محدودیت‌های کرونایی در سمنان و محدودیت‌های شدید در شاهرود اعلام شد

  • کد خبر : 246690
  • 10 آبان 1399 - 14:10
محدودیت‌های کرونایی در سمنان و محدودیت‌های شدید در شاهرود اعلام شد

به گزارش نیوز، علیرضا آشناگر روز شنبه در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس در سالن‌ کوثر استانداری افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی ۲ و ۳ از چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز در مرکز استان سمنان اعمال می‌شود و همچنین محدودیت‌های شدید کرونایی در شهرستان شاهرود برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

وی تصریح کرد: از هفته گذشته برای شهرستان شاهرود در کنار تعداد دیگری از شهرستان های کشور به دلیل افزایش ابتلا و فوتی ناشی از شیوع کرونا محدودیت های شدید اعمال شد که این محدودیت ها برای گروه های شغلی ۲ ، ۳ و ۴ برای یک هفته دیگر تمدید شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: محدودیت های جدیدی برای گروه شغلی ۲ و ۳ برای شهر سمنان در کنار ۲۴ مرکز استان دیگر که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، از چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز اعمال می شود.
استاندار سمنان گفت: کماکان وضعیت استان سمنان از نظر شیوع کرونا قرمز است و روند ابتلا و مرگ و میر به دلیل شیوع این ویروس در استان افزایشی است و از شهروندان استان می خواهیم با توجه به اینکه در ماه ربیع الاول قرار داریم، از سفررفتن و مهمانی گرفتن و شرکت در جشن ها جدا خودداری کنند.

مراکز بیماریابی و خدمات دهی سرپایی افزایش می‌یابد

آشناگر افزود: در این جلسه ‌ وضعیت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در استان سمنان ارزیابی شد.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا می تواند فاصله بین مصوبات و اجرا در طرح‌های مقابله با ویروس را کاهش دهد که با حکم رئیس‌جمهوری، وزیر کشور مسئولیت این قرارگاه را برعهده گرفت.
وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که مراکز بیماریابی و توسعه مراکز خدمات دهی سرپایی در استان ها افزایش یابد.
استاندار سمنان با اشاره به پرداخت باقی‌مانده کارانه نیروهای درمانی استان سمنان در روزهای آینده، افزود: رئیس‌ جمهوری در جلسه امروز از تامین اعتبار پرداخت کارانه کادر درمانی کشور خبر داد و حداکثر تا یک هفته آینده تسویه حساب کامل انجام‌ می شود.

به گفته ظهر جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۳۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز، هشدار یا زرد کرونا هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246690

برچسب ها

ثبت نظر

-