پرداخت تسهیلات «کشاورز کارت» به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک

  • کد خبر : 247750
  • 11 آبان 1399 - 5:16
پرداخت تسهیلات «کشاورز کارت» به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک

پرداخت تسهیلات «کشاورز کارت» به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک

مدیرعامل بانک کشاورزی، گفت: در «کشاورز کارت» منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم جو و دانه‌های روغنی تولید می‌کنند، قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، روح الله خدارحمی با اشاره به این که «کشاورز کارت» با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی اجرایی شده است، گفت: در این کارت منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم جو و دانه‌های روغنی تولید می کنند، قرار می گیرد.


وی با اشاره اینکه «کشاورز کارت» به جهت تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورز کارت»، ۲۰ میلیون تومان است.


مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در بانک سعی شده تا با حداقل زمان «کشاورز کارت» را در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: نرخ تسهیلاتی که از طریق این کارت پرداخت می‌شود، ۱۲ درصد و یکساله بوده در مقایسه با نرخ تسهیلات عادی یعنی ۱۸ درصد، نرخ مناسبی است.


وی درباره وثایق در نظر گرفته شده برای دریافت این کارت اعتباری نیز گفت: به دلیل رقم متوسط، دریافت این کارت نیاز به تضامین و وثایق زیادی نخواهد داشت.


به گفته خدارحمی، کشاورزان از طریق سامانه سیتا با همکاری معاونت زراعت و جهاد کشاورزی استان‌ها به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند و معرفی بر اساس سطح زیر کشت انجام خواهد شد همچنین پیش بینی شده تا ۳ روز کاری بعد از معرفی کشاورزان این کارت در اختیارشان قرار گیرد.


وی گفت: این کارت ابزاری برای پرداخت الکترونیک در پایانه‌های فروشگاهی خاص و مراکز عرضه نهاده‌ها مانند کود و سم است.


خدارحمی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی اختصاص «کشاورز کارت» به سایر نهادها نیز را پیگیری می‌کند، اظهار امیدواری کرد هر یک از کشاورزان یک کارت اعتباری داشته باشد و با این کار بتوانیم به رفع مشکل نقدینگی کشاورزان در درجه اول و بخشی از جبران هزینه‌های تولید کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=247750

ثبت نظر

-