رد پای حسین فریدون این ‌بار در فساد بانک سرمایه / ارتباط برادر رئیس‌جمهور با شبکه‌های فساد

  • کد خبر : 246391
  • 10 آبان 1399 - 11:19
رد پای حسین فریدون این ‌بار در فساد بانک سرمایه / ارتباط برادر رئیس‌جمهور با شبکه‌های فساد

 

 

نیوز:

نام حسین فریدون که در پرونده‌های کلان فساد اقتصادی از حقوق‌های نجومی گرفته تا ارتباط با باند طبری به گوش می‌رسید، اکنون با دو پرونده جدید یعنی «بانک سرمایه» و «منطقه آزاد قشم» نیز گره خورده است.

به گزارش ، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: حضور حسین فریدون در کنار حسن روحانی از روزهای ابتدایی ریاست‌جمهوری او برای همگان تعجب‌برانگیز بود. شخصی که بدون هیچ‌گونه مسئولیت و تخصص مشخصی در کنار عالی‌ترین مقام اجرایی کشور قرار گرفته بود و در بیشتر جلسات و همایش‌ها او را همراهی می‌کرد.

حضوری که البته به ناگاه و پس از درز اخبار قطره‌چکانی از ارتباطات و مراودات مشکوک وی با برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی کمرنگ شد و تقریبا به صفر رسید!

 

رد پای حسین فریدون این‌بار در فساد بانک سرمایه -  نیوز

 

شاید اولین‌باری که نام حسین فریدون در ارتباط با پرونده‌های فساد اقتصادی مطرح شد در ماجرای حقوق‌های نجومی و دخالت او در انتصاب مدیران عامل برخی بانک‌های بزرگ دولتی بود. بعدتر نیز با دستگیری یک شبکه بزرگ بانکی و همچنین استرداد رسول دانیال‌زاده به کشور، مجدداً نام وی به صدر اخبار رسانه‌ها آمد.

 

ارتباط حسین فریدون با این شبکه فساد بانکی

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران، درباره بازداشت عوامل شبکه فساد بانکی توسط سازمان اطلاعات سپاه گفته بود: «اخباری وجود دارد که حاکی از ارتباط حسین فریدون با این شبکه فساد بانکی است.»

تیرماه سال ۹۵ نیز علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در نشست خبری با نام بردن از دو بدهکار بانکی به ‌نام‌های «مالامیری» و «دانیال‌زاده» افشا کرد که این دو نفر با حسین فریدون در ارتباط هستند. بانک ملت ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و این دو نفر این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداًً با کارمزد صفر درصد از بانک دریافت کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری مجدد در بانک ملت سالانه ۲۴ درصد سود گرفتند.

 

جدیدترین رد پای حسین فریدون در مفاسد اقتصادی/ قاضی مسعودی خطاب به متهم بانک سرمایه: این «عمو فری» کیست که هر بار باید با دست پر پیش او می‌رفتید؟/ افشاگری نماینده مجلس

 

ماجرای فیش‌های نجومی

ماجرای فیش‌های نجومی و عزل مدیران بانکی در همان ایام منجر به کشف یک شبکه فساد بانکی و دستگیری اعضای این ستاد شد. علاوه ‌بر «علی صدقی» مدیرعامل معزول بانک رفاه، «علی رستگار سرخه‌ای» هم یکی از مدیران عامل بانک‌ها بود که در ماجرای فیش‌های نجومی عزل شد. رستگار سرخه‌ای چندی بعد در ماجرای کشف یک شبکه فساد بانکی دستگیر شد.


 >>>بیشتر بدانید

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به دستگیری مدیرعامل سابق بانک سرمایه

 


جابه‌جایی ۸۰۰ میلیارد تومان در بانک ملت

در آن زمان عباس جعفری ‌دولت‌آبادی دادستان تهران از جابه‌جایی ۸۰۰ میلیارد تومان در بانک ملت، بازداشت ۴ متهم و به سر بردن چند متهم دیگر در خارج از کشور خبر داده و گفته بود: «درباره نحوه اقدامات متهمان از وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی درخواست گزارش شد. نکته‌ای که در این‌باره مطرح شده بود، نقش فریدون در نصب این دو مدیرعامل بود.»

همچنین ناصر سراج رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ۸ تیر ۹۵ در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه درباره تخلفات مدیرعامل بانک رفاه اظهار کرد: «علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه به‌خاطر تخلفات بزرگی که قبلاًً در بانک ملی داشته، فاقد صلاحیت برای مدیرعاملی بانک رفاه کارگران بود اما با فشار حسین فریدون و لابی‌گری وی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد.»

 

رد پای حسین فریدون این‌بار در فساد بانک سرمایه - جهان نیوز

 

ارتباط برادر رئیس‌جمهور با شبکه‌های فساد

اما به‌تازگی سرنخ‌های جدیدی از ارتباط برادر رئیس‌جمهور با شبکه‌های فساد مطرح شده است. روز گذشته و در هشتمین جلسه از دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه که مربوط به بررسی اتهامات «محمد امامی» بود، قاضی مسعودی مقام در اظهاراتی خطاب به متهم گفت: آقای امامی! شما در پیامک‌های خود به فرزان گفتید که وقتی می‌خواهید پیش «عمو فِری» بروید باید دست پر بروید! این عمو فری کیست که باید دست پر پیش او بروید؟ ما که می‌دانیم کیست و در کیفرخواست هم به او اشاره شده است.

طبق گفته قاضی مسعودی مقام، نام حسین فریدون به‌عنوان فرد مرتبط با امامی ‌و فرزان، از متهمان بانک سرمایه وجود دارد. همچنین میلاد گودرزی، خبرنگار حاضر در جلسه دادگاه این موضع قاضی را با تصویری از حسین فریدون منتشر کرده و به‌طور تلویحی خبر از ارتباط محمد امامی ‌با حسین فریدون داده است.

 

 

>>>خبر مرتبط:

مدیر عامل فراری بانک سرمایه دستگیر شد + جزئیات

جزئیات جدید از پرونده متهمان بانک سرمایه/ امامی: من هیچ‌گاه مالک شهرزاد نبودم

جزئیات جدید از بازگرداندن مدیر عامل فراری بانک سرمایه

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=246391

ثبت نظر

-