اصول طراحی ویلا به چه صورت است و چه ویژگی های دارد.

  • کد خبر : 246672
  • 02 مرداد 1400 - 9:03
اصول طراحی ویلا به چه صورت است و چه ویژگی های دارد.

به گزارش نیوز: یکی از مهم ترین و اصلی ترین اصول طراحی ویلا، طراحی پلان ویلا می باشد، چرا که در طراحی ویلا باید به هماهنگی میان پلان و فرم توجه زیادی شود در عین حال توجه به موارد اقلیمی، نورگیری، تهویه، عملکرد، کاربردی بودن فضاها و جلوگیری از پرت شدن فضاها این روند را به چالش های فراوانی می کشاند، حل کردن آنها نیاز به زمان بندی مناسب داردطراحی ساختمان و ویلا یک فرآیند ویژه است که باید توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه انجام شود.

برای یک طراحی زیبای مدرن، استفاده کردن از معماری دوبلکس و سقف‌های بلند پیشنهاد می‌شود. در این طراحی، قسمت های خصوصی و غیر خصوصی برای راحتی مصرف کنندگان مجزا از یکدیگر هستند.

اصول طراحی ویلا

طراحی ویلای خوب چه ویژگی دارد؟

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و صنعتی شدن زندگی امروزه، جدایی افراد از محیط های آرام و بی سروصدای طبیعت و غرق شدن در زندگی های شهری، منجر به افزایش افسردگی و خستگیهای روحی روانی در جامعه شده است. علاوه بر آن افزایش جمعیت در کلان شهرها هم چنین افزایش آلودگی های زیست محیطی، دلیل محکمی برای ساختن ویلا خارج از محدوده شهری و در منطقه¬ای به دور از آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی است.

>>>بیشتر بخوانید:

تغییر رنگ آشپزخانه؛ ایده‌هایی که شما را وسوسه می‌کنند!

 محیطی برای بهبود سطح زندگی و تسکین روحی شهروندان که اگر چه خارج از محدوده شهری است، اما باید از نظر امکانات رفاهی، همانند ساختمانهای داخل شهر باشد. همچنین باید اصول طراحی ویلا در آن رعایت شود، تا در بازه زمانی که افراد قصد دارند در این مکان سکونت کنند، دچار مشکلات رفاهی نباشند.

طراحی ویلای خوب چه ویژگی دارد

به همین دلیل باید به طراحی ویلا و باغ توجه ویژه ای کرد، چه در طراحی فضای بیرونی و اطراف ویلا و چه در طراحی فضای داخلی، پس  به طور قطع نسبت به طراحی داخلی واحدهای مسکونی تفاوتهای اساسی خواهد داشت.

طراحی داخلی ویلا چگونه باید باشد؟

وجود فضای زیاد با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی خورشید، میتوان گفت مهمترین پارامترها در طراحی  ویلای با کیفیت میباشد. هم چنین طراحی ویلا باید به گونهای باشد، که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامون به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از بخشهایی قابلیت دسترسی به فضای خارجی را به شکلی هنرمندانه فراهم سازند.

برای یک طراحی زیبای مدرن، استفاده کردن از معماری دوبلکس و سقف¬های بلند پیشنهاد می¬شود. در این طراحی، قسمت های خصوصی و غیر خصوصی برای راحتی مصرف کنندگان مجزا از یکدیگر هستند.

اصول طراحی ویلا

استفاده کردن از نور جنوبی وهم چنین استفاده از درهای کشویی بزرگ نیز، نکته قابل تاملی است که میتواند در هنگام غروب خورشید، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل کرده و باعث افزایش سطح استفاده از نور خورشید شده و نشاط ساکنین را افزایش می دهد.

طراحی خارجی ویلا چگونه است؟

پس از طراحی فضاهای داخلی و توجه به لزومات و نیازهای یک ویلای خوب، باید فضای خارجی را طراحی کرد. با توجه به این که هدف استفاده از فضای خارجی  ویلا استفاده از فضای سبز و آب و هوای خارج از ویلا است، طراحی این فضا باید به شکلی باشد، که حداکثر استفاده از فضای خارجی  و بیشترین کیفیت را داشته باشد.

