لایحه رتبه‌بندی معلمان تا قبل از فصل بودجه به مجلس ارائه می‌شود

  • کد خبر : 247310
  • 10 آبان 1399 - 22:33
لایحه رتبه‌بندی معلمان تا قبل از فصل بودجه به مجلس ارائه می‌شود

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان به دولت، اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگیان اجرای رتبه‌بندی بود. از سال ۹۵ موضوع رتبه‌بندی معلمان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و در دو نوبت که رتبه‌بندی اجرا شد با استفاده از امتیازات فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش‌ها به حقوق معلمان اعمال شد و آنها براساس صلاحیت‌ها در یکی از رتبه‌های یک تا چهار قرار گرفتند.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته به‌دلیل اینکه امتیازات فصل دهم قانون مدیریت به‌شکل عمومی در اختیار تمام کانیوزن دولت قرار گرفت، ضرورت بازنگری در موضوع رتبه‌بندی معلمان احساس شد. با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، پیش‌نویس لایحه رتبه‌بندی معلمان تدوین شد، در این لایحه، معلمان براساس صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت‌های تخصصی و  حرفه‌ای سنجیده می‌شوند و در یکی از رتبه‌های مدنظر قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تدوین و به دولت تقدیم شد و هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و مقرر شد با قید فوریت در کمیسیون اجتماعی تصویب شود و به صحن دولت بیاید تا پس از آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

حاجی‌میرزایی درباره اینکه مراحل بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی و هیئت دولت چه‌مدت زمان نیاز دارد، مطرح کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه بتوانیم این لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم. امیدوارم مشکلی در فرآیند بررسی پیش نیاید چون تفاهم اولیه با سازمان‌های مرتبط انجام شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌کنم این مسیر با سرعت بیشتری انجام شود.

مخاطب سخنان اخیرم معاونان و مدیران بودند

وی درباره نقل قول اخیر خود که می‌گوید “معنای حقوقی که می‌گیریم این است که خدمت را کامل ارائه کنیم و هر کسی که نمی‌تواند نباید پای آن را امضا کند”، عنوان کرد: امسال سال خاصی است و آموزش شرایط خاصی دارد. سالهای گذشته مدارس به‌صورت حضوری فعال بودند، دانش‌آموزان به کلاس درس می‌آمدند و ارتباط چهره به چهره داشتند. دانش‌آموزان روزانه چند ساعت در مدرسه حضور داشتند و ما مطمئن بودیم که فرایند آموزش به‌شکل دقیق در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنده در نشستی که با معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش داشتم و مخاطب بنده آنها بودند تلاش کردم آنها را متوجه کنم که امسال سال خاصی است و ما با روشهای گذشته نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم چون آموزشها متنوع شده است، بخش بسیاری از آموزش‌ از طریق شبکه شاد و تلویزیون ارائه می‌شود، ما باید مطمئن شویم تمام دانش‌آموزان به آموزش باکیفیت دسترسی دارند و مخاطب بنده معاونان و مدیران بودند که وقتی حکم مسئولیت را می‌پذیرند به‌معنای این است این دِین را پذیرفته‌اند و باید به دانش‌آموزان خدمت ارائه کنیم و مطمئن شویم به آموزش دسترسی کامل دارند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: به هیچ وجه مخاطب صحبت بنده معلمان نبودند اتفاقاً معلمان در شرایط کرونا کاری کردند کارستان و بسیار خلاقانه و مسئولانه ظاهر شدند. خانواده‌ها می‌توانند گواه باشند که معلمان تا چه‌اندازه وقت بیشتری می‌گذارند و دقت و مراقبت بیشتری دارند بنابراین همه ما قدردان معلمان هستیم و این خطایی که در برداشت از صحبت‌های بنده اتفاق افتاده بود و برخی آن را به معلمان نسبت دادند به هیچ وجه این‌چنین نیست و ما خودمان را مخاطب قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اتفاقاً بنده در آن جمع گفتم نخستین کسی که مخاطب این حرف است خود بنده هستم و مسئولیت ۱۵میلیون دانش‌آموز بر دوشم است و باید اطمینان داشته باشیم به آموزش باکیفیت دسترسی دارند و از این طریق مدیران را ترغیب کردم تا نظارت خود را تشدید کنند. کار امروز آموزش و پرورش شبانه‌روزی است تا بتوانیم مسئولیت خطیر خود را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=247310

ثبت نظر

-