کارگران آبفای اهواز برای ادامه اعتراضات خود به تهران آمدند/ خواستار اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود هستیم

  • کد خبر : 246678
  • 10 آبان 1399 - 14:00
کارگران آبفای اهواز  برای ادامه اعتراضات خود به تهران آمدند/ خواستار اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود هستیم

کارگران آبفای اهواز  برای ادامه اعتراضات خود به تهران آمدند/ خواستار اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود هستیم

جمعی از کارگران آبفای اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی حدود ۱۴۰۰ نفر از همکارانشان در نتیجه عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود، به تهران سفر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب اهواز، صبح امروز (شنبه ۱۰ آبان ماه) با سفر به تهران در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۴۰۰ نفر از همکارانشان در نتیجه‌ عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود از کارگر پیمانکاری به قرارداد مستقیم، مقابل ساختمان وزارت نیرو تجمع کردند.


یکی از کارگران به ایلنا گفت: تبدیل وضعیت استخدامی از کارگر پیمانکاری به قرارداد مستقیم مطالبه‌ای است که  سال‌هاست آن‌را دنبال می‌کنیم. تا اینکه سال جاری علارغم صدور بخشنامه از سوی سازمان مهندسی آبفای کشور مبنی بر تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری به قرارداد مستقیم، متاسفانه مدیریت آبفای اهواز این تکلیف قانونی را اجرا نمی‌کند.


او در تشریح مطالبه خود و همکارانش گفت: در آبفای اهواز حدود ۱۴۰۰ نفر به واسطه چند شرکت پیمانکاری با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول کارند. حقوقی که آن‌ها از شرکت‌های واسطه‌ای دریافت می‌کنند کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد در عین حال با وجود تشابه نزدیکی که میان حرفه آن‌ها با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی رسمی وجود دارد، دستمزدهایی که به آن‌ها پرداخت می‌شود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. بنابراین تصمیم به تبدیل وضعیت استخدامی خود گرفتند.


این کارگر پیمانکاری آبفای اهواز با بیان اینکه کارگران بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از آبفای اهواز و آبفای خوزستان مطالبه کرده‌اند، افزود: در این‌باره علاوه بر آبفای اهواز با آبفای خوزستان هم نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم که نتیجه آن وعده پیگیری بوده است. تا اینکه به صورت اتفاقی برخی همکاران که مطالباتمان را در آبفای تهران پی گیری می‌کردند متوجه صدور بخشنامه تبدیل وضعیت شغلی کارگران پیمانکاری شدند که آبفای اهواز در ابتدا آن را انکار می‌کرد.


به گفته وی؛ در حال حاضر حدود ۴ ماه از ابلاغ این بخشنامه مهم و سرنوشت‌ساز می‌گذرد اما اداره آبفای اهواز هیچ اقدامی برای اجرای آن نمی‌کند.


این کارگر در ارتباط با علت حضورشان در تهران گفت: در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به مطالبات صنفی‌مان تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم.


او که خواستار رسیدگی مسئولان وزارت نیرو و آب و فاضلاب کشور به مشکلاتشان است، می‌گوید: کارگران آبفای اهواز در طی یک الی دو سال گذشته برای تحقق خواسته‌هایشان چندین بار تجمع اعتراض بر پا کرده‌اند که در هر نوبت با بی‌توجهی مسئولان روبرو شدند.


این کارگر با بیان اینکه بدون شک همه کارگران آبفای اهواز که از صبح امروز در تهران حضور دارند، منتظر پاسخ موافق مسئولان هستند، گفت: کارگران آب و فاضلاب اهواز پیش از سفر به تهران پیگیری‌های زیادی ازسوی نهادهای مرتبط با مطالباتشان انجام داده‌اند اما به دلیل بی‌تفاوتی مسئولان استانی ناچار شده‌اند اعتراض صنفی خود را به تهران انتقال دهند.


وی گفت: سال‌ها به واسطه حضور پیمانکاری‌های مختلف به کار تلمبه‌چی، اپراتوری ایستگاه‌های آب و فاضلاب و غیره… اشتغال داشته‌ایم اما کار با پیمانکاران خسته‌مان کرده و می‌خواهیم بخشنامه تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری عملی شود.


این کارگر پیمانی آبفای اهواز در پایان گفت: بخشنامه تبدیل وضعیت قراردادهای کاری کارگران پیمانی به آینده شغلی ما سر و سامان می‌دهد و ما به هیج وجه از این مطالبه‌ی خود کوتاه نخواهیم آمد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246678

برچسب ها

ثبت نظر

-