قرار دادن صحیح وسایلی همانند آلاچیق، باربیکیو، آبنما همراه استخر و تونل طبیعت از مهمترین بخش های طراحی Landscape یا چشم انداز ویلا می¬باشد.

استفاده از باغچه هایی که در آنها گل کاشته شده است و طراحی فضای سبز، قرار گرفتن درست درختان و انتخاب کردن درست پوشش گیاهی با توجه به شرایط محیطی، تأثیر به سزایی در زیبا شدن فضای خارجی  ویلا و به تبدیل شدن ویلا به یک مکان زیبا و روح نواز کمک میکند.

ویژگی های طراحی ویلا برتر:

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه  تولید مصرفی از طریق سلولهای خورشیدی، تأمین آب گرم مصرفی به وسیله آبگرمکنهای خورشیدی، استفاده  از آبیاری قطرهای در فضای خارجی و هوشمندسازی آن، تجهیز کل ویلا به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور از مواردی است که ویلا ساخته شده آپشن های بهتری خواهد داشت. از سوی دیگر نورپردازی مدرن و کاربردی چه در محیط داخل و چه در محیط خارج  همچنین استفاده از نورپردازی در بین گیاهان و استفاده از سیستم¬های هوشمند در این زمینه یکی از مهمترین علل برتری طراحی ویلا است.

اصول طراحی ویلا

روند طراحی ویلا:

1- ثبت کردن ابعاد زمین

2- توجه کردن به جهت طلوع و غروب خورشید

3-قرار دادن درست  ساختمان ـ زمین بازی ـ آبنما ـ استخر و کلیه فضاهایی که برای طراحی داخلی یا خارجی مورد نیاز است.

4- طراحی راه های ارتباطی مناسب بین فضای داخلی و خارجی

5-طراحی داخلی ساختمان با توجه به میزان نورگیری، ارتفاع طبقات و کاربردهای مد نظر

6-انتخاب نوع ماده مصرفی در طراحی فضاهای داخلی و خارجی

– پیشبینی تأسیسات مورد نیاز به شرح زیر :۱ـ سیستم سرمایشی مناسب

۲ـ سیستم گرمایش مناسب ترجیحاً با استفاده از سیستم خورشیدی و گرمایش از کف

۳ـ آبیاری قطرهای هوشمند

۴ـ سیستم ایمنی مناسب

۵ـ پمپ و موتورخانه و قرار دادن آن

۶ـ نورپردازی هوشمند جهت امنیت و بازده بیشتر

۷ـ اتاق سرایداری

۸ـ انبار جهت وسایل باغداری

استفاده از انواع ویلاها:

بنا بر نیاز و شرایط فردی نکتهی مهم برای طراحی کردن ویلا راحتی و آسایش مدنظر است. برای طراحی فضای داخلی و یا خارجی باید از مراکز مطمئن و معتبر استفاده نمود تا با استفاده از بهترین کارشناسان و با توجه به شرایط فردی بهترین طراحی را در اختیار شما قرار دهند. در این صورت می توان شرایط و لحظات خوب و به دور از استرس در ویلای مربوطه سپری نمود.

جمع بندی اصول طراحی ویلا:

به طورکل در طراحی فضاهای موقت تفریحی همانند ویلا مستلزم این است که لوکس، چشم نواز و هم چنین کاربردی و مقبول باشد تا شرایطی را برای استراحت فراهم نماید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246672

ثبت نظر

  1. Hi

    It was really interesting for me

    I came here last week, I came here again today and I really enjoyed your site. Thank you

  2. یکی از سبک‌های بسیار محبوب طراحی که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است سبک مدرن است. در سبک مدرن تلاش می‌شود که حجمی یکپارچه در نمای داخلی ویلا گنجانده شود. در این سبک از طراحی معمولاً از عناصر یکپارچه ساده با رنگ‌های یکنواخت استفاده می‌شود. با مشاهده یک ویلای مدرن در ابتدا احساس سادگی به شما دست خواهد داد. فضاهای مدرن از هرگونه پیچیدگی به دور بوده و می‌توانند احساس آرامش را به ساکنین القا کنند. طراحی داخلی با سبک مدرن بر خلاف آنچه که به نظر می‌رسد کاری مشکل است. به همین دلیل توصیه می‌شود که در این مسیر از کمک یک طراح داخلی باتجربه و متخصص استفاده کنید.

-