راهنمای خرید کابل برق

  • کد خبر : 247661
  • 11 آبان 1399 - 3:50
راهنمای خرید کابل برق

راهنمای خرید کابل برق

کابل برق به مجموعه‌ایی از سیم‌ها گفته می‌‌شود که در کنار هم قرار گرفته‌اند و توسط لایه‌های محفاظتی پوشانده شده‌اند.

امروزه، جریان الکتریسیته در اغلب امور زندگی انسان‌ها نقش بسیار مهمی دارد. انتقال برق از طریق کابل‌های الکتریکی صورت می‌گیرد. حساسیت بسیاری بالای جریان الکتریکی، ما را موجاب می‌کند که در انتخاب کابل برق بیشتر توجه کنیم.


از کابل برق برای انتقال جریان الکتریکی از محیطی به محیط دیگری استفاده گسترده می‌شود. این کابل‌های می‌توانند کابل‌هایی باشند که درون ساختمان‌ها، زیر زمین یا حتی به‌عنوان کابل‌های هوایی نصب شده‌اند.


کاربردهای کابل‌های برق متفاوت است. برای مثال، امروزه در صنعت، معمولا از کابل‌های فشار ضعیف برای توزیع انرژی الکتریکی استفاده می‌شود.


از دیگر کاربردهای مهم کابل‌های برق، می‌توان به استفاده از این قطعه حیاتی در تاسیسات الکتریکی را مثال زد.


ساختار و اجزای تشکیل دهنده کابل‌ها با توجه به شرایط مورد استفاده، تفاوت دارند. برای مثال، ممکن است کابل‌ها با توجه به کابردشان در نوع جنس، هادی، عایق‌ و … متفاوت باشند.


منظور از هادی بودن همان رسانا بودن؛ قابلیت انتقال جریان الکتریکی است. برای انتقال الکتریسیته معمولا از ۴ فلز مس، آلمینیوم، طلا و نقره استفاده می‌شود. مس نسبت به همه‌ی فلزات، جریان الکتریسیته را بهتر از خود عبور می‌دهد و قیمت خیلی کمتری هم دارد.


جنس عایق‌ها معمولا از پلیمر است. معمولا عایق‌ها را به ۲ دسته ترموپلاستیک و ترموست دسته‌‌بندی می‌کنند. عایق‌های ترموپلاستیک در برابر حرارت حساس هستند و چنانچه میزان حرارت از مقدار مشخص مندرج بالاتر رود، عایق تغییر شکل می‌دهد و گاها ذوب هم می‌شود. در آن طرف، عایق‌های ترموست در برابر حرارت و حتی آتش سوزی هم مقاوم هستند و هم کمتر تغییر شکل می‌دهند.


دستبه بندی انواع کابل برق بر اساس ولتاژ کاری، شکل رسانا، تعداد رشته و نوع کاربرد صورت می‌گیرد.


طی فرایندهای متفاوتی که انجام می‌دهید، ممکن است گاهی نیازی داشته باشید که کابل‌ها را به هم متصل کنید. به همین جهت، کانتکتورهایی طراحی شده‌اند تا کابل‌ها را به راحتی به هم متصل کنید. کانتکتورها در برابر عوامل متفاوت از کابل‌های شما محافظت می‌کنند.


در صورتی که جنس کابل‌ها متفاوت باشد، برای اتصال ۲ کابل با جنس متفاوت باید از رابط‌ها و کابل‌‌شوهای بی‌متال استفاده کنیم.


هر کابل برق ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر کابل برق‌های بی‌کیفیت و تقلبی متمایز می‌کند.


ویژگی‌های یک کابل برق باکیفیت:


مس بکار رفته باید کاملا نرم و روشن بوده و فاقد هر گونه علائم اکسیده بودن باشد.


هم‌چنین مس بکار رفته باید انعطاف کافی را داشته باشد تا به راحتی نشکند.


سطح بیرونی سیم باید کاملا صاف باشد و فاقد هر گونه تو رفتگی و شکستگی باشد.


قطر کابل باید به اندازه‌ی کافی باشد. کابل‌های تقلبی از عایق بزرگ‌تری برخوردارند، در حالیکه از وزن مس لازم در کابل کاسته شده است.


جداسازی عایق از هادی، باید به آسانی و به صورت کشسان انجام شود


انتخاب کابل مناسب نیازمند به دقت زیادی دارد. شما باید بدانید از کابل برای چه کاری، در کجا و به چه طریقی می‌خواهید استفاده کنید. برای مثال اگر قصد انتقال سیگنال را دارید، باید از کابل کواکسیال استفاده کنید. اگر می‌خواهید جریان برق را انتقال دهید، می‌بایست بسته به سطح ولتاژ کاری مورد نظر، کابل‌ها فشار ضعیف، متوسط یا قوی را خریداری کنید. توجه به این نکته که هر کابلی قابلیت عبور جریان مشخصی را دارد، حائز اهمیت است. پس قیمت کابل‌های برق بسته به ساختار کابل، کاربرد و ویژگی‌های هر کابل متغییر است.


قیمت و خرید کابل برق


تهران برق این اطمینان را به مشتری های خود می دهد که تمامی محصولات موجود در این سایت دارای تمامی استاندارد های ملی ایران می باشد. بنابراین شما می توانید با خیال راحت به خرید کابل برق مد نظر خود در این سایت بپردازید و از خرید محصولاتی غیر تقلبی نهایت لذت را ببرید. قیمت هر یک از انواع کابل ها در سایت مشخص شده است که می توانید به راحتی هر یک را مشاهده و در صورت تمایل به خرید آنلاین آن بپردازید. برای اطلاعات بیشتر و خرید می توانید به آدرس اینترنتی https://tehranbargh.com/ مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=247661

برچسب ها

ثبت نظر

-