور می‌بینید؟

یک کادر فنی کاملا استقلالی که چند نفر در جمع آنها سابقه سرمربیگری در این تیم را دارند و به طور کلی وزن نیمکت بالاست و آنها می‌توانند به فکری کمک کنند.

خیلی ها بر این باور هستند حضور چند سرمربی ادوار مختلف استقلال می‌تواند حاشیه‌هایی را برای این تیم به وجود آورد؟

من مخالف هستم.

چرا؟

برای اینکه وقتی اهداف یکی باشد، هیچ حاشیه و جنجالی برای استقلال شکل نخواهد گرفت. این نفرات آمده‌اند تا به فکری برای رسیدن به اهداف عالی کمک کنند و همان‌طور که صمد مرفاوی و پرویز مظلومی اعلام کرده‌اند، هدفشان از حضور در تیم فقط و فقط کمک به این تیم است و دنبال گرفتن جای فکری نیستند. ضمن اینکه..

ضمن اینکه چی؟

این کادر فنی که در حال حاضر در استقلال حضور دارد، حاصل چند نسل از بازیکنان این تیم است و  حضور افراد با تجربه و جوان می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. برهانی و حنیف‌ عمران زاده با توجه به شرایط سنی که دارند می‌توانند در رابطه با بازیکنان کمک کنند و سایر نفرات در بحث فنی بازوان فکری باشند.

انتظارات از فکری بالاست و اگر او چند بازی نتیجه نگیرد، شرایط سختی برایش رقم خواهد خورد؟

هواداران استقلال باید شرایط را درک کنند و به این کادر فنی فرصت کافی دهند تا بتوانند روزهای خوبی را برای آبی‌پوشان رقم بزنند. یک مربی باید اعتماد به نفس و ثبات داشته باشد تا برنامه‌هایش را پیاده کند.

اسم استراماچونی را آوردید، شاید نام او برای فکری حاشیه ساز شود؟

نباید این اتفاق رخ بدهد و اگر خدای ناکرده هواداران استقلال بخواهند نام این مربی را بالای سر فکری قرار دهند، تیم ضربه خواهد کرد. من یک توصیه‌ای به آنها دارم.

چه توصیه‌ای؟

اینکه بدانند استراماچونی دیگر سرمربی استقلال نیست و او دیگر به این تیم باز نخواهد گشت. من منکر توانایی‌های فنی استراماچونی نیستم و همیشه گفته‌ام او برای استقلال زحمات زیادی کشید اما وقتی مربی در ایران نیست، چرا باید حاشیه‌هایش وجود داشته باشد. پارسال به خاطر همین ماجراها یک جام مهم را از دست دادیم.

منظورتان دعوای فینال جام حذفی است؟

بله، در روزهایی که استقلال باید خودش را برای قهرمانی در جام حذفی آماده می‌کرد، مدیرعامل و سرمربی وقت استقلال اسیر دعوا شدند و به همین علت یک جام بزرگ را از دست دادیم. احمد سعادتمند به جای اینکه در آستانه فینال جام حذفی از سرمربی خود حمایت کند، نام استر‎اماچونی را آورد و همین عامل به تیم ضربه زد. در این مقطع نباید اشتباهات گذشته تکرار شود.

علی کریمی از استقلال رفت.

کریمی بازیکن خوبی بود و فصل گذشته نمایش‌های قابل قبولی را به اجرا گذاشت، اما استقلال هیچ وقت به بازیکن متکی نبوده و نباید باشد. استقلال همواره بازیکنانی داشته که توانسته‌اند بعد از رفتن یک ستاره ،جای خالی او را پر کرده و حتی بهتر از وی هم شوند. هواداران نباید نگران این مساله باشند.

لیگ برتر ۱۶ آبان آغاز می‌شود و استقلال باید به مصاف مس رفسنجان برود. در این خصوص صحبتی دارید؟

پیروزی در این مسابقه از نظر روحی می‌تواند به استقلال کمک زیادی کند و اگر با برد استارت بزند، در ادامه فصل با آرامش بهتری مسابقاتش را پیگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=249184

برچسب ها

ثبت نظر

-