رئیس جمهور فرانسه تحت کنترل عوامل خارجی است

  • کد خبر : 247676
  • 11 آبان 1399 - 4:07
رئیس جمهور فرانسه تحت کنترل عوامل خارجی است

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – مرتضی رحمانی: انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی و پیروان ادیان الهی را برانگیخته است.

این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی بیان پرداخته بود، دو چندان شده است. این در حالی است که بسیاری از کشورها از جمله ایران با محکوم کردن این اقدام آن را بهانه‌ای برای نفرت پراکنی مذهبی و ایجاد تفرقه میان ادیان الهی خوانده‌اند. در همین ارتباط، «کریستن زهرا گیلوم» روزنامه‌نگار فرانسوی، نظرات خود را با خبرگزاری مهر در میان گذاشته است که در ادامه می‌آید:

این روزنامه نگار فرانسوی در پاسخ به سوالی در مورد انگیزه اصلی ماکرون از ادامه اظهارات سخیف خود در مورد دین اسلام، گفت: «رئیس جمهور ما تحت کنترل عوامل خارجی است؛ وی به دنبال تحقق منافع مردم فرانسه نیست».

وی خاطرنشان کرد که برای یافتن دلایل اصلی مواضع ضد اسلامی ماکرون که می‌تواند به تضعیف روابط دیپلماتیک و اقتصادی فرانسه با بسیاری از کشورهای مسلمان منجر شود، بایستی ابتدا چگونگی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور و همچنین نحوه برخورد او با مسائل داخلی را مورد بررسی قرار دهیم. نحوه مدیریت بحران بهداشتی فرانسه نشان می‌دهد که از بین بردن مشکلات اقتصادی و ایجاد ثبات اجتماعی به هیچ وجه در اولویت اقدامات ماکرون نیست.

روزنامه نگار فرانسوی با اشاره به نحوه برخورد حکومت ماکرون با معترضان موسوم به جلیقه زردها، گفت «وی از بکارگیری هرگونه خشونت با نام امنیت یا صلح اجتماعی دریغ نمی‌کند و این امر را می‌توان از میزان آزادی عمل پلیس در ضرب و شتم و کشتار افرادی که علیه شرایط اجتماعی و اقتصادی و نابسامان شدن جامعه معترض هستند متوجه شد».

وی افزود: برخی از کارشناسان ژئوپلیتیک به رئیس جمهور ماکرون در مورد آخرین اظهارات ضد اسلامی وی هشدار می‌دهند که در صورت ادامه این روند، وی قادر به جذب رأی دهندگان مسلمان در انتخابات بعدی نخواهد بود. اما باید بگویم که این موضوع به هیچ عنوان برای کسانی که ماکرون را بر سر کار آوردند اهمیت ندارد؛ اگر مسلمانان و البته دیگر آزادی خواهان او را مجدداً انتخاب نکنند، حامیان ماکرون مهره دیگری را بر سر کار خواهند آورد.

وی تنها راه رهایی از این وضعیت را بیداری حداکثری شهروندان فرانسوی از خواب غفلت و تلاش برای تعیین سرنوشت خودشان برشمرد. گیلوم گفت: همه شواهد موجود حاکی از آن است ماکرون در عمل آزاد نیست.

گیلوم افزود: ماکرون موظف است آنچه را که یک رهبر خارجی – خواه آمریکایی خواه اسرائیلی – به او دیکته کرده دنبال کند.

وی در انتها تاکید کرد: هدف نهایی حامیان پشت پرده این ماجرا فراتر از امنیت و ثبات فرانسه بوده و قربانی شدن صلح و وحدت این کشور در این مسیر برای آنها اهمیتی ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=247676

ثبت نظر

-