همه خدمات شرکت های توزیع را غیرحضوری می کنیم

  • کد خبر : 249018
  • 11 آبان 1399 - 23:02
همه خدمات شرکت های توزیع را غیرحضوری می کنیم
به گزارش نیوز،

غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه زیرساخت ارائه  همه خدمات برق در شرکت های توزیع به صورت غیرحضوری فراهم شده است،  خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل ۹۵ درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات پس از فروش،  از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود.

رخشانی مهر با تاکید براینکه پس از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکت های توزیع ندارند،  یاداور شد: خدماتی مانند اخذ اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از دیدن قبض برق ، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به این طرف، سوابق مصرف و… از جمله خدمات پس از فروشی است که مشترکان می توانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع آن را دریافت کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهارداشت: در قالب این فعالیت،  حدود ۴۰  خدمت که تاکنون به صورت حضوری ارائه می  شد، از آذرماه  بصورت غیر حضوری قابل ارائه است و این طرح ارزش افزوده زیادی  ایجاد و مراجعات به شرکت های  توزیع را به حداقل خواهد رساند که باعث کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

رخشانی مهر در خصوص این که سالانه چند مراجعه باغیرحضوری شدن خدمات حذف خواهد شد گفت: میلیون ها مراجعه  حضوری که سالانه به شرکتهای توزیع انجام می شود  با این کار حذف می شود .

وی با ارائه مثالی در این زمینه با بیان این که  سالانه حدود یک میلیون و دویست هزار مشترک جدید را جذب می کنیم ، توضیح داد:  هرکدام از این مشترکان جدیدلازم بود چندین بار برای درخواست و برای پیگیری کارهایشان به شرکت های توزیع مراجعه می کردند  که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت.

رخشانی مهر ادامه داد: مشترکان جدید می توانند به این منظور از طریق سامانه برق من درخواستشان را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند . مشترکان با این کد رهگیری می توانند در بخش پیامها، رهگیری کارها را  پیگیری نمایند و همکاران ما مکلف و موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.

وی یاداور شد: به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک  یا متقاضی داده می شود که با این کد رهگیری  مشترک می تواند به صورت مرتب از آخرین مراحل انجام کارها مطلع شود. همچنین در هرمرحله، مشترکان از طریق پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که به ویژه در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشی های همراه یا سامانه تلفنی ۱۲۱ خدمات مورد نیاز خود را دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند.

رخشانی مهر همچنین با بیان این که شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به زودی این قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، یاداور شد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت  تا به هر صورت ممکن مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خود را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=249018

ثبت نظر

